قدس آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جای تاسف دارد که پس از گذشت ۳۸ سال از عمر انقلاب در اجرا و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضعف داشته‌ایم.

اجرا و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با ضعف مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در ششمین همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات مرکز تربیت و تداوم آموزش عقیدتی سیاسی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: شهدای انقلاب دفاع مقدس و مدافع حرم سبب نزول برکات زیادی از جانب حق تعالی شده‌اند و جهادگران نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری همه باهم در جهت اعتلای دین خدا تلاش می‌کنند.
وی افزود: امیدواریم در این راه مقدس به درستی به وظیفه خود عمل کنیم، همه به دنبال یک هدف هستیم و شهیدان نیز با اهدا خون خود و دیگران با تلاش صادقانه، یاری گر دین خدا هستند.
فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید براینکه باید در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های شهدا تلاش کرد، گفت: تلاش کردن برای تحقق راه شهدا سخت است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که اقداماتمان موثر باشد و خود این تلاش از شهادت سخت تر است.
جعفری اظهار کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر که به فرمان رهبر انقلاب در سپاه اجرا می‌شود، احیای یک واجب فراموش شده است و باید به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه شود.
وی افزود: جای تاسف دارد که پس از گذشت ۳۸ سال از عمر انقلاب در احیای این فریضه الهی ضعف داشته‌ایم، سپاه پیشگام این عرصه بوده و امیدواریم که درمیان سایر مجموعه ها و عموم مردم نیز رواج یابد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که این انقلاب و نظام از چه ناحیه ای تهدید می شود، دشمن به دنبال استحاله فرهنگی بوده و این مساله مهم باید مورد توجه باشد که مرتبط است با راه و هدف شهیدان و اینکه آنها صرفا برای خاک و امنیت کشور مجاهدت نکردند بلکه هدف انقلاب اسلامی خیلی بالاتر از موضوع دفاع از خاک و حتی مسائل امنیتی و مسائلی از این قبیل است که ما به صورت مستقیم آن را حفظ کرده و درک می کنیم.
وی افزود: دوران دفاع مقدس صرفا دفاع از خاک جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی نبود بلکه دفاع از انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام جمهوری مقدس اسلامی بود، طبق آنچه که حضرت امام(ره) فرمودند ما امروز شاهد این نقش آفرینی ها هستیم و حفظ انقلاب مدیون دفاع هشت ساله است. جنگی که همه اش نعمت بود و خون های پاکی در این راه تقدیم شد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری روی تقویت بنیه سپاه به ویژه با عوامل معنوی، غیرمادی و فیزیکی تاکید دارند و این تهدید از دوم خرداد ۱۳۷۶ و دهه دوم انقلاب آغاز شد. از زمانی که توسط مخالفان انقلاب اسلامی اعلام شد که این انقلاب لزومی به تداوم ندارد و توقف آن را اعلام کردند که اوج آن سال ۷۸ بود. شبهه خطرناکی مطرح شد، امروز هم محور اصلی مخالفان انقلاب همان توقف انقلاب است اما جرات اعلام علنی آن را ندارند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مرحله بعدی انقلاب به فرموده مقام معظم رهبری حرکت تدریجی انقلابی به سمت آرمان های والا بوده و تا زمانی که آرمان ها محقق نشود، ادامه دارد و ایشان فرمودند ما در مرحله سوم انقلاب هستیم و انقلاب را در ۵ مرحله تبیین کردند.
وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری دیدند انقلاب در معرض خطر جدی قرار گرفته و مخالفینی در حکومت نفوذ کرده اند هشدارهای لازم را دادند. البته زمینه های آن از هشت سال پیش شروع شده بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: تقویت سپاه و تقویت پاسداران از مولفه های اصلی حفظ قدرت و اقتدار این مجموعه است که با تاکید بر مولفه اصلی سپاه که قدرت معنویت است تبیین می شود و معنایش این نیست که سپاه نسبت به تجهیزات مادی و نظامی بی تفاوت باشد. البته از این لحاظ نسبت به سایر قوا نظامی قوی تر و رو به جلوتر هستیم و ساخت سپاه قدرتمند و مردمی دغدغه اصلی مقام معظم رهبری از سال ۷۸ به بعد بوده و مطالباتی را از ما داشته است که وظیفه داریم آنها را اجرایی و عملیاتی کنیم.
