۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 406615

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در حال‌حاضر نرخ بیکاری در کشور ۱۱ درصد بوده که امیدواریم با استفاده از فرصت برجام از رکود عبور کرده و با افزایش سرمایه‌گذاری شاهد ایجاد اشتغال پایدار در کشور باشیم.

 نرخ بیکاری در کشور ۱۱ درصد است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الف، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در پایان جلسه شورای اداری در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: دولت یازدهم از زمان شروع به کار خود با تشکیل تیم اقتصادی و تقسیم وظایف ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور را به یکی از اولویت برنامه‌های خود مبدل ساخت که خوشبختانه در این راستا نیز تورم از ۴۳ درصد طبق آخرین آمار به ۹.۲ درصد رسیده است و رشد اقتصادی نیز از معیار منفی به مثبت یک درصد ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سند چشم‌انداز توسعه رشد ۸ درصدی برای اقتصاد کشور پیش‌بینی شده است، افزود: نرخ بیکاری در حال حاضر در کشور ۱۱ درصد بوده که باید از فرصت به دست آمده در ارتباط با برجام نهایت استفاده را کرده و با رشد سرمایه‌گذاری بتوانیم رونق اقتصادی و افزایش اشتغال برای جوانان کشور ایجاد کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: برای تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد نیاز مبرم داریم که از رکود عبور کنیم تا بتوانیم به سند توسعه ترسیم شده در افق سال ۱۴۰۴ برسیم که باید از زمان به بهترین نحو ممکن برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز بهره‌مند شویم.

مقیمی گفت: دولت در ارتباط با مبارزه با مفاسد اقتصادی تمام تلاش خود را به کار گرفته و با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به تمامی اعضای دولت و مدیران مسئول تکلیف شده که تیم اجرایی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی همدل و هم زبان برنامه‌های تحقق این رکن را اجرایی کنند که این موضوع یکی از امور مهم دولت در سال جاری محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه انتخابات سال گذشته از لحاظ سلامت و امنیت در حد قابل قبولی برگزار شد که ۳ مولفه اصلی صیانت از آرای مردم، بی‌طرفی و اجرای درست قانون از جمله وظایف مهم مجریان انتخاباتی بود که به یقین در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای سال ۹۶ نیز این مولفه‌ها مورد توجه خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.