فرستاده سازمان ملل در روند سازش با وزیر خارجه مصر دیدار و درباره تحولات فلسطین، اوضاع اراضی اشغالی فلسطین و تلاش های مربوط به احیای روند سازش بحث و گفت وگو کرد.

بررسی مسئله فلسطین؛ دیدار فرستاده سازمان ملل و وزیر مصری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «نیکلای ملادینوف» در دیدار با «سامح شکری» به بررسی تحولات فلسطین و تلاش های بین المللی و منطقه ای برای ازسرگیری روند سازش پرداخت.

احمد ابوزید سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در این باره گفت که شکری در ابتدای این دیدار گزارشی از تلاش های مصر در راستای تشویق طرفین فلسطینی و اسرائیلی برای ازسرگیری مذاکرات سازش بر اساس دیدگاه های عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر ارائه کرد.

شکری همچنین ناخرسندی مصر از گزارش کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه به خصوص بخش مربوط به شهرک سازی و مصادره املاک و اراضی فلسطینیان و عدم ذکر دیدگاه روشن درباره اقدامات مطلوب برای ازسرگیری روند سازش را اعلام کرد.

فرستاده سازمان ملل در روند سازش نیز تلاش های مصر برای تشویق دو طرف اسرائیلی و فلسطینی به ازسرگیری مذاکرات را ستود و بر اهمیت تمرکز تلاش های بین المللی طی مرحله آینده بر هماهنگی بین طرح های مختلف و حمایت بین المللی از این طرح ها به خصوص پیش از برگزاری نشست های مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد.

ملادینوف همچنین آمادگی سازمان ملل برای تلاش بیشتر جهت اعتمادسازی بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را مورد تاکید قرار داد.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.