'جان کری' و 'سرگئی لاوروف' وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا روز سه شنبه در 'وینتیان' پایتخت لائوس دیدار و رایزنی کردند.

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و روسیه در مورد سوریه و اوکراین در حاشیه اجلاس آ.سه.آن

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازایرنا، این دیدار که در حاشیه اجلاس وزرای خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و در پشت درهای بسته انجام شد، دو طرف در باره همکاری های نظامی نزدیک تر در سوریه رایزنی کردند.
براساس گزارش های اولیه، بحث و گفت وگو بین لاوروف و کری در مورد اوضاع در سوریه، شفاف کردن بحران اوکراین و مشکلات در روابط دو جانبه بوده است.
رسانه های غربی گزارش دادند بحث این دو مقام بلندپایه روسیه و آمریکا در مورد طرحی است که براساس آن واشنگتن و مسکو اطلاعات خود را در مورد سوریه به اشتراک بگذارند و هماهنگی برای حملات هوایی علیه جبهه النصره و داعش انجام شود.
پیشنهاد تازه کاخ سفید براساس گزارش رسانه های غربی توقف حملات سوریه علیه گروه های اپوزیسیون مورد حمایت آمریکا است تا واشنگتن نیز اطلاعاتی برای حمله به داعش و النصره در اختیار مسکو قرار دهد.
این گفت وگوها در حالی انجام شد که مقامات آمریکا و کارشناسان امنیت سایبری ادعا کرده اند روسیه با هک کردن رایانامه های حزب دمکرات آمریکا قصد دارد بر روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور تأثیر بگذارد.
خبرگزاری تاس گزارش داد پیش از دیدار لاوروف و کری یک خبرنگار آمریکایی از وزیر امور خارجه روسیه در مورد اتهامات وارد شده به مسکو در این زمینه سئوال کرد، اما رییس دستگاه دیپلماسی روسیه از پاسخ به این پرسش طفره رفت.
تاکنون اطلاعاتی بیشتری از این دیدار منتشر نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.