تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با اعضای شورای برنامه ریزی جشنهای دهه کرامت رضوی سراسر کشور با بیان اینکه زیربنای سیره رضوی، دگرخواهی در پرتوی خداخواهی و عبودیت است، گفت: جامعه امروز ما بیش از هر زمانی به الگوگیری از زندگانی، سیره و منش ائمه اطهار علیهم السلام نیازمند است.

 زیربنای سیره رضوی، دگرخواهی در پرتوی عبودیت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تجلی و اشاعه جلوه‌های کرامت ائمه اطهار(ع) و امام رضا(ع) در جامعه را عاملی برای پیشگیری از بروز بسیاری از مفاسد عنوان و خاطرنشان کرد: اگر سیره رضوی در جامعه ما نهادینه شود، مشکلاتی همچون حقوق‌های نجومی پیش نخواهد آمد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به جلوه‌های کرامت زندگی کریمه اهل بیت حضرت معصومه(ص) و امام رضا(ع)، یکی از امور مهم در جشن‌های رضوی را تبیین کرامت در سیره زندگی حضرات معصومین علیهم السلام به وی‍ژه امام رضا(ع) برشمرد و ابراز کرد: کرامت در فرهنگ دینی اسلام جایگاهی عظیم دارد و واژه‌ای مقدس است که اگر در انسان سالک الله بروز یابد، فرد در فراز و نشیب‌های زندگی و آزمون‌های سخت الهی مغلوب نمی شود.

تنها راه برون رفت از معضلات
تولیت آستان قدس رضوی دهه کرامت را نماد و پرچمی برای گم نکردن مسیر زندگی حضرات معصومین(ع) توصیف و عنوان کرد: امروز دهه کرامت تذکری برای این است که در خاطرمان بماند تنها راهکار برون رفت از بسیاری معضلات کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی و مفاسد اداری و اقتصادی جز تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و توسعه و نهادینه کردن کرامت اسلامی در جامعه نیست.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی هجمه فرهنگی و اعتقادی مغرب زمین علیه جوامع اسلامی را بسیار گسترده و ناجوانمردانه خواند و اضافه کرد: تنها راه مقابله با این تهاجمات گسترده و روز افزون مصون سازی است و این مصون سازی جز در پرتوی اشاعه فرهنگ اسلامی،‌ کرامت و آموزه‌های ائمه معصومین(ع) ایجاد نمی شود و دهه کرامت بهترین فرصت و بستر برای این امر است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، تمامی مسئولان و دست اندرکاران حوزه فرهنگ و اندیشه را به استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر بارگاه منور رضوی و دهه کرامت دعوت و ابراز کرد: امروز باید اتاق‌های فکر، مجتمع‌ها و کانون‌های فرهنگی بیندیشند که چگونه می توان برای مصون سازی جامعه در برابر هجمه فرهنگی مغرب زمین از ظرفیت‌های فرهنگی بارگاه منور رضوی و دهه کرامت استفاده کرد.
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر داشته‌های فرهنگی بی‌نظیر در دین مبین اسلام، ادامه داد: موضع ما در حوزه فرهنگ در برابر هجمه‌های غرب باید موضعی هجومی و نه دفاعی باشد. اندیشمندان و نخبگان اسلامی باید با استدلال و منطق بر فرهنگ منحط غربی هجوم برند و ضعف‌های آن را آشکار سازند. مغرب زمین با انبوهی از ضعف‌ها و فرهنگ پست در سبک زندگی، هیچ گاه صلاحیت الگو بودن را ندارد و نمی‌تواند مدعی رهبری جهان باشد.
وی تنها راه نجات بشریت از معضلات کنونی را تمسک به آموزه‌های فرهنگ تشیع معرفی کرد و گفت: امروز با افتضاحی که وهابیت و سلفی‌گری به بار آورده و ابتذالی که فرهنگ منحط غرب ترویج می‌کند، بسیاری از مردم و اندیشمندان عادل و آزاداندیش جهان دریافته‌اند که تنها راه نجات بشری فرهنگ غنی، عادل و عقلانی تشیع است که نظام مقدس اسلامی ایران پرچم دار آن است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به گسترش هر ساله جشن‌های میلاد رضوی، تصریح کرد: توسعه و رونقی که امروز در جشن‌های دهه کرامت شاهد آن هستیم، چیزی جز عنایت شخص حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) نیست و اگر این عنایت نبود، بدون شک بسیاری از اتفاقات مبارک این دهه محقق نمی‌شد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به همزمانی روز میلاد امام رضا(ع) با روز مقاومت، ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار را پیام روشن جشن‌های میلاد رضوی امسال دانست و تصریح کرد: امسال روز ولادت امام رضا(ع) مصادف با روز مقاومت شده و این تقارن مبارک برای همه آزاد مردان و زنانی که در سراسر جهان در برابر زیاده خواهی نظام سلطه و استکبار آمریکایی با تمام قدرت و با قامتی استوار ایستاده اند، معنا و پیامی روشن دارد.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی؛ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس ضوی، سید سعید سرابی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید جواد جعفری؛ مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی؛ مسئول شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت به ارائه گزارش عملکرد و دیدگاه‌های خود پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.