گروه «جامعه» قدس آنلاین/ مسعود حیدری معینی: مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه اختتامیه جشنواره خوارزمی گفت: جای خالی یک چنین جشنواره‌ای که باعث رشد و بالندگی دانش‌آموزان ما در دوره متوسطه اول باشد دیده می‌شد که خوشبختانه در دو سال اخیر با ملی شدن این جشنواره بیشتر دانش‌آموزان متوسطه در این جشنواره شرکت می‌کنند و نشاط خاصی در این جشنواره به چشم می‌خورد.

جشنواره خوارزمی در حال بالیدن است

دکتر محمود امانی طهرانی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: استان خراسان رضوی دو سال است که میزبان دانش‌آموزان سراسر کشور در جشنواره خوارزمی است و دبیرخانه این جشنواره نیز در خراسان رضوی دایر است.

امانی گفت: برگزاری جشنواره خوارزمی با 4 رشته آغاز شد که امسال در خراسان رضوی دو رشته دیگر نیز به صورت آزمایشی و در مرحله استانی اجرا شد که رشته‌های کشوری در زمینه فعالیت‌های آزمایشگاهی، پژوهش، دست سازه‌ها و نگارش خلاقانه است.

به گفته وی، جشنواره خوارزمی موقعیتی را ایجاد می‌کند که دانش‌آموزان فرصت ارایه داشته باشند یعنی ایده‌های خلاقانه خود را در عمل اجرا کنند. یکی از مشخصه‌های جشنواره خوارزمی این است که این طرح یک ساختار هرمی دارد و از درون کلاسها و مدارس شروع می‌شود و به قله می‌رسد و عملاً همه را درگیر کار می‌کند. 740 هزار «نفر موضوع» کار شدن خیلی آمار خوبی است و نشان می‌دهد که برخی دانش‌آموزان در چند رشته فعالیت کرده‌اند و آموزش و پرورش باید سعی کند این فعالیت کوتاه مدت نباشد و استمرار پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.