رحمانی فضلی گفت: ایجاد شرایط رقابت انتخابات با ذکر مصادیق کاندیدا در شرایط کنونی و قبل از موعد تخلف است.

 رقابت انتخاباتی تخلف است / احزاب فاقد هرگونه حمایت مالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه دومین همایش فصلی خانه احزاب ایران که صبح امروز (پنج‌شنبه 31 تیرماه) در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط کنونی احزاب فاقد هرگونه حمایت مالی هستند.

وی با اعلام اینکه در بودجه کشور و نه در سایر فصول مالی هیچ‌گونه حمایت مالی از احزاب نداریم، افزود: به نظر می‌رسد در جایی که به کلیت احزاب بازمی‌گردد باید کمکهایی را به آنها داشته باشیم.

وزیر کشور تصریح کرد: احزاب باید مکان و منابعی داشته باشند تا بتوانند در آن کار مطالعاتی، تحقیقی و پژوهشی انجام دهند و در این امر یاری‌گر ما باشند. 

عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید براینکه فقدان منابع مالی احزاب را در انجام کارهای کلان  با مشکل مالی مواجه کرده است، اظهار کرد: در  جلسه امروز برخی درباره لزوم کمک به احزاب پیشنهاداتی ارائه کردند.

رحمانی فضلی با اعلام اینکه پیشنهاد داده شد تا در قالب بودجه سنواتی کمکهایی به احزاب صورت گیرد، افزود: بنده پیگیر این موضوع هستم و احزاب نیز باید پیگیر آن باشند. اما تا زمانی که این شرایط ایجاد شود ما تلاش کردیم با کمک برخی دوستان که امکان قانونی کمک به احزاب را دارند مکانی برای آنها تهیه و در اختیار آنها گذاشته شود.

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی درباره  فعالیت احزاب و سفرهای استانی برخی شخصیتها، گفت: احزاب برای برگزاری انتخابات آفریده شدند و هیچ اشکالی درباره بسترسازی اجتماعی و یا سیاسی آنها وجود ندارد. اما ایجاد شرایط رقابت انتخابات با ذکر مصادیق کاندیدا در شرایط کنونی و قبل از موعد تخلف است و وزارت کشور با آن برخورد می‌کند.

عضو کابینه دولت یازدهم در پاسخ به سؤال دیگری درباره سفرهای استانی رئیس جمهور سابق اظهار کرد: ارزیابی از تاثیر سفر رئیس‌جمهور سابق ندارم.

وزیر کشور  در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه سفرهای استانی رئیس‌جمهور رنگ و بوی انتخاباتی دارد یا خیر؟ گفت: این سفرها برای انجام تبلیغات انتخاباتی نیست و هیچ نشان انتخاباتی در آن وجود ندارد و هدف اصلی این است که دولت حرف مردم را بشنود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.