«روز گذشته خبرهای بد بیشتری درباره توافق هسته ای ایران فاش شد؛ راز خطرناکی که پرزیدنت اوباما از مردم آمریکا مخفی نگه داشته بود...»

خبرهایی بد از توافق هسته‌ای/ راز خطرناکی که مخفی مانده بود!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وکیل ملت ، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز گذشته با انتشار گزارشی مدعی شد که به سندی دست یافته است که نشان می دهد بخش هایی از محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای ایران زودتر از بازه زمانی 15 ساله توافق هسته ای ، رفع خواهد شد. این گزارش به دستاویزی برای مانور رسانه های آمریکایی و ابراز نگرانی از امتیازات گسترده دولت اوباما به ایران در توافق هسته ای تبدیل شده است!
در همین راستا روزنامه آمریکایی "نیویورک پست" (New York Post) در گزارشی تحت عنوان "بذل و بخشش های مخفی توافق هسته ای ایران فاش شد" از خبرهای بد درباره توافق سخن به میان آورده است.

در این گزارش آمده است: «روز دوشنبه خبرهای بد بیشتری درباره توافق هسته ای ایران فاش شد؛ راز خطرناکی که پرزیدنت اوباما از مردم آمریکا مخفی نگه داشته بود. روز گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرسگزارش داد توافقی جانبی که علنی نشده بوده است، حتی فاجعه بارتر از مابقی توافق هسته ای است. بر اساس این توافق جانبی، محدودیت های برنامه هسته ای ایران تنها پس از ده سال برداشته می شود؛ نه 15 سالی که تیم مذاکره کننده هسته ای اوباما دائما آن را در بوق کرنا می کردند.

ایران با فرا رسیدن ماه ژانویه 2027 می تواند سانتریفیوژهای خود را با هزاران سانتریفیوژ پیشرفته تر جایگزین کند؛ مدل هایی که 5 برابر سانتریفیوژهای فعلی ایران کارایی دارد.»

آسوشیتدپرس مدعی شده این سند را از دیپلماتی که نخواسته نامش فاش شود و بیش از 10 سال روی برنامه هسته ای ایران کار کرده، گرفته است. بر اساس این گزارش ، این سند انتشار نیافته اما مقامات آمریکایی گفته اند آن را به کنگره این کشور ارایه کرده اند. به گفته دیپلمات ارایه دهنده این سند، این سند با وجودی که جدا از توافق برجام است اما در جریان مذاکرات هسته ای به تایید دولت های 1+5 و ایران رسیده و عملا بخشی از برجام قلمداد می شود.

نیویورک پست، در ادامه می نویسد: «مسئله بسیار مهم این است که با انجام این اتفاق، زمان مورد نیاز ایران برای ساخت یک بمب هسته ای به نصف زمان کنونی یا حتی کم تر از آن کاهش خواهد یافت. این بدان معناست که در صورتی که ادعاهای دولت اوباما مبنی بر اینکه با محدودیت های فعلی اعمال شده بر برنامه هسته ای ایران، این کشور در حال حاضر یک سال با ساخت بمب هسته ای فاصله دارد را صحیح بدانیم، این زمان به شش ماه کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر به خاطر آنکه این توافق جانبی مشخص نکرده است که پس از سال سیزدهم چه اتفاقی خواهد افتاد، این می تواند به معنای پایان تمامی محدودیت های اعمال شده بر سانتریفیوژهای ایران، پس از این زمان باشد.

با تمام این وجود، پرزیدنت اوباما هفته گذشته با افتخار عنوان می کند توافق هسته ای -که ده ها میلیارد دلار پول بادآورده را در اخیار حکومت ایران قرار داده است تا از آن برای فعالیت های تروریستی استفاده نماید- "موجب جلوگیری از درگیری های بیشتر شده و برای ما امنیت بیشتری به ارمغان آورده است." واقعا؟

تمامی این حقایق حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که اوباما او را آشکارا مسخره کرده و به خاطر ادعای او مبنی بر اینکه زمان فرار هسته ای ایران تنها شش ماه و یا کمتر از آن است او را به هراس آفرینی بیهوده متهم می کرد، درست می گفته است.

ایران از زمان توافق هسته ای به آزمایش های هسته ای خود با قدرت ادامه داده است؛ موشک هایی که می تواند کلاهک های هسته ای را حمل نماید. این کشور همچنین به سختی تلاش کرده است تا به صورت غیر قانونی تجهیزات و فناوری های پیشرفته هسته ای را تهیه نماید.»

در انتهای این گزارش آمده است: «اکنون این واقعیت نگران کننده به روشنی اثبات شده است که تیم اوباما مردم آمریکا و اعضای دموکرات کنگره که از توافق حمایت کرده اند را احمق فرض کرده و آن ها را بازی داده اند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    ظریف رو دست کم گرفتین