وزیر خارجه اتریش با تاکید بر اینکه کودتای نظامی در ترکیه مجوزی برای بی قانونی و رفتارهای مستبدانه نیست تاکید کرد که وقایع بعد از کودتا در این کشور هم باید مانند خود آن محکوم شود.

محکومیت وقایع بعد از کودتا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش در بخشی از گفتگو با سایت رادیو آلمان بر لزوم دستیابی به موضع واحدی در اروپا در قبال ترکیه تاکید کرده و گفت: بنابراین نه تنها کودتای نظامی در ترکیه باید محکوم شود بلکه وقایع بعد از آن نیز همین طور است. حاکمیت قانون و دموکراسی باید توسط همه بازیگران در ترکیه همچنین از طرف دولت و رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اخراج ها و بازداشت های گسترده بعد از کودتای نافرجام در ترکیه گفت:  همه این تحولات بسیار مسئله ساز است و اگر اتحادیه اروپا آن ها را از نظر دور دارد بنابراین به بی ثباتی بیشتر در ترکیه در طولانی مدت منجر شده و ما را بیشتر ناراحت می کند.

وزیر امور خارجه اتریش خواستار پرداختن آشکار به این تحولات غلط در اروپا بدون در نظر گرفتن همکاری ها در مسئله پناهندگان و اینکه ترکیه عضو ناتو است شد. وی کودتا در ترکیه را مجوزی برای دوری از حاکمیت قانون و رفتارهای مستبدانه ندانست.

کورس در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که باید بگویم که وقایع روزهای اخیر هنوز هیچ تاثیر مستقیمی روی توافق پناهندگان با ترکیه نداشته است. ما باید گاهی اوقات چه بخواهیم و چه نخواهیم با بعضی کشورها همکاری کنیم. در مسئله پناهندگان ازاین رو همکاری با ترکیه منطقی است.

وی در عین حال درباره وابستگی به ترکیه در بحران پناهندگان هشدار داده و حمایت از مرزهای خارجی اروپا را مهم ارزیابی کرد.

کورس همچنین تاکید کرد که برای یک کشوری که مجازات اعدام در آن اجرا می شود هیچ  شانسی وجود ندارد که بخشی از اتحادیه اروپا شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پرداخته و بر لزوم همکاری با این کشور بعد از خروج تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.