معاون اول رئیس جمهور خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت خشکسالی استان و دریاچه های فارس شد.

 رسیدگی به وضعیت خشکسالی فارس اولویت باشد

 

به گزارش خبرنگار مهر،اسحاق جهانگیری ظهر سه شنبه در ادامه سفر یک روزه خود به استان فارس در مراسم افتتاح کارخانه تولید دانه های روغنی، با اشاره به خشک شدن دریاچه مهارلو تاکید کرد: چنین خشکسالی جای نگرانی و تاسف دارد و باید هرچه سریعتر برای نجات از این وضعیت فکری کرد.

وی تصریح کرد: کشاورزی در روستاها دارای ۲ خط قرمز مشکلات کم آبی و عدم اشتغال در روستاها است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: تنها راه مقابله با مشکلات امروز خشکسالی در استان فارس استفاده بهینه از آب است که در این راستا توسعه آبیاری تحت فشار، قطره ای و بارانی مد نظر قرار دارد.

جهانگیری افزود: در بحث ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها نیز باید با برنامه ریزی مناسب به دنبال ایجاد اشتغال های وابسته به صنایع روستایی باشیم تاجلوگیری شود از آسیب های اجتماعی.

وی با بیان اینکه باید راهکارهایی ارائه شود که اقتصاد روستاها برای روستائیان مقرون به صرفه باشد تصریح کرد: این راهکارها باید هم در بخش کشاورزی و هم در بخش صنایع تبدیلی ارائه شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه رشد تولید در سال‌های ۹۳ و ۹۴ با وجود نامناسب بودن رشد اقتصادی کشور خوب بوده است، گفت: رشد کشاورزی در این سال‌ها و تولید کالاهای اساسی مورد نیاز کشور سبب جبران کمبود رشد اقتصادی کشور در دیگر حوزه‌ها شده است.

جهانگیری تاکید کرد: دولت برای سال جاری برنامه های مختلف حمایتی از تولید را مد نظر قرار داده که در این راستا حمایت از صنایع کوچک و متوسط نیز وجود دارد که باید متناسب با نیازها مد نظر قرار داده شود.

وی افزود: برنامه های دولت برای راه اندازی صنایع متوسط وجود دارد که در این راستا صنایع وابسته به روستاها نیز مد نظر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.