جعفری گفت: در این سال ها از درون و بیرون سپاه سعی شده که از نقشش کاسته شود و سپاه هم صرفا یک مجموعه مسلحی باشد مانند بقیه نیروهای مسلح اما محتوای سپاه نظارت بر انقلاب است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: این مهم باید در سپاه جا بیفتد ما یک تشکیلات داریم به نام سپاه پاسداران که وظیفه اش پاسداری از نظام و انقلاب است و اگر فرض کنیم اصل نظام اسلامی به سمت گرایش های مخالف با انقلاب برود جایگاه سپاه دفاع از نظام نیست بلکه دفاع از انقلاب است.
جعفری تصریح کرد: فلسفه وجودی سپاه این است که تدین انقلابی آن هم به معنای ایمان داشتن به آرمان ها، ارزش ها، اصول انقلاب، داشتن صداقت و پاسداری مورد توجه باشد و روحیه انقلابی یعنی کیفیت انگیزه ها، اعتقادات و رضایت مندی پاسدار از اجرای وظایف انقلابی خویش و آمادگی سپاه برای دفاع از انقلاب باید آمادگی همه جانبه باشد.
وی گفت: هر چه انقلاب اسلامی جلوتر می رود مخالفت ها علیه آن علنی تر می شود و البته راه هم سخت تر می شود.
وی ادامه داد: پویایی دائمی، مستمر  سپاه از مطالبات مقام معظم رهبری است و تهدیدات هم مدام در حال تغییر است و آمادگی سپاه باید به روز باشد.
جعفری بیان کرد: قوی کردن سپاه با مولفه های اصلی قدرت علاوه بر مسائل تخصصی، تجهیزاتی، اعتقادی و معنوی  مورد تاکید بوده و پاسداری غیرمحافظه کارانه و محافظت از پیش روندگی و پیش برندگی انقلاب است. موضوعی که امسال در سپاه در حال احیا است و تاکید می شود مستقیما دستور مقام معظم رهبری است و آن احیای امر به معروف و نهی از منکر سازمانی  درون نیروهای مسلح است.
وی تصریح کرد: سپاه  پاسداران  در امر احیای امر به معروف و نهی از منکر پیشگام بوده مساله مهمی که تمام واجبات دینی وابسته به آن است و سپاه برای اینکه ایمان، انگیزه و ارزش ها را تقویت کند باید فضا و فرهنگ سازمانی، معنوی و ارزشی داشته باشد و کاری کنید که در سپاه ارزش ها سکه رایج باشد و فضایش طبق خواسته مقام معظم رهبری  فضای ارزشی باشد.
وی افزود: واژه اصلاحات غریب است و به فرموده مقام معظم رهبری مشکل اصلی کشور در فقر، فساد و تبعیض است و دولت هم موظف است این مشکلات را حل کرده واصلاح کند نه اینکه مسیر انقلاب تغییر کند.
جعفری تصریح کرد: برداشت و فهم درست از وظایف بسیار مهم است امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز واجب است و حتی از جهاد بالاتر است چرا که پایه دین را محکم می کند و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و یکی از ارکان مهم اسلام بوده است.
وی افزود: قوام حکومت اسلامی هم به امر به معروف و نهی از منکر است که اگر این کار نشود شاهد حکومت اشرار و فاسقان خواهیم بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: احکام مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را یاد بگیرم و این مهم نیاز به آموزش دارد که مرحله اول نهضت احیای امر به معروف و نهی از منکر در سپاه مرحله آموزشی است که در سال ۹۵ پیگیری می شود و حوزه نمایندگی ولی فقیه در حال برگزاری دوره های آموزشی است و پس از یادگیری باید فضایی جهت انجام و عمل به فرضیه ها در سپاه ایجاد کنیم. نکته کلیدی امر به معروف و نهی از منکر است و شما فرماندهان و مسئولان باید علاوه بر آموزش ها حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر باشید و این جرات را به آنها بدهیم که فضای لازم برای انجام این فرضیه فراهم شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.