قدس آنلاین: وزیر کشور با بیان اینکه از ظرفیت و دانش نخبگان باید نهایت بهره را ببریم، گفت: شرکت های دانش بنیان برای موفقیت باید قدرت رقابت و ریسک پذیری بالایی داشته باشند.

برای رسیدن به موفقیت باید قدرت رقابت و ریسک پذیری بالایی داشته باشیم

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان اظهار کرد: اگر حل تمام مشکلات را از دولت بخواهیم به نتیجه ای نمی رسیم و مبنای پیشرفت علم و تکنولوژی در رقابت حضور در بازار و استفاده از دانش نخبگان است که البته باید حمایت لازم صورت گیرد.
وی افزود: روند پیشرفت های علمی و توفیقات بدست آمده انطباقی با روند بودجه دهی ندارد و قدرت رقابت و ریسک پذیری باید بالا باشد تا به موفقیت های مد نظر دست یابیم.
وزیر کشور با اشاره به  عملکرد خوب واحدهای تولیدی مشهد خاطرنشان کرد: در مشهد ۶ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی فعال است که حداقل ۲ هزار واحد آن نیازمند کارهای تحقیقاتی و توسعه ای هستند و مدیریت دانایی باید منطبق با نیازها باشد.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی آنقدر قوی نیست که در همه موارد ریسک پذیر باشد و باید فاصله های موجود در این رابطه از بین برود تا بتوان با تلاش، انگیزه، سخت کوشی و صبر و تحمل مشکلات به موفقیت رسید.
رحمانی فضلی ادامه داد: موفقیت ها دست یافتنی است مانند بسیاری از کارهای دیگری که سربلند بودیم و باید قدرت علمی و تکنولوژی هم در بالاترین رتبه قرار بگیرد.
وزیر کشور با اشاره به مشکلات مطرح شده استانها، گفت: انبوهی از مشکلات در سفرهای استانی به استان های مختلف مطرح می شود و درخواست دارم که برای حل مشکل طرح ها و پیشنهاداتی هم مطرح شود و مشکلات را تنها در مباحث مالی نبینند و بودجه را دوای رفع مشکل خود حساب نکنند.
وی ادامه داد: سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور آماده همکاری با پارک های علمی و فناوری است به شرطی که حالت برد- برد داشته باشد.
رحمانی فضلی در پایان اظهار کرد: درخواست پارک علم و فناوری خراسان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار می گیرد و از مسئولان این مجموعه درخواست داریم تا طرح های خود در این رابطه را به وزارت کشور ارسال کنند و پس از بررسی های لازم تصمیم نهایی در این رابطه گرفته می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.