امروز سرزمین علویان میزبان آلاله‌های سرخ کربلای ایران بود، شهیدانی که افتخارشان سربازی روح‌الله کبیر و گمنامیست...

تشییع آلاله‌های سرخ کربلای ایران در میهن اسلامی/ میزبانی دیار دلیرمردان از فرزندان روح‌الله

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس امروز ایران اسلامی میزبان دلاورمردانی بود از جنس باران و عشق؛ مهمانانی که سال‌ها در خاکریز دشن، دور از خانواده و تارک از دنیا علیه فسق و فجور جنگیدند و عزت، سربلندی و اقتدار را به میهن هدیه کردند...

امروز مردم سراسر ایران خالصانه آمده‌اند تا شما خوبان را زیارت کنند آن هم با دلی خسته اما امیدوار؛ امید به آینده ایران زمین و تاریخی که از جوانمردی شما لب به سخن خواهد گشود...

امروز پیگر گلگون کفن‌هایی را مردم باعزت و باشرف ایران زمین دوشادوش برادر و خواهران خود رهسپار دیار باقی کردند که روزگاری آنها دوشادوش ولی‌فقیه و رهبر خود امام خمینی(ره) ایستاده و در راه حق جانفشانی کردند و امروز با آمدنشان به وطن باری دیگر با ولی زمان و امام خامنه‌ای خود تجدید بیعت کرده و مردم را با بصیرت‌افزایی به سمت عاقبت‌بخیری سوق می‌دهند... آری اینان سربازان روح‌الله کبیرند که امروز دوستداران وطن و علاقه‌مندان به اسلام و نظام اسلامی را به پیروی از ولایت‌فقیه و  ولی زمان تشویق و هدایت می‌کنند....

در ذیل گزارشی را می‌خوانید که از تشییع شهدای کربلای ایران حکایت دارد، حکایتی از رشادت‌ها و جوانمردی‌های سربازان ولایت و غیور ایران زمین.....

* برگزاری مراسم میثاق با شهید «سیدناصر ناصری» در خلخال 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) با حضور جمع کثیری از اهالی شهیدپرور شهرستان خلخال و مسؤولان این شهرستان مراسم میثاق با شهید سید ناصر ناصری در مصلای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خلخال برگزار شد.

در مراسم امروز پیکر مطهر شهید توسط بسیجیان به داخل صحن مصلای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خلخال انتقال و خواهران و مادران شهدا با زمزمه خداحافظی برادر شهید خود را بدرقه کردند.

مداحی در سوگ سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و شهید سیدناصر ناصری از دیگر ویژه‌برنامه‌های امروز پاسداشت مقام شهید سیدناصر ناصری بود، همچنین شب گذشته نیز پیکر مطهر شهید سیدناصر ناصری هشتجین میهمان مردم خلخال بود و مردم خلخال با زیارت پیکر مطهر این شهید بزرگوار بار دیگر با آرمان‌های بلند شهدا تجدید میثاق کردند.

فرمانده سپاه و جمعی از پایوران ناحیه خلخال با حضور در منزل شهید سیدناصر ناصری در دیدار با خانواده معظم این شهید والامقام به مقام شامخ این شهید بزرگوار ادای احترام کردند.

 

* تشییع پیکر مطهر 2 شهید گمنام در امیریه

به گزارش خبرگزاری فارس در غرب استان تهران، پیش از ظهر امروز هم‌زمان با سالروز شهادت مؤسس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهر امیریه از توابع شهرستان شهریار تشییع شد.

تشییع پیکر این شهدای گمنام که مصادف با مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع) بود، رنگ ماتم و عزا به شهرستان شهریار به ویژه شهر امیریه داد و تشییع پیکر این دو شهید با شکوه خاصی به ویژه با حضور پرشور نوجوانان و جوانان برگزار شد.

شهرهای میزبان شهدا داد و تشییع پیکر این شهدا با عظمت خاصی به‌ویژه با حضور جوانان و نوجوانان در این شهرها برگزار شد.

