مخالفان بحرینی با تجمع در برخی شهرها و پایتخت های اروپایی خواستار خروج نیروهای سعودی از بحرین و توقف رفتار طایفه ای حکومت آل خلیفه شده و محاکمه آیت الله عیسی قاسم روحانی بارز شیعه این کشور را محکوم کردند.

تجمع بحرینی‌ها مقابل سفارت عربستان و بحرین + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مخالفان بحرینی با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی مقابل ساختمان سفارت عربستان سعودی در لندن - همزمان با اولین جلسه محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین- حکومت آل سعود را مسئول اقدامات اخیر مقامات بحرین علیه موسسات و تشکل های سیاسی و دینی این کشور برشمردند.

تجمع اعتراضی مخالفان بحرینی در لندن

" سعید الشهابی" رئیس جنبش آزادگان بحرین(مخالف دولت بحرین) در این کنفرانس گفت: تصمیم آل خلیفه در خصوص سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم و لغو مصونیت وی، به منزله تعرض به همه مردم بحرین و دین آنان است.

مخالفان بحرینی خواهان مشارکت گسترده در راهپیمایی روز همبستگی با بحرین شدند که قرار است جمعه (8 مرداد ماه) در همه پایتخت های عربی و غیرعربی برگزار شود.

تجمع اعتراضی مقابل سفارت بحرین در برلین

درهمین حال، شماری از فعالان حقوقی و اجتماعی با برپایی تحصن مقابل سفارت بحرین در برلین، محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم و مخالفت خود را با ظلم و ستم دینی و طایفه ای حکومت آل خلیفه علیه شیعیان بحرین اعلام کردند.

تظاهرات‌کنندگان درحالی که تصاویری از آیت الله عیسی قاسم را در دست داشتند، با سردادن شعارهایی، توقف ظلم و ستم طایفه ای در بحرین را خواستار شدند و از مسئولان آل خلیفه خواستند که به شیعیان اجازه دهند تا آزادانه فرایض دینی و مذهبی خود را بجا آورند.

معترضان همچنین آزادی همه زندان های سیاسی از زندان های آل خلیفه و توقف بازداشت های کورکورانه و محاکمه های ظالمانه مردمیِ را که خواهان حقوق مشروع خود هستند، خواستار شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.