قدس ‌آنلاین- بیرجند- حمید قربانی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این اداره کل با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و بهزیستی با هدف ارتقای توانمندی‌های شغلی در استان خبر داد.

تفاهم نامه همکاری  اداره کل کار با فنی وحرفه ای وبهزیستی خراسان جنوبی منعقد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین دربیرجند، محمد سنجری درآئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل بهزیستی استان اظهار داشت: برای استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود ادارات و به منظور توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی، تعاون و فنی و حرفه ای این تفاهم‌نامه به امضا رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هدف از این تفاهم نامه را ارتقا سطح توانمندی‌های مهارتی و شغلی افراد تحت پوشش بهزیستی و تعاون به منظور ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه بتوانیم نسبت به آموزش و ارتقا مهارت افراد تحت پوشش گام موثری برداریم.

وی گفت: ساماندهی مددجویان آموزش دیده و دارای مهارت تحت پوشش بهزیستی و کارآموزان فنی و حرفه‌ای در قالب تعاونی‌های اشتغال زا،  از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است که با تشکیل تعاونی می‌توان افراد تحت پوشش بهزیستی را مورد حمایت و اشتغال پایدار برای آنها ایجاد کرد.

سنجری افزود: با بسترسازی و ارائه خدمات آموزشی به جامعه هدف طرف‌های تفاهم‌نامه و همچنین رفع مشکلات تعاونی‌های موجود در حوزه بهزیستی و فنی و حرفه‌ای می‌توان اشتغال ایجاد شده را حفظ و نسبت به ادامه کار تعاونی‌ها بسترسازی مناسب را انجام دهیم.

وی گفت: ادارت متعهدند تا نیاز سنجی، برنامه‌ریزی، ساماندهی، اجرا و ارزشیابی دوره‌های آموزشی مهارتی جهت جامعه هدف را انجام داده و با تدوین دستورالعمل‌های لازم به منظور اجرای قانون الزام فراگیر آموزش‌های فنی وحرفه‌ای برای شاغلان و افراد تحت پوشش تعاون و بهزیستی اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ارائه عملکرد و گزارش مربوط به تفاهم‌نامه خبر داد و گفت: تمام فعالیت‌ها برای ارائه به مسئولان به صورت گزارش 6 ماهه ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.