مردم شهیدپرور و خداجوی شهریار با استقبال با شکوه از پیکر این دو شهید گمنام بار دیگر با آرمان‌های مقدس شهدا و امام شهدا تجدید پیمان کردند.

این مراسم از میدان وحدت شهر امیریه تا پارک شهدای امیریه برگزار شد و پیکر این دو شهید در این محل به خاک سپرده شدند.

 

* تشییع پیکر 2 شهید گمنام در رباط کریم

به گزارش خبرگزاری فارس در غرب استان تهران، پیکر پاک دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس پیش از ظهر امروز هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) و با حضور پرشور مردم، مسؤولان و خانواده‌های شهدا در شهر رباط کریم برگزار شد.

این مراسم از امام‌زاده عمادالدین(ع) آغاز و پیکر این دو شهید با حضور آحاد مردم شهیدپرور رباط کریم در بوستان معلم این شهر به خاک سپرده شد.

مردم شهیدپرور و ولایتمدار رباط کریم امروز لاله‌های سرخی را به آغوش کشیدن که در اوج گمنامی برای دفاع از عزت و شرف ایران اسلامی در نبرد با دشمنان تا دندان مسلح از جان شیرین خود گذشتند.

مردم این شهر با حضور پرشور خود در مراسم تشییع دو شهید گلگون‌کفن حماسه‌ دیگری را رقم زدند و با آرمان‌های والای امام خمینی(ره) و شهدا تجدید عهد کردند.

 

* پیکر مطهر 4 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، آیین تشییع و تدفین چهار شهید گمنام به مناسبت روز شهادت امام جعفر صادق(ع)، با حضور خانواده شهدا و مردم ولایت‌مدار شهرهای ایور و صفی‌آباد تشییع و خاکسپاری شد.

پیکرهای مطهر این شهدای گمنام در مناطق عملیاتی والفجر، بدر، خیبر شناسایی شدند. مشایعت‌کنندگان پیکرهای این شهیدان والامقام درحالی‌که در رثای مؤسس مکتب تشییع نوحه‌خوانی و عزاداری می‌کردند، این شهدا را تشییع و خاکسپاری کردند.

آیین‌های وداع با این شهدا در شهرهای بجنورد، گرمه و اسفراین برگزار شده بود. این شهدای گمنام از شهدای تازه تفحص شده بودند که با توجه به درخواست مردم شهرهای ایور و صفی‌آباد 4 شهید گمنام برای تشییع و خاکسپاری به این مناطق انتقال یافتند.

* تجلی وحدت شیعه و سنی در تشییع سه شهید گمنام در بندرترکمن 

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، استان گلستان در ایام شهادت رئیس مذهب شیعه امام صادق(ع) میزبان پیکر مطهر 6 شهید گمنام بود که سه تن از این شهدا میزبان مردم شهرستان ساحلی بندرترکمن بودند.

امروز مراسم تشییع سه شهید گمنام هشت سال دوران دفاع مقدس در شهرستان بندرترکمن با حضور گسترده مردم و مسؤولان برگزار شد.

در این مراسم پیکر پاک و مطهر سه شهید والامقام بر دستان مردم شهیدپرور و ولایت‎مدار از روبه‎روی ساختمان شهرداری بندرترکمن تشییع شد و در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان آرام گرفت.

حضور وحدت‎بخش مردم اهل سنت و تشیع در این مراسم مهر تأییدی بر ادامه‎دادن راه شهدا برای مردمی آماده و همیشه در صحنه‎ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود تا با وحدت ملی و اسلامی خود بار دیگر اقتدار نظام را به رخ دشمنان بکشند و به دشمنان نظام اثبات کنند که ملت ایران با رهبری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای همیشه در مسیر انقلاب و آرمان‎های امام(ره) و شهدا ثابت‎قدم خواهد بود.

