یک افسر عالی رتبه رژیم صهیونیستی با اشاره به گرم تر شدن روابط این رژیم با مصر تاکید کرد که دشمنی «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر علیه جنبش حماس شدیدتر از تل آویو است.

افسر صهیونیست: دشمنی السیسی علیه حماس شدیدتر از تل آویو است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، نشریه اکونومیست انگلیس در گزارشی در خصوص گرم تر شدن روابط بین مصر و رژیم صهیونیستی به نقل از یک افسر عالی رتبه این رژیم نوشت که دشمنی رژیم مصر با جنبش حماس به حدی بالاست که بیشتر از دشمنی اسرائیل علیه این جنبش است.

در این گزارش به نقل از کارکنان و شخصیت های نظامی اسرائیل آمده است که همکاری بین اسرائیل، اردن و مصر بهبودی زیادی یافته و از حد همکاری اطلاعاتی عبور کرده است.

این همکاری نظامی شامل اعطای اجازه به پهپادهای اسرائیلی برای حمله به پایگاه های داعش در شبه جزیره سیناست که اخیرا نیز خبرگزاری بلومبرگ آمریکا آن را فاش کرده بود.

این گزارش همچنین به اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر اخیر سامح شکری وزیر خارجه مصر به سرزمین اشغالی اشاره کرده است که طی آن نتانیاهو به میزان بهبود روابط و همکاری بین اسرائیل و مصر به خصوص درباره افشای این روابط و عدم اکتفا به صلح سرد اشاره کرد.  

بلومبرگ همچنین افزود از دیگر مواردی که عمق روابط بین رژیم صهیونیستی و مصر را نشان می دهد، می توان به اعمال فشار این رژیم بر آمریکا در دوره ای که عبدالفتاح السیسی منصب وزارت دفاع مصر را بر عهده داشت، اشاره کرد که طی آن اسرائیل بر آمریکا به منظور ارسال تجهیزات امنیتی به مصر با وجود ممنوعیت واردات سلاح به این کشور، اعمال فشار کرد.

بر پایه این گزارش، رژیم صهیونیستی تمایل دارد که مصر را به عنوان قدرت سیاسی نشان داده و آن را وارد مذاکرات با فلسطینیان نماید و بهترین گواه بر این ادعا نیز این است که السیسی پیش از سخنرانی اخیر خود که طی آن از طرح ابتکاری برای صلح خبر داد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در جریان متن سخنرانی خود قرار داده بود.

این خبرگزاری همچنین به ابراز خرسندی رژیم صهیونیستی از اقدامات مصر علیه تونل های غزه و حملات این کشور علیه گروه های مسلح در سینا اشاره کرد.

این در حالی است که سامح شکری وزیر خارجه مصر اخیرا در سفری به قدس اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

رسانه های خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که دیدار نتانیاهو و شکری در قدس اشغالی در فضای مثبت صورت گرفت و شکری پس از این دیدار طی اظهاراتی در کنفرانس خبری با نتانیاهو در قدس اشغالی گفت که سفر وی به اسرائیل در راستای دیدگاه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور در خصوص تحقق صلح در منطقه صورت گرفته است.

وی اشاره کرد که تحقق صلح تاثیرات زیادی در منطقه خواهد داشت و بر این اساس تحقق راه حل دو دولت نیازمند اقدامات جدی است.

وی افزود که مصر از راه حل عادلانه در خاورمیانه حمایت می کند و ما در ارائه تمامی اشکال حمایت جهت تحقق این هدف جدی هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.