سیاست – ساحل عباسی: بيوتروريسم پدیده‌ای است که بعد از ترور و حذف فیزیکی به‌وسیله سلاح سرد و گرم برای حذف چهره‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در سطح جهانی بروز پیدا کرده است.

بیوتروریسم گسترده مسلمانان را تهدید می‌کند

پدیده‌ای‌که گرچه این روزها بیشتر از آن سخن به میان می‌آید، اما قدمتی بهگستره تاریخ دارد که نمونه بارز آن شهادت 9 امام معصوم شیعه به‌واسطه سم و به‌وسیله جاسوسان است.

اما این روزها که بحث بیوتروریسم باردیگر مطرح شده، سخن از ضرورت مراقبت از چهره‌های سرشناس و تأثیرگذار فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به میان می‌آید. از این‌رو قدس در گفت‌وگو با بیژن نوباوه و بصیر سلحشور فرزند مرحوم فرج‌الله سلحشور به بررسی این موضوع پرداخته است.

* بیوتروریسم کشتاری است که تبعات حقوقی ندارد

دکتر بیژن نوباوه، نماینده مجلس نهم با بیان اینکه به‌لحاظ حقوقی نمی‌توان درباره بیوتروریسم و حذف فیزیکی افراد اقامه دعوا کرد، تصریح نمود: تروریسم به‌معنای وحشی‌گری و کشتار است، این روش به‌قدری مذموم است که مردم کشورها به آن واکنش نشان می‌دهند. بنابراین نظام سلطه در جدیدترین سازوکارهای آدم‌کشی و ترور با استفاده از بیوتروریسم از ترورهایی با ابزارهایی چون تیراندازی و زیر ماشین‌گرفتن شخصیت‌ها استفاده نمی‌کند. از این‌رو در تحقیقات فشرده‌ای که سال‌هاست به آن توجه ویژه‌ای دارند، به‌دنبال تولید میکروب‌ها، باکتری‌ها و مواد سمی هستند تا ضمن انجام ترور شخصیت‌های مخالف خود، از تبعات حقوقی و مخالفت‌های اجتماعی ترور مصون بمانند. بیوتررویسم ساده‌ترین روشی است که توسط کشورهای سلطه‌گر انجام می‌شود تا به‌واسطه استفاده از شیوه‌های مختلف و کم‌خطری که به‌سادگی امکان اقامه دعوای حقوقی وجود ندارند، افراد را از صحنه سیاست حذف نمایند.

* آمریکا و رژیم صهیونیستی سردمدار تولید مواد سمی و شیمیایی

وی آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی را سردمدار تولید مواد سمی برای بیوتروریسم عنوان کرده و می‌افزاید: اربابان قدرت در نظام سلطه امروز با روش‌های بسیار پیچیده بیوتروریسم را در دستورکار خود قرار داده‌اند. مساله بیوتروریسم با نهایت دقت و صرف هزینه‌های مطالعاتی سنگینی دنبال می‌شود؛ به‌نحوی‌که با شناسایی فرد و استفاده از سموم مختلف و ابزارهای خاص در کمترین زمان، مثلاً دو تا سه ماه، فرد به‌لحاظ بیولوژیکی از پا درمی‌آید. یقیناً مهم‌ترین کشورهایی‌که در مساله بیوتروریسم بسیار دقیق و فعال عمل می‌کنند، آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی هستند که برای کشتن مخالفین و خارج‌کردن آن‌ها از صحنه روزگار، آن‌ها را با سم و یا استفاده از روش‌های شیمیایی و دارویی از بین می‌برند.

دکتر نوباوه کارشناس سیاسی با اشاره به ترورهایی از این دست می‌گوید: آقای یاسر عرفات بعد از امضای قراردادهای صلح کشته شد و بعد از مدتی اسناد مرگ ایشان پرده از راز این جنایت بزرگ برداشت که ایشان به‌وسیله بیوتروریسم با توطئه رژیم صهیونیستی از پا درآمده است. همچنین سرطان یکباره آقای هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا نیز نشان از تروری پیچیده داشت که در قالب بیوتروریسم علیه کسی اعمال شد که با سیاست‌های آمریکا مخالفت می‌کرد. آمریکایی‌ها نه‌تنها به سیاستمداران، بلکه به آقای محمدعلی کلی قهرمان ورزشکاری که مسلمان شده بود و بسیاری از سیاهپوستان آمریکایی را مسلمان کرد نیز رحم نکردند و با بیوتروریسم ایشان را به بیماری پارکینسون مبتلا کردند؛ بیماری‌ای‌که تاکنون در هیچ ورزشکاری در این رشته دیده نشده است. بنابراین باصراحت می‌توان گفت بیوتروریسم راهکار نسبتاً تازه‌ای در دنیای سیاست امروز برای حذف مخالفان با کمترین تبعات حقوقی و بین‌المللی است.