 

* شهیدان متعلق به هیچ قوم، مذهب یا گروه سیاسی نیستند

حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری امام جمعه شهرستان بندرترکمن در مراسم تشییع پیکر مطهر سه شهید گمنام در بندرترکمن با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، شهدا را متعلق به همه مردم دانست و  اظهار کرد: شهدای این مرز و بوم متعلق به هیچ قوم، مذهب و هیچ جریان سیاسی نیستند.

وی با بیان اینکه زبانمان در وصف شهیدان قاصر است، گفت: امنیت و آسایش موجود در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این دنیای ناامن از برکات خون شهدا و از ایثار و فداکاری‎های جانبازان و خانواده‎های آنان است.

امام جمعه بندرترکمن افزود: این شهدا تنها با نیت جلب رضایت خداوند به جهاد پرداختند و در این راه هیچ‌گونه چشم‌داشتی اعم از ثروت و جایگاه نداشتند.

 

* تشییع پیکر پاک 9 آلاله خونین‌بال در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مراسم تشییع پاک 9 شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز همزمان با سالروز شهادت ششمین پیشوای مسلمانان جهان امام صادق‌(ع) در شهرهای مختلف گیلان آغاز شد.

مراسم تشییع شهدای گمنام که دو شهید تفحص شناسایی شده است، هر کدام در مناطق در نظر گرفته شده، تشییع و مدفون می‌شوند.

حسن‌‌رود انزلی یک شهید گمنام، پره‌سر رضوانشهر دو شهید گمنام، خشک‌بیجار دو شهید گمنام و گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا دو شهید گمنام را در خود جای می‌دهند.

آستانه‌اشرفیه و رودسر نیز هر کدام میزبان یک شهید تازه تفحص شده به نام شهید ایرج فلاح‌ابراهیم‌پور در آستانه و حمیدرضا رحیمیان از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس در رودسر است.

به گزارش فارس، گیلان تاکنون در 34 نقطه حدود 100 شهید گمنام را در خود جای داده که در مراکز دانشگاهی، نظامی، پارک‌ها، فضای عمومی و... مدفون هستند.

 

* پیکر پاک شهید علی‌اکبر خانجانی در بابل تشییع شد

به گزارش خبرنگار خبرگزار فارس از شهرستان بابل، صبح امروز پیکر پاک شهید تازه تفحص شده علی‌اکبر خانجانی به همراه دو شهید گمنام با حضور مسؤولان و مردم قدردان از بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل به سمت میدان کارگر تشییع شدند که بعد از تشییع باشکوه پیکر مطهر دو شهید گمنام برای تشییع و تدفین در پارک شهدای امیرکلا منتقل و پیکر شهید خانجانی برای تشییع و تدفین به زادگاهش روستای پایین محله کشتله منتقل شد.

امام جمعه گتاب در حاشیه مراسم تشییع پیکر این شهید علی‌اکبر خانجانی در گفت‌وگو با فارس، گفت: شهدای ما تجلیات گوناگون در عرصه‌های مختلف از جمله جبهه و جنگ و حوزه فرهنگی داشتند و امروز نیز با حضور خود در عرصه مجازی نقش‌آفرینی می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور اظهار کرد: مسؤولان، مردم و معتقدین به دین بدانند امروز شهدا آمدند تا یادآور این امر مهم باشند که باید خدامحور باشیم.

وی تصریح کرد: امروز شهدا آمدند تا فریاد بزنند باید مبانی اعتقادی، قرآن، دین و ولایت‌پذیری خود را به رخ دشمن بکشید و به دشمن اجازه ندهید به نیت پلید خود که محو قرآن و دین است برسد.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید به داشته‌های خود افتخار کنید، ادامه داد: امروز موشک‌های دوربرد ایران در 3 هزار کیلومتر آن طرف‌تر با پنج متر خطا می‌زند.

