وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد گزارش‌ها درباره زندانی شدن یک آمریکایی در ایران را بررسی می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا زندانی شدن یک شهروند آمریکایی در ایران را بررسی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایلنا ، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه درباره دستگیری روبین شاهینی، شهروند آمریکایی ۴۶ ساله اهل سن‌دیگو از اظهارنظر بیش‌تر خودداری کرد.

خواهر شاهینی در گفت‌وگو با دوستان این فرد مدعی شده که مقامات ایران در ۱۱ ژوییه در حالی که او داشته با خانواده‌اش در ایران دیدار می‌کرده دستگیر شده و از آن تاریخ دیگر از وی خبری در دست نیست.

طبق اعلام مقامات دانشگاهی، شاهینی ۴۶ ساله درماه مه با کسب مدرک در رشته امنیت بین‌الملل و حل مناقشات از دانشگاه سن دیگو فارغ التحصیل شد.

به نوشته تلگراف یکی از دوستان این فرد مدعی شد که شاهینی در روز ۲۵ مه برای دیدن مادرش که دچار بیماری الزایمر است به ایران سفر کرد.

خانواده شاهینی مدعی شده‌اند که ماموران اطلاعاتی ایران به منزلش آمدند و او را دستگیر کردند. هم‌چنین وسایل شخصی شاهینی را نیز با خود برده‌اند.

به نوشته تلگراف، در همان روزی که خانواده شاهینی می‌گویند او دستگیر شده ایران علیه یک فرد لبنانی و سه نفر با تابعیت دوگانه اعلام جرم کرد. همه این چهار نفر ارتباطاتی با بریتانیا، کانادا و ایالات متحده دارند. اتهامات این افراد هنوز مشخص نشده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرد که هفت نفر دیگر با اتهاماتی در رابطه با ناآرامی‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ در این کشور مواجه هستند. هنوز مشخص نیست که آیا شاهینی جزو این افراد است یا خیر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.