 * مراقب عمل‌های جراحی و میهمانی‌های خارج از کشور باشید

نوباوه با بیان اینکه عمل جراحی در غرب یا دیدارها و میهمانی‌های ساده می‌تواند منجر به مسمومیت و ابتلا به سرطان شود، می‌گوید: اما آنچه در مساله بیوتروریسم در صحنه سیاسی بسیار حائز اهمیت است، هوشیاری نسبت به پدیده حذف مخالفان نظام سلطه است. از این‌رو توجه، دقت و آگاهی‌رسانی در این‌باره بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه این مساله به‌راحتی با شیمیایی‌کردن لباس، چمدان یا وارد کردن چند قطره ماده شیمیایی در غذا و چای، امکان مسموم‌کردن شدید فرد و ابتلای وی را به سخت‌ترین بیماری‌ها ممکن می‌سازد. این مساله به‌قدری مهم است که حتی افراد شناخته‌شده‌ای که نظام سلطه با آن‌‎ها سر سازگاری ندارد، در عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های خارج از کشور و بی‌هوشی در معرض ترورهایی چون واردکردن سم به بدنشان قرار می‌گیرند؛ چراکه این عمل بسیار ساده و طبیعی است و نمونه‌های آن در دنیا نشان می‌دهد که دشمن به‌راحتی قادر به انجام چنین جنایت‌هایی است.

وی با بیان اینکه بیوتروریسم به‌مراتب راحت‌تر از ترور با سلاح است، اظهار می‌دارد: بیوتروریسم روش حذف فیزیکی است که اتفاقاً دانشمندان ایرانی شدیداً در معرض خطر آن هستند. یقیناً دشمن دیگر از طریق بمب و یا اسلحه اقدام خاصی انجام نمی‌دهد، چراکه انجام آن بسیار پرهزینه بوده و امکان شناسایی و خنثی‌کردن آن هم وجود دارد. از این‌رو اگر دشمنان دانشمندان هسته‌ای ما را با سم از بین ببرند، به‌لحاظ حقوقی جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند در این‌باره اقدامی کند. اما اگر از طریق تیراندازی ترور کنند، مسلماً آن‌ها در معرض اتهام قرار می‌گیرند.

بیژن نوباوه در‌باره ضرورت آگاهی‌رسانی پیرامون بیوتروریسم می‌افزاید: مساله بیوتروریسم موضوع بسیار پیچیده‌ای است که قطعاً نیازمند پیگیری حقوقی ویژه‍‌ای می‌باشد؛ چراکه افرادی‌که به خارج از کشور رفت‌وآمد می‌کنند و درراستای سیاست‌های نظام سلطه حرکت نکرده و علناً و عملاً ضد آن‌ها هستند، در معرض آسیب قرار دارند. از این‌رو اصل آگاهی‌رسانی و هشدار در این‌باره، چه در عرصۀ داخلی و چه طرح آن در مجامع بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه دشمن با تولید دارو و محصولات آرایشی و غذا به‌دنبال بیوتروریسم در سطح گسترده‌ای علیه ملت‌های مسلمان است، اظهار می‌دارد: بیوتروریسم نه‌تنها شخصیت‌های سیاسی و دانشمندان متعهد را در معرض خطر قرار می‌دهد، بلکه جهان سلطه با تولید داروها و لوازم آرایشی ناسالم و صادرات آن به کشورهای جهان سوم و مسلمانان درصدد است تا بحث بیوتروریسم را به‌شکل گسترده اعمال کند. شاید یکی از بهترین مثال‌ها در این‌باره، واردکردن خون‌های آلوده از فرانسه باشد که بسیاری را به ایدز و هپاتیت مبتلا کرد که یقیناً یک‌نوع بیوتروریسم بوده، هرچند مقامات فرانسوی تلاش کردند که آن را نتیجه یک اشتباه وانمود کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید از شخصیت‌های برجسته حفاظت شود، می‌افزاید: گاهی برخی اوقات این سؤال مطرح می‌شود که آیا دیپلمات‌های ایرانی در خارج از کشور در معرض چنین خطراتی قرار ندارند؟ در پاسخ باید گفت درواقع آن‌ها تحت حمایت کنوانسیون‌های بین‌المللی هستند. بنابراین به‌راحتی نمی‌توان به آن‌ها تعرض کرد. اما ممکن است این موارد از طریق تصادف یا حوادث غیرمترقبه انجام شود. از این‌رو محافظت از شخصیت‌های برجسته و دانشمندان بسیار حائز اهمیت است.

بیژن نوباوه با بیان اینکه آگاهی‌رسانی مهم‌ترین راه مقابله با این موضوع است، می‌گوید: مسلماً یکی از وظایف وزارت اطلاعات، آگاهی‌رسانی شفاف و دقیق به مسؤولینی است که به خارج از کشور رفت‌وآمد می‌کنند. از این‌رو آموزش ملاحظات امنیتی و درکنار آن، ملاحظات بیوتروریسم، موضوع مهمی است که باید توجه ویژه‌ای بیش از پیش به آن صورت بگیرد. یقیناً همه ما باید به رفتارهای غربی با دیده شک بنگریم؛ چراکه نظام سلطه ثابت کرده که با ایرانی سر آشتی ندارد و در پی ضربه‌زدن و نابودی ایرانی‌های مسلمانی است که علیه مواضع ضد بشری غرب به پا خواسته‌اند. از این‌رو شخصیت‌ها، مسؤولین و دانشمندان و تأثیرگذاران نظام در هر شرایطی باید مواظب باشند؛ چراکه ممکن است در یک میهمانی به‌ظاهر ساده، تحت بیوتروریسم قرار بگیرند.