تقی‌پور گفت: باید دین را به خورد بچه‌ها دهیم و در فضای مجازی، تلگرام‌ها، مسجد و محرم آنها را انقلابی و دینی تربیت کنیم که ذخیره اسلام و انقلاب باشند.

 

* تشییع پیکر مطهر 2 شهید گمنام در شهر وراوی مُهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان مُهر، ظهر امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در شهر وراوی مُهر با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار این بخش از میدان امام خمینی(ره) به سمت میدان شهید رجایی محل تدفین این شهدای گران‌قدر برگزار شد.

این دو شهید گمنام 19 و 30 ساله دفاع مقدس در عملیات محرم در منطقه شرهانی و کربلای چهار در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسیدند.

به گزارش فارس، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، رئیس مکتب جعفری پیکرهای مطهر 13 شهید دفاع مقدس در استان فارس تشییع و به خاک سپرده شد.

 

* بوی شهادت در بیرجند طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امروز مردم شهرمان استقبالی کردند کم‌نظیر، استقبالی که برگ زرینی از تاریخ را به نمایش گذاشت... آری همه آمده بودند از پیر و جوان، کودک، نوجوان و جوان همه حضور داشتند تا به پاس دلاورمردی‎های این جوانان ادای دین کنند.

حضور اقشار متخلف مردم در این مراسم نشان از دلدادگی مردم ولایت‌مدار استان به فرهنگ شهادت بود، آمده بودند تا به همه جهانیان ثابت کنند که هر چند سال‌های زیادی از جنگ گذشته اما خون جوانان این مرز و بوم تازگی دارد.

گرمای هوای این خطه کویری و آفتاب سوزان و سیل جمعیت هیچ‌کدامشان مانع از حضور مردم نشد چراکه آنها خود را مدیون خون شهدا می‎دانند و حضور در این مراسم را یک تکلیف.

گرمای هوا کسی را کلافه‌ نمی‌کرد و همگی بی‌توجه به شرایط نامساعد هوا با تشنگی و عطش فراوان برای غربت شهید گمنام در مراسم وداع اشک می‌ریختند.

همین که قطره اشکی از گوشه چشمانشان جاری شود، همین که هر از چندگاهی دست‎هایشان به نوازش گوشه‎ای از پرچم تابوت تو تبرک شود، همین که نگاهشان بدرقه پیکر خاکی و خسته‎ات باشد؛ بس است.

 

* اینجا می‎توان صحنه‎های عاشقی را رقم زد

اینجا می‎توان صحنه‎های عاشقی را رقم زد به هر گوشه محفل که نگاهی بیاندازی حس و حال عجیبی در جمع عاشقان می‎یابی، گرچه نمی‎توان این حس و حال را به رشته تحریر درآورد، در این بزم عاشقانه پدران و مادران زیادی حضور دارند که سال‎ها انتظار یوسف گمگشته خویش را کشیده‎اند.

پدران و مادرانی که در لابه‌لای گذر زمان کمر خم کرده و گیسو سپید، ولی خبری از فرزندشان نشد، آمده‎اند که شاید این آلاله گمنام نیز فرزند بی‎نام و نشانشان باشد.

مادران، پدران، خواهران و برادران آمده بودند تا به جای مادران، پدران، خواهران و برادران شهدای گمنام ایفای نقش کنند و در آیین تشییع شهدا به جای ریختن کاسه‌های آب پشت سر شهدا با سیل اشک آنها را بدرقه کنند اشکی که شاید برای شرمنده بودن از شهدا ریخته می‌شود.

پیکر پاک دو تن از آلاله‎های سرخ چند روزی است که مهمان مردم شهیدپرور خراسان جنوبی است، این شهدا با حضور در شهرستان‌های استان عطر و بوی شهادت را در میان مردم زنده کرده‎اند.

امروز مسجد امام جعفرصادق(ع) بیرجند همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع حال و هوای دیگری داشت، جمع کثیری آمده بودند تا این فرزند گمنام را در آغوش کشیده و به دیار ابدی رهسپار کنند.

