قدس آنلاین- طیبه مروت: درگذشت علی دادمان برای اولین‌بار مسأله مرگ بیولوژیک را در ایران مطرح نکرد، پیش از آن نیز درگذشت فرج‌الله سلحشور، بیماری بیژن نوباوه و نادر طالب‌زاده این موضوع را بر سر زبان‌ها انداخت تاجایی‌که کار به کمیسیون امنیت ملی مجلس کشیده شد.

دارو و غذا گزینه های استثمار نوین

پس از حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، خبرهایی از آنچه او در این جلسه برای نمایندگان و اعضای کمیسیون گفته بود، روایت شد. جلالی از پیگیری اسناد و مدارک پزشکی مرحوم علی دادمان و نادر طالب‌زاده خبر داده بود.

توضیحات رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره بیوتروریسم به اینجا رسیده بود که؛ بیوتروریسم یکی از ابعاد تهدیدات زیستی محسوب می‌شود که با دستکاری انسان عملیاتی می‌شود و به یک سلاح تبدیل می‌گردد. سلاح بیولوژیک در اختیار گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد. سلاح بیولوژیکی هدفمند به‌کار گرفته می‌شود و مسؤولان و شخصیت‌ها هدف قرار می‌گیرند، بدون اینکه کسی مسؤولیت آن را بپذیرد و یا ممکن است در بُعد وسیع از آن بهره‌گیری شود و به جنگ بیولوژیک تبدیل شود.

طبق گفته سردار جلالی، نکته مهم این است که در تشخیص بیوتروریست، قدرت تشخیص آزمایشگاهی کشور مهم است و دشمن آن را اعلام نمی‌کند. بنابراین حفاظت بیوتروریسم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است به‌ویژه برای مدیران ارشد و مسؤولان نظام که همیشه در معرض تهدید قرار دارند. کلیه مدیران و مسؤولان باید مراقب باشند و نظارت ایمنی و حفاظت بیوتروریسم را رعایت کنند.

این رویدادهای جدید و نوظهور پس از کشتار و ترور انسان‌های بی‌گناهی که در بمب‌گذاری‌ها و عملیات تروریستی افراد وابسته به گروهک‌های تروریستی مانند مجاهدین خلق(منافقین) کشته می‌شوند، روشی دیگری برای حذف افراد معرفی شده است. شاید اگر روزی فردی با سلاح گرم به امثال شهید مطهری و مفتح حمله می‌کرد و ایشان را به شهادت می‌رساند، امروز این روش را با آلوده‌کردن غذا، دارو و یا حتی لباس افراد پیگیری می‌کنند تا از فعالیت افراد مؤثر نظام ممانعت کنند.

تروریسم در ابعاد گسترده‌تر با بمب‌گذاری در اماکن شلوغ و پرازدحام مانند زیارتگاه‌ها، باعث مرگ افراد بسیاری شده است. ایران به‌عنوان یکی از قربانیان این پدیده شوم از ابتدای انقلاب 17هزار شهید تقدیم کرده است. این حوادث گرچه امروزه به دوران پایان خود رسیده است، اما به‌گفته دکتر حسن اکبری؛ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی، رنگ‌وبوی دیگری به خود گرفته است. ترور در سطح گسترده نه با بمب‌ها و افراد انتحاری که با «بیوتروریسم» در حال رخ‌دادن است.

این استاد دانشگاه در این رابطه معتقد است: متأسفانه دشمن با برنامه‌ریزی دقیق و با ارایه طرحی به نام بیوتروریسم، نه‌تنها سلامت افراد جامعه را تحت‌تأثیر قرار داده است، بلکه به‌واسطه وجود بیماری‌های گوناگون باعث شده تا حجم قابل‌توجهی از بودجه کشور صرف هزینه‌های دارو و درمان به‌خصوص از نوع خارجی شود تا به این طریق، هم بیماری در کشور زیاد شود و هم افراد درون جامعه با وجود بدنی ناسالم نتوانند به‌خوبی کار کنند و چه‌بسا همین عامل سبب می‌شود تا به اقتصاد کشور ضربه وارد شود.

وی همچنین به سخنان «هنری کسینجر» یکی از وزرای سابق آمریکا اشاره و بیان می‌کند که اگر می‌خواهید به دولت‌ها حکومت کنید، باید به نفت و انرژی آنان دست پیدا کنید و اگر می‌خواهید به روی ملت‌ها سلطه داشته باشید، باید به دارو و غذای آن‌ها تسلط پیدا کنید؛ بنابراین روی برنامه غذایی و دارویی کشور ما برنامه‌ریزی می‌کنند و کاری می‌کنند که مردم به دست خود آرام‌آرام بیمار شوند؛ تا هم زاد و ولد کمتری داشته باشند و هم قبل از رسیدن به سن پیری از دنیا بروند و با این حالتِ کسلی و بیماری چگونه می‌توان به کار‌های بزرگ اقتصادی آن‌هم در زمینه اقتصاد مقاومتی فکر و یا عمل کرد.

به‌عقیده این استاد دانشگاه تنها راه نجات از این روش تهدیدآمیز گسترده دشمن، تغییر سبک زندگی است تا سلامت و اقتصاد کشور را از هزینه‌های گزافی که مغایر با اصول اجرایی اقتصاد مقاومتی است، نجات دهیم.

به گفته این استاد دانشگاه، اقتصاد مقاومتی صرفاً به‌معنای بیشتر تولیدکردن نیست، بلکه هزینه‌هایی‌که بابت درمان بیماران به‌واسطه بیوتروریسم و تغذیه غلط در کشور صرف می‌شود، خود اقدام نکردن به اقتصاد مقاومتی است و مسؤولین حوزه سلامت باید بیشتر به مقوله بیوتروریسم و ارتباط آن با اقتصاد مقاومتی بپردازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.