وی درباره مساله ترور خود در آمریکا می‌گوید: دو عمل جراحی بنده در آمریکا مسأله‌ای نبود که جدی انگاشته شود، اما با طرح بیماری سرطان و پیچیدگی‌های آن، همچنین وجود دو سم آمریکایی، اعمال بیوتروریسم درباره من قطعی شد که به‌نظر می‌رسد این سم‌ها در زمان بی‌هوشی به خونم وارد شده باشند.

* فرج‌الله سلحشور و خبری که درباره بیو تروریسم منتشر شد 

بصیر سلحشور فرزند مرحوم فرج‌الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون درخصوص بیماری پدرش که مشکوک به بیوتروریسم بوده، اظهار می‌دارد: چهار سال و نیم پیش بدون مشاهده کمترین عوارضی پزشکان به پدرم گفتند که به بیماری سرطان ریه که بسیار بدخیم است مبتلا شده، به‌نحوی‌که با قاطعیت به ایشان متذکر شدند تا کمتر از نه ماه و ظرف شش ماه آینده بدرود حیات خواهند گفت. البته این مساله پس از بازگشت ایشان از سفر کربلا جدی شد، به‌نحوی‌که ایشان را از پا انداخت. اما به هرحال  تقدیر خداوند و راهنمایی‌های پزشک و مراقبت‌های مطلوب از ایشان منجر به افزایش طول عمر پدر به مدت چهار سال بعد از پیش‌بینی دکتر شد. اما آن چیزی که جای تعجب داشت، ابتلای ایشان به سرطان ریه بود، هنگامی‌که سیسال از ترک سیگار توسط مرحوم پدر گذشته بود و هیچ عارضه خاصی نیز مبنی بر ابتلا به سرطان در ایشان مشهود نبود.

* سناریوی حضرت‌موسی(ع) تن غاصبان قدس را لرزاند

وی درخصوص سناریوی حضرت‌موسی(ع) که توسط مرحوم سلحشور به رشته تحریر درآمده بود می‌گوید:  زمانی‌که پدر سناریوی حضرت‌موسی(ع) را به اتمام رساند، از این مساله بسیار احساس شعف می‌کرد؛ به‌نحوی‌که با رسانه‌ای‌کردن این موضوع بر نابودی رژیم صهیونیستی پس از ساخت این سریال و افشای تمامی رازها و جنایت‌های آن‌ها در طول تاریخ تأکید می‌کرد. از این‌رو باتوجه به این مساله شاید بتوان عنوان کرد که ایشان به‌واسطه غضب رژیم صهیونیستی به بیماری سرطان مبتلا شده باشد.

* فرد مشکوکی که به ‌صورت مرحوم سلحشور اسپری پاشید

بصیر سلحشور می‌افزاید: باتوجه به اینکه مرحوم فرج‌الله سلحشور حتی بیمار شیمیایی هم نبود، شائبه‌ها وگمانه‌زنی‌هایی درراستای بیوتروریسم درباره ایشان مطرح شد که این موضوع را بنده برای اولین‌بار با روزنامه قدس و با شما در میان می‌گذارم. پدر می‌گفت از چنین اتفاقاتی چندین‌بار افتاده بوده که بنده به یکی از آن‌ها برای اولین‌بار اشاره می‌کنم. در یک جلسه دوستانه، جمعی از برداران حضور داشتند که اتفاقاً آقای جمال شورجه در آن جمع حضور نداشتند، اما آقایی‌که از نظر پدر و دیگر دوستان ظاهر موجه و انقلابی داشتند در آن جلسه حضور بودند و به‌گونه‌ای رفتار می‌کردند که انگار همه را می‌شناسند و یکایک اعضا نیز فکر می‌کردند ایشان دوست یکی از اعضای حاضر در جلسه است، در حالیکه بعدها مشخص می‌شود هیچکس ایشان را نشناخته و حتی اسم ایشان را هم بلد نبودند. مرحوم پدر می‌گفت بعد از پایان جلسه، فرد غریبه با دست‌دادن با تک‌تک اعضای چندنفره آن جلسه، عطری اسپری‌مانند به بقیه زد که اتفاقاً وقتی که به من رسید، عمداً به صورت من اسپری زد. با اینکه از چنین حرکتی شوکه و ناراحت شده بودم، آن را به پای رفاقت و احترام به اعضای جمع حاضر گذاشتم و عکس‌العمل خاصی نشان ندادم! بنابراین باتوجه به وقوع چنین مسایلی می‌توان احتمال حمله بیوتروریسم را داد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.