قدس آنلاین: مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از ۱۵ تا ۱۸ مردادماه در شهرستان تربت‌حیدریه برگزار می‌شود.

مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به میزبانی تربت حیدریه برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جمال ایزدی ظهر یکشنبه در نشستی خبری در شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به برگزاری س‍ی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم  اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به میزبانی شهرستان تربت حیدریه این مسابقات از ۱۵ تا ۱۸ مردادماه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این دوره از مسابقات از روز جمعه ۱۵ مرداد ماه آغاز می‌شود و مراسم افتتاحیه این مسابقات در بقعه بی‌بی حسنیه برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: یکی از سیاست‌های اوقاف خراسان رضوی این است که هر سال مرحله استانی مسابقات قرآن را در یک شهرستان استان برگزار کنیم، سال گذشته قوچان میزبان این رقابت‌ها بود.
ایزدی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقات گفت: مرحله شهرستانی س‍ی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف خراسان رضوی تا ۳۱ تیرماه به طول انجامید و برترین‌ها به مرحله استانی راه یافتند.
وی افزود: پیش از برگزاری مسابقات، کارگاه آموزشی خواهران در روز هشتم و برادران در روز نهم مرداد ماه در سه شهرستان مشهد، سبزوار و تربت حیدریه برگزار می شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: اعلام نتایج نفرات برتر استانی یک روز پس از پایان مسابقات استانی انجام می شود و اعزام به مسابقات کشوری برادران در هفته آخر مهرماه و خواهران در هفته اول آبان ماه انجام می‌شود.
ایزدی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۲۸ شهرستان استان حضور دارد، گفت: مجموعا ۴۷۲ نفر از شهرستان‌های استان در این مسابقات شرکت کردند که ۲۲۴ خواهر و ۲۴۸ برادر به مرحله استانی راه یافتند.
وی با اشاره به رشته‌های این مسابقات گفت: شرکت کنندگان در مرحله استانی در رشته‌های معارف، حفظ پنج جز، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل، قرائت اذان به رقابت می پردازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.