قدس آنلاین- تبریز: معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه دولت تصمیم دارد در سال‌جاری از رکود عبور کند، گفت: با وجود افزایش فروش نفت در انتقال پول نفت به کشور همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم.

 موافقت شورای‌نگهبان با برگزاری انتخابات در ۲۹ اردیبهشت/ در انتقال پول نفت به کشور مشکل داریم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه زمانی که رئیس جمهوری در سال 1392 وارد عرصه انتخابات شد، قول قرارهایی گذاشت و تعهداتی را عهده‌دار شد و قرار گذاشت تا آنها را جامه عمل بپوشاند، اظهار داشت: یکی از اولین تعهدات و وظایف رییس جمهور تامین و برقراری امنیت بود که با وجود شرایط موجود در کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی، خوشبختانه امروز در سراسر کشور و نقاط مرزی امنیت بسیار خوبی برقرار بوده که با تدابیر و تلاش‌های مسئولان امنیتی و انتظامی و سپاه پاسداران و ارتش و دیگر ارگانهای مرتبط ایجاد شده است.

وی افزود: امروز می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم که در مقابل همه توطئه‌ها به موقع اقدام شده و در این زمینه از همه دستگاه‌هایی که در امر امنیت تلاش می‌کنند باید قدردانی کرد.

مقیمی با بیان اینکه همچنین در بحث حقوق شهروندی رییس‌جمهوری تعهداتی داشتند که با اجرای قانون در همه زمینه‌ها قرار گذاشتند حقوق مردم را استیفا کنند تا حق کسی در مسایل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی تضییع نشود، اضافه کرد: در این راستا با توصیه‌های اکید رئیس‌جمهور در دولت در بحث حقوق شهروندی و تاکید به استانداران، مقرر شد تا در این سه سال از این موضوع بسیار مهم صیانت کنیم و در نتیجه دستاوردهای بسیاری خوبی را ارائه دهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور، ادامه داد: توانستیم نشاط اجتماعی و سیاسی را در کشور ایجاد کنیم و تشکل‌های سیاسی و احزاب و ثمن‌ها و دیگر تشکل‌ها فعالیت خود را در همه زمینه‌ها ادامه دادند که نمود آن را در انتخابات مهم کشور دیدیم.

وی بیان کرد: در انتخابات هفتم اسفند همه تشکل‌های سیاسی و طرز فکرهای موجود در کشور وارد صحنه انتخابات شدند و از امکانات کشور بهره گرفتند تا داوطلبان خود را بهتر معرفی کنند، به طوری که در کل کشور همه سخنرانی‌ها و میتینگ‌های انتخاباتی انجام شد و داوطلبان تایید صلاحیت شده توانستند حرف‌های خود را بدون هیچ محدودیتی بزنند و چندین مورد نیز که مسائلی وجود داشت با تدابیر و استفاده از امکانات ساماندهی انجام شد.

مقیمی ادامه داد: همچنین، برخلاف انتخابات گذشته که برخوردهایی انجام شد که مشکلات جدی برای مسئولان ایجاد می‌کرد، از لحاظ امنیتی و انتظامی برخورد و مشکلی به آن صورت نداشتیم و توانستیم با تدابیر لازم انتخابات را با آرامش لازم برگزار کنیم و در این راستای باید از همه دست اندرکاران انتظامی تشکر کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور، تاکید کرد: در انتخابات هفتم اسفند نشاط اجتماعی و سیاسی در امر انتخابات در کل کشور ایجاد شد که قابل ستودن بوده و از این لحاظ باید قدردان مردم باشیم که یک‌بار دیگر علاقه خود را به نظام و دولت نشان دادند.

وی در ادامه با اشاره به وجود نارسایی‌های اجتماعی در کشور، گفت: در این راستا نیز وزارت کشور به عنوان هماهنگ کننده چندین وزارتخانه در امر اجتماعی از همان ابتدای کار دولت تدبیر و امید مطالعه طرحی را شروع کرد که در نتیجه وضعیت اجتماعی کشور را در همه ابعاد نشان داد، به طوری که در برخی مسائل مشکلات جدی داریم و در ادامه این مطالعات در استان‌ها مطرح و در هیئت دولت گزارش ارایه و در نتیجه در سه جلسه خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد که ایشان با دقت همه گزارش را خوانده و دستورات لازم را صادر کردند، امید داریم با توجه به این دستورات و تلاش‌ها و اقدامات دولت بتوانیم قدم‌های بزرگی را در این مسیر برداریم.

