مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: ایران استفاده از خشونت و قدرت نظامی را برای تغییر دولتهای منتخب مردم مردود می‌داند و به همین دلیل در موضوع ترکیه از ابتدای آغاز بحران، از دولت آنکارا حمایت کرد.

تغییر دولت‌ توسط زور، مردود است / حمایت تهران از ابتدای بحران ترکیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری در ادامه برنامه‌های خود روز چهارشنبه 30 تیرماه با «داتو سری عنیفه امان» وزیر امور خارجه مالزی دیدار و در خصوص توسعه روابط به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مشاور مقام معظم رهبری در این دیدار که افخم سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی نیز حضور داشت مالزی را کشوری مهم و تأثیر گذار دانست و گفت: ایران و مالزی به عنوان دو کشور تاثیر گذار و مهم می‌توانند در زمینه‌های دو جانبه و همچنین چند جانبه و به خصوص غرب آسیا با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند و همکاری‌های خود را بیش از پیش گسترش دهند.

وی به ملاقات‌ها و برنامه‌های خود در سنگاپور هم اشاره کرد و افزود :کشورهای منطقه باید برای گسترش ارتباطات و افزایش تعاملات خود برنامه ریزی و تلاش کنند و در این زمینه ظرفیت‌های ارزشمندی در اختیار قرار دارد.

مشاور مقام معظم رهبری به موضوع افراط گرایی در منطقه هم اشاره کرد و یادآور شد: افراط‌گرایی در منطقه مشکلات فراوانی را به وجود آورده و جمهوری اسلامی ایران در جهت حمایت و حفظ تمامیت ارضی کشورهای مسلمان منطقه مانند سوریه و عراق با خواست دولت‌های قانونی این کشورها در برابر این جریانات و گروه‌های تروریستی ایستادگی کرده است.

وی افزود: دیدگاه‌های این جریانات انحرافی می‌تواند صلح و امنیت جهانی را برهم زند و جمهوری اسلامی ایران استفاده از زور، خشونت و قدرت نظامی را برای تغییر دولتهای قانونی و منتخب مردم مردود می‌داند و به همین دلیل در موضوع ترکیه از ابتدای آغاز بحران، از دولت ترکیه حمایت کردیم.

ولایتی افزود: ایران تجربه زیادی در مبارزه با تروریسم در اختیار دارد و باید در جهت مقابله با این دیدگاه‌ها و تفکرات انحرافی همفکری و همکاری کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به دیدگاهها و اشتراکات فراوان فرهنگی فراوان، میان دو کشور، باید در جهت توسعه همکاری‌ها و همچنین توسعه ارتباطات با دیگر کشورهای این منطقه تلاش و برنامه ریزی کرد.

وزیر امور خارجه مالزی نیز در این دیدار روند توسعه همکاری‌ها و روابط را مثبت ارزیابی کرد و در ادامه به برخی از این موضوعات و از جمله امکان سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد.

وی ضرورت توجه به ایجاد آرامش و تأمین امنیت در جهان اسلام و مقابله با گروه‌های افراطی و تکفیری در منطقه را با همکاری کشورهای منطقه مورد تأکید قرار داد.

ولایتی به دعوت مقامات سنگاپور و مالزی به این دو کشور سفر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.