قدس آنلاین - ایلام: نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: محدودیت‌های اعتباری سبب شده است که راه‌های روستایی در استان ایلام فرسوده شوند.

محدودیت های اعتباری؛ مسبب فرسودگی راه های روستایی ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، شادمهر کاظم زاده با بیان اینکه راه‌های روستایی استان ایلام فرسوده و نیازمند توجه است، اظهارداشت: در چند سال اخیر توجه آن‌چنانی به راه‌های حوزه روستایی در استان ایلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه راه های روستایی استان برای بهسازی نیازمند تخصیص اعتبار و توجه هستند، افزود: محدودیت‌های اعتباری سبب شده است که راه‌های روستایی در استان ایلام فرسوده شوند.

نماینده دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی به اختصاص 62 درصد از دو میلیون تن قیر یارانه‌ای کشور به راه و شهرسازی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: 20 درصد این میزان قیر نیز در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که می‌توان برای بهسازی راه‌های روستایی و روکش آسفالت آنها استفاده کرد.

شادمهر کاظم زاده همچنین با اشاره به در اختیار بودن 15 درصد از قیر یارانه ای کشور در اختیار وزارت کشور و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بیان داشت: علاوه بر این سه درصد نیز به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است.

وی با بیان این مطلب که روستاهای استان ایلام به ویژه روستاهایی که در انتهای حوزه استحفاظی شهرستان دره‌شهر در محور منتهی به استان لرستان قرار گرفته‌اند، نیازمند توجه جدی هستند، افزود: برای بهسازی محورهای ارتباطی شهرستان‌های دره‌شهر، آبدانان و دهلران در دیدارهایی که با مسئولان راه و شهرسازی داشته‌ایم درخواست پنج هزار تن قیر یارانه‌ای را داشته‌ایم که بتوانیم با این میزان محورهایی که مشکل دارند و فرسوده شده‌اند، را بهسازی کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تلاش ما بر این است که بتوانیم اعتبارات لازم را برای بهسازی محورهای ارتباطی جذب کنیم، یادآور شد: توجه به حوزه راه در استان ایلام نیز اولویت است چرا که ابتدا باید مشکلات زیرساختی مانند راه در این استان برطرف شود تا بتوان قدم‌های بعدی را برای توسعه برداشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.