عملیات پیشروی نیروهای کُرد سوریه از جنوب غرب شهر منبج به محور مرکزی شهر ادامه دارد.

ناکامی داعش برای فرار با لباس‌های زنانه + نقشه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، عملیات کردهای سوریه برای تصرف و آزادسازی شهر «منبج» در شمال شهر حلب سوریه ادامه دارد.

پس از پاکسازی کامل منطقه راهبردی «الحزاونه» در جنوب غرب شهر منبج، نیروهای دموکراتیک سوریه از شب گذشته عملیاتی را برای آزادسازی منطقه «البناوی» در شرق منطقه «الحزاونة» آغاز کردند و تاکنون موفق شدند علاوه بر کشتن شماری از تروریستهای داعش، یک مسیر امن را برای خروج اهالی منطقه باز کنند.

تا این لحظه (تنظیم گزارش)، حداقل 123 تن از شهروندان توانستند به سمت مواضع نیروهای کرد پناه ببرند.

اندازه واقعی    

از منبج خبر می‌رسد که تعدادی از عناصر داعش درصدد بودند با لباس زنانه از شهر خارج شوند که توسط نیروهای دموکرات دستگیر شدند.

در مناطق غربی الحزاونة نیز نیروهای دموکرات توانستند یک گور جمعی تروریستهای داعش را کشف کنند.

منابع میدانی می‌گویند، از منطقه الحزوانه در جنوب غرب شهر، پیشروی به سوی مرکز شهر ادامه دارد و درگیری شدیدی میان طرفین در جریان است.

نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین دو خودروی انتحاری عناصر داعش را منهدم کردند که تروریستها در تلاش بودند با انفجار این خودروها به منطقه الحزاونة نفوذ کنند.

درگیری‌های دو روز گذشته نشان می‌دهد اولتیماتوم نیروهای کُرد به داعش برای خارج شدن از شهر شکست خورده است‌.

تروریستهای مستقر در حومه شمالی شهر منبج، حملات سنگینی را از محورهای «رودخانه الساجور، روستاهای قرعة کبیره، قرعة صغیرة و عوسجلی طوق الخلیل و روستای ام عدسة» به نیروهای کرد آغاز کردند که با متحمل شدن تلفات سنگین مجبور به عقب نشینی شدند. در این درگیریها  بیش از 110 تروریست داعش کشته شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.