سخنگوی دولت ترکیه ضمن انتقاد از مواضع دوگانه اتحادیه اروپا در خصوص مسئله حقوق بشر، تاکید کرد که اعلام حالت فوق العاده در این کشور، حقوق بشر را نقض نخواهد کرد.

 انتقاد آنکارا ازمواضع دوگانه اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه انتقادات اتحادیه اروپا از اعلام وضع اضطراری در ترکیه را رد کرده و تاکید کرد این مسئله بر زندگی عادی مردم تاثیری نخواهد گذاشت.

کالین در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه «سی‌ان‌ان ترک» گفت: «ما این (حالت فوق‌العاده) را در چارچوب قانون اجرایی می‌کنیم. چیزی نیست که بر زندگی روزمره مردم تاثیر بگذارد.»

وی با اشاره به وضعیت فوق‌العاده‌ای که برای 3 ماه اعلام شده، تاکید کرد که دولت هرکاری را برای ریشه‌کن کردن کودتاچیان انجام خواهد داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» سخنگوی دولت ترکیه با کنایه به کشورهای اروپایی بخاطر اعتراض به اعلام وضع فوق‌العاده در ترکیه افزود: فرانسه نیز بعد از حملات تروریستی ماه نوامبر به پاریس که منجر به کشته شدن 130 نفر شد، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده که تا کنون نیز ادامه داشته و بعد از حمله به شهر «نیس» نیز تمدید شد.

کالین ادامه داد: « (آن زمان) کسی نگفت که حقوق بشر در فرانسه نقض شده یا بازار سقوط خواهد کرد. به همین دلیل هیچکسی نمیتواند به ترکیه چیزی را بگوید که به فرانسه گفته نشد.»

وی در پایان تاکید کرد که دولت ترکیه همواره با دموکراسی، ارجحیت قانون و آزادی همراه بوده و «بی‌قانونی جایی (در این کشور) ندارد.»

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.