قدس آنلاین: امام جمعه مشهد با بیان اینکه رهبری سیاسی امام صادق(ع) آمیخته با رهبری مرامی بود، گفت: امام صادق(ع) پس از اثبات امامت و ولایت و ثبات در عرصه سیاست، به مبارزه با دشمن پرداختند.

رهبری سیاسی امام صادق(ع) آمیخته با رهبری مرامی بود
به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در اجتماع عزاداران جعفری در رواق امام خمینی(ره) بارگاه مطهر رضوی اظهار کرد: از حضور پرشور عزاداران جعفری به ویژه مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی که با شرایط نامناسب جسمی در این مسیر همراه بودند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی افزود: این جمعیت در عزاداری خالصانه و عاشقانه، سوگوار امام جعفر صادق(ع) بودند . امام رضا(ع) به زائران خود وعده دادند که در چهار جا به دیدارشان می‌آیند و امیدواریم این دیدار برای عزاداران جعفری هم باشد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امام صادق(ع) در کنار ایجاد انقلاب‌های علمی و فرهنگی، یک انقلابی‌گر سیاسی هم بودند، گفت: رهبری آمیخته با رهبری سیاسی از نسل امیرالمومنان(ع) شروع شد و تحقق‌بخشی رهبری سیاسی، آمیخته با رهبری مرامی بود و امام صادق(ع) انقلاب‌های علمی و فرهنگی را به وجود آوردند و در کنار پرداختن به دو موضوع علم و دانش، به موضوع سیاست هم پرداختند.
وی بیان کرد: امام صادق(ع) انقلاب سیاسی را در سیره خود قرار دادند و بهای زیادی برای اصحابشان قائل بودند و حتی آنها را بر بزرگان صحابه مقدم داشتند. دو نفر از یاران امام صادق(ع) جلودار برنامه‌هایشان بودند و جایگاه ویژه‌تری نزد ایشان داشتند که یکی از آنها هشام بود.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه نباید هیچ‌گاه در انجام کار، لرزش و لغزشی داشته باشیم، گفت: امام صادق(ع) خطاب به هشام فرمودند: «مبادا در انجام کارها، لرزش و لغزش داشته باشی، کارت را با اقتدار تمام پیش ببر و ما نیز حمایتت می‌کنیم».
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امام صادق(ع) برای گسترش اسلام ناب محمدی تلاش گسترده‌ای داشتند، گفت: ششمین پیشوای شیعیان در حوزه‌های اخلاق، عرفان، معارف، علم و دانش، شیعیان و پیروان خود را هدایت و در مسیر حفظ و گسترش اسلام ناب محمدی با دشمنان مبارزه کردند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: امام صادق(ع) پس از اثبات امامت و ولایت و ثبات در عرصه سیاست، به مقابله با دشمن پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.