* بوی بهشت به مشام می‎رسد

وارد محفل که می‌شوی هر طرفی شخصی را می‎بینی که به نوعی در حال باز کرن عقده‎های دل خویش است، اینجا بوی بهشت به مشام می‎رسد.

ضجه‎های مادری تمام فضای محفل را پر کرده بود گویا این مادر نیز گمشده‌ای دارد، آرام به سراغش می‎روم و با او هم کلام می‌شوم، درحالی که به پهنای صورت اشک می‌ریخت لحظه‌‎ای را در کنارش می‌نشینم تا دلش آرام گیرد.

سر صحبت را با او باز می‌کنم و می‎گوید: سال‎هاست که در انتظار فرزندم روزگار را سپری کرده‎ام و در فراقش زاری...

وی که دارای سه فرزند است، ادامه می‎دهد: فرزندی داشتم به نام مهدی که 18 ساله بود و با اصرار و خواهش‎های فراوان من و پدرش را راضی کرد که به جبهه برود.

* دلگویه‎های یک مادر منتظر

این مادر در حالی که نفس عمیقی می‌کشد، ادامه می‌دهد: فرزندم با مخالفت‌های شدید من و پدرش روبرو شد و به نوعی دلشکسته...

وی بیان داشت: پس از تلاش‎های مکرر پدرش رضایت داد و منم هم موافقت کردم، گرچه دل کندن از فرزندم برایم بسی دشوار بود اما زمانی که به یاد شیرزن کربلا حضرت زینب(س) افتادم دلهره‎هایم را رها و فرزندم را به خودشان سپردم.

انتظار آمدن فرزند...

مادر در حالی که دستی بر صورتش می‎کشد تا اشک‌هایش را از دید من پنهان کند، می‎گوید: خیلی وقت است که انتظار آمدنش را می‎کشم ولی هنوز خبری از فرزندم نیست.

این مادر از حسرت دیدار فرزند می‎گوید و می‎افزاید: کاش لایق دیدار فرزندم می‎بودم کاش می‎توانستم قبل از مرگم یک بار هم که شده او را ببینم همین قدر برایم بس است که پلاکی یا نشانی از او بیابم.

مادر در حالی که چادر خاکی‎اش را جم و جور می‎کند، دستی بر زانوهایش می‎زند و ادامه می‎دهد: از خدا می‎خواهم برای آخرین بارم که شده مهدی را به من باز گرداند.

مادر گرچه خواب فرزند را می‎بیند و سنگ قبری برای فرزند شهیدش در نظر گرفته است، ادامه داد: فرزندم همیشه دوست داشت گمنام باشد و گمنام بمیرد و از او خبری نشود خوشا به سعادتش که به خواسته‎اش رسید اما کاش من هم به خواسته‌ام می‎رسیدم...

* هوای شهر بوی شهادت می‎دهد/معنویت حضور مردم در لحظه تدفین شهدا

هوای شهر امروز بوی شهادت می‎دهد، انگار آسمان نیز غمی سنگین در گوشه دلش نمایان است، گویا صحنه‌های تشییع شهدا برای آسمان حکایتی را زنده می‎کند که قرن‌ها پیش به خود دیده است.

لحظه تدفین، جمعیت حس یکسانی داشت، همه‌شان غرق در معنویتی بودند که به خاطر حضور مهمان جدید ایجاد شده بود، فرقی نداشت کسی که در این مراسم حضور دارد با چه اعتقاد و تفکری است؛ همه خالصانه برای شهدا اشک می‌ریختند عده زیادی روی خاک زانو زده و سجده کرده بودند.

پیکر این آلاله هشت سال دفاع مقدس بر دوش مردم شهیدپرور بیرجند قرار گرفت و با آیه شریفه "به عزت شرف لااله الا الله" از مسجد امام جعفر صادق(ع) بیرجند تا فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در بلوار پیامبر اعظم(ص) بر روی دست‎های مردم تشییع شد.