مقیمی با بیان اینکه مسائلی همچون طلاق و مواد مخدر، حاشیه‌نشینی و دیگر مسائل اجتماعی که گریبان‌گیر کشور شده، گفت: در این زمینه باید با کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی نشاط اجتماعی را در کشور ایجاد کنیم، بر همین اساس قرار بر این شده تا هر 6 ماه یک‌بار دستگاه‌های اجرایی گزارشی از عملکرد خود را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کنند که تا به امروز 2 جلسه ارایه شده است.

وی ادامه داد: همچنین در ابتدای آغاز به کار دولت با تورم 43 درصدی و رکود ناشی از تحریم‌ها و رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد و بیکاری 13 درصدی مواجه بودیم اما امروز به تورم 9.2 درصدی رسیدیم و رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی را امروز به مثبت یک درصد رساندیم که نشان دهنده تلاش تیم اقتصادی دولت در این سه سال بوده به نتیجه رسیده است.

رشد اقتصادی 5 درصد

معاون سیاسی وزیر کشور، تصریح کرد: بر اساس سند چشم انداز ملی باید به رشد 8 درصدی برسیم اما در سال‌های گذشته نتوانستیم به این مرحله برسیم، در سال 93 سه درصد رشد و در سال گذشته یک درصد رشد داشتیم و در سال‌جاری امید داریم تا رشد 5 درصدی را تحقق بخشیم، البته برای تحقق رشد 8 درصدی باید سرمایه گذاری های بسیاری در کشور انجام دهیم و سال های گذشته را نیز جبران کنیم بر همین اساس کار خیلی جدی را پیش رو داریم و باید بسیار تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از همه این مسایل عبور از رکود موضوع دیگری است که کشور را چندین سال است که درگیر کرده و دولت تصمیم دارد در سال جاری از رکود عبور کند و باید در این زمینه تصمیماتی بگیرد از قبیل کم کردن سود تسهیلات بانکی و تخصیص اعتبارات و تسهیلات به واحدهای تولیدی که سال‌های قبل متوقف شده‌اند.

مقیمی با بیان اینکه در انتقال پول نفت به کشور همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: قبل از برجام یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم که انتقال پول آن نیز با مشکلات جدی مواجه بود، اما تلاش می‌کنیم با پیگیری‌های لازم این موضوع را حل کنیم.

مقیمی گفت: تعداد عمده واحدهای قبل از سه سال دولت تدبیر و امید، با توجه به سه برابر شدن نرخ دلار و ورود کالای قاچاق متوقف شده‌اند که باید حل شود و با توجه به این مساله امسال سال بسیار سختی را در پیش داریم.

وی افزود: در راستای ارایه تسهیلات به واحدهای بحرانی دولت تنها 16 هزار میلیارد تومان از وجوه خود را به سمت واحدهایی که تعطیل و نیمه تعطیل هستند سوق داده و سیاست دولت بر این است که یک ریال از این وجوه نباید در جایی غیر از محل خود هزینه شود و در این راستا باید کنترل شود، در غیر اینصورت به اهدافمان در کاهش تورم و رکود دست نخواهیم یافت.

معاون سیاسی وزیر کشور، بیان کرد: در مقطع فعلی دولت کار سنگینی را بر عهده گرفته و مدیران دولت به عنوان همیاران و زیرمجموعه دولت در این زمینه باید کمک کنند و نظارت داشته باشند که تسهیلات در جای خودش هزینه شود تا با خروج از رکود بتوانیم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به طور کامل اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت مصمم است مشکلات اقتصادی را حل کند و مباحث اقتصادی را به طور کامل اجرا کند که در این رابطه همه باید کمک کنند.

مقیمی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات در سال آینده و با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر به غیر از بخش‌های نظارت و بازرسی در انتخابات درگیر هستند، گفت: شورای نگهبان موافقت کرده و 29 اردیبهشت انتخابات برگزار خواهد شد و در این راستا 3 خواسته داریم که حراست از رای‌های مردم و حفظ بی‌طرفی در طول برگزاری انتخابات و عمل به قانون به عنوان مجریان انتخابات است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.