قدس آنلاین: وزیر کشور با بیان اینکه موضوع کم‌آبی بین ایران و افغانستان مطرح است، گفت: موضوع «کم‌آبی» در کمیسیون مشترک ایران و افغانستان تحت بررسی قرار می‌گیرد.

موضوع «کم‌آبی» در کمیسیون مشترک ایران و افغانستان بررسی می‌‎شود
به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه اجلاس مشترک ایران و افغانستان در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای این نشست اظهار کرد: نشست مشترکی دو روزه‌ای در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری، امنیتی، سیاسی و اجتماعی با افغانستان داشتیم و پنج تفاهمنامه در این نشست به امضا رسید.
وی ادامه داد: برنامه ما این است که این تفاهمنامه‌ها را درکمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان به تصویب برسانیم، استانداران نیز ماموریت پیدا کردند که برنامه‌های اجرایی و عملیاتی را همزمان با تنظیم جدول زمانی آماده کنند تا برای اجرای آنها اقدام کنیم.
وزیر کشور با بیان اینکه این امر قطعا برای دو کشور ایران و افغانستان امنیت، توسعه، و آرامش در استان‌های همجوار را به ارمغان می‌آورد و امنیت و توسعه پایدار را سبب می‌شود، گفت: موضوع کم‌آبی بین ایران و افغانستان مطرح است که هم در کمیسیون مشترک دو کشور درباره آن بحث می‌شود و هم در این نشست دو روزه مطرح شد و در بیانیه نهایی هم آمده است و تلاش می‌کنیم در این باره  به جمع بندی برسیم.
رحمانی فضلی همچنین درباره جلسه روز گذشته خود با دبیر شورای امنیت پاکستان گفت: دیروز بنده با دبیر شورای امنیت پاکستان جلسه‌ای داشتم، روابط ما با پاکستان استراتژیک، مهم و سازنده است بنابراین باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی‌ افزود: بحث ارتباط بین جنوب وشمال بین بندر چابهار از مسائل اصلی است که در حال پیگیری آن هستیم و بنای ما این است که با کمک پاکستان امنیت و توسعه پایدار را مبنا قرار دهیم.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: با دبیر شورای امنیت پاکستان قول داد که حوزه‌های فنی و امنیتی، به صورت مشترک بین استانداران مرزی ایران و پاکستان تبیین شود و در سطح ملی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.