 

* جوان‌ترین شهید گمنام خراسان جنوبی به خاک سپرده شد

این شهید گمنام در عملیات کربلای 4 در جزیره ام‌الرساس به شهادت رسیده است که به‌ عنوان جوان‌ترین شهید خراسان جنوبی که 16 سال سن دارد در فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی خاک‌سپاری شد.

همزمان با تشییع پیکر این شهید گمنام پیکر شهید محمد دهقانی نیز پس از 28 سال شناسایی شده بود، توسط مردم استان تشییع و برای خاک‌سپاری به زادگاهش «روستای سنوک» از توابع شهرستان سربیشه انتقال یافت.

* 4 شهید گمنام در شهرهای خانوک و گلباف تدفین شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیکر مطهر چهار شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس ظهر امروز با حضور جمع کثیری از مردم شهیدپرور در شهرهای خانوک و گلباف تشییع و به خاک سپرده شدند.

این شهدا روز پنجشنبه هفتم مرداد‌ماه وارد استان کرمان شده و روز گذشته برای تدفین به شهرهای خانوک و گلباف اعزام شدند.

شهدای شهر گلباف از مسیر ماهان، سیرچ، جوشان و گلباف و شهدای خانوک نیز از مسیر هوتک، چترود، ده زیار و خانوک مورد استقبال مردم شهیدپرور قرار گرفتند.

دو شهید 17 ساله از شهدای عملیات خیبر و والفجر 4 در شهر گلباف و دو شهید 40 و 17 ساله در عملیات کربلای 4 و بیت‌المقدس در خانوک تشییع و تدفین شدند.

به گزارش فارس، 190 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در سراسر استان کرمان در 57 مکان به خاک سپرده شده‌اند.

* حال و هوای عاشورایی تبریز با تشییع 5 لاله دشت نینوا/ سلفی با شهدای گمنام

به گزارش خبرگزاری فارس در تبریز، پیش از ظهر امروز مردم ولایت مدار و عاشورایی تبریز پنج لاله دشت نینوای ایران را همزمان با سالروز شهادت ششمین پیشوای مسلمانان جهان امام صادق‌(ع) بر دوش گرفته و در حالی که بر پیمان قدیمی خود با شهیدانشان و ولایت تأکید داشتند، خونین‌بالان حرم علوی را از میدان شهدا تا میدان ساعت تشییع کردند.

امروز فضای شهر تبریز با رجعت پیکر پاک پنج حماسه آفرین میدان‌های نبرد معطر به عطر کربلای معلی گشت و حضور این حماسه آفرینان پس از سال‌ها دوری افتخار بزرگ بر امت هوشیار بود تا بار دیگر با یاد‌آوری حماسه و ایثار جانفشانی مردان بی‌ادعا در میدان‌های رزم با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کنند.

هنر واقعی رشادت مردان بزرگی است که با الهام از قیام حضرت سیدالشهدا و آموختن درس عزت و آزادگی، جاودانه‌ترین و اثر‌بخش‌ترین عصاره هنر را به شیفتگان طریق معرفت بخشیدند و بذر این شجره طیبه را با خون پاک خویش آبیاری کردند.

ناسپاسی است که راه این پارسایان راه حق و عارفان گمنام و راویان حدیث عشق را که هنرشان ایثار و فکرشان جهاد، معراج‌شان سنگر شهادت، نژادشان از قبیله محرومان، شعارشان لا اله الا الله و پرچمشان نصر من‌الله است را فراموش کنیم.

در مراسم تشییع این شهیدان که آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، معاون سیاسی استاندار و فرماندهان سپاه عاشورا و 21 حمزه آذربایجان روحانیت و مردم همیشه در صحنه تبریز حضور داشتند، پس از اقامه نماز توسط امام جمعه تبریز، پیکر پاک سرداران قبیله خورشید با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و مسؤولان پس از تشییع از میدان شهدا تا میدان ساعت پیکر دو شهید ارتیش مرتضی اعلانی اسفنجانی و جعفر سلیمانی از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در معراج شهدا کنار همرزمانشان در وادی رحمت و پیکر سه شهید گمنام در پارک موزه دفاع مقدس شمیم پایداری به خاک سپرده شدند.

* تشییع شهدای گمنام در ارومیه

به گزارش خبرگزاری از ارومیه، پیش از ظهر امروز پیکر پاک دو شهید گمنام تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) از میدان آیت‌الله طالقانی بر دستان عاشق مردم ارومیه تشیع شد.

این مراسم با حضور پرشور مردم شهیدپرور ارومیه آغاز شد و مردم ارومیه این شهیدان مطهر را تا حسینیه اعظم عاشقان ثارالله برای خاکسپاری بدرقه کردند.

این مراسم باشکوه با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه، نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی ارومیه آغاز شد.

پیکر پاک و مطهر این دو شهید گمنام در حسینیه اعظم عاشقان ثارالله (ع) دقایقی قبل به خاک سپرده شد.

به گزارش فارس، روز گذشته پیکر پاک و مطهر چهار شهید تازه تفحص شده برای تشییع و خاکسپاری از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید باکری وارد ارومیه شده بود.

پیکر پاک دو تن از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی برای خاکسپاری به شهرستان تکاب انتقال یافت و دو تن دیگر در حسینیه اعظم ثارالله شهرستان ارومیه به خاک سپرده شد.

مراسم وداع و بدرقه و همچنین عزاداری این شهدای پاک و مطهر طی دو روز گذشته در مصلی امام خمینی ارومیه و مسجد جنرال ارومیه با حضور باشکوه مردم ارومیه برگزار شده است.

مراسم شام غریبان این شهدای گمنام ساعت 22 امشب با حضور جمعی از مردم شهید پرور ارومیه به همراه مسؤولان استانی در مسجد لطفعلی‌خان ارومیه برگزار خواهد شد.

* تشییع پیکر 2 شهید گمنام در پایتخت مقاومت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پیکر پاک و مطهر 2 شهید گمنام صبح امروز هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در کرمانشاه تشییع و خاک‌سپاری شد.

براساس گزارش فارس، مراسم یاد شده از مقابل مسجد حضرت آیت‌الله بروجردی برگزار شد و با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، مسؤولان، روحانیان، بسیجیان، جوانان، بازاریان، خانواده‌های معظم شهدا، یادگاران هشت سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم شهیدپرور کرمانشاه تا مسجد جامع این شهر ادامه یافت.

براساس این گزارش، مردم ولایت‌مدار و انقلابی استان کرمانشاه که از شهرستان‌های دور و‌ نزدیک در این مراسم معنوی حضور داشتند و پیکر مطهر این شهیدان گمنام را بر دستان خود و در میان زمزمه‌های عاشقانه دل‌دادگی بدرقه و تشییع کردند.

این شهدای والامقام در محل حوزه علمیه حضرت امام خمینی(ره) و لشگر عملیاتی 29 نبی اکرم(ص) کرمانشاه تشییع و تدفین می‌شوند. یکی از این شهدای والامقام 23 ساله در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص و شهید دیگر 19 ساله در عملیات والفجر 8 منطقه عملیاتی فاو به‌درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

گفتنی است، کرمانشاه به‌عنوان پایتخت مقاومت و ایستادگی 9 هزار و 800 شهید تقدیم آرمان و اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های انقلاب کرده است.

* تشییع پیکر مطهر 2 شهید گمنام در بیران‎شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام صبح امروز در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور گسترده مردم و مسؤولان در تپه شهدای بیران‎شهر تشییع و به خاک سپرده شدند.

گفتنی است، یکی از این دو شهید والا مقام 17 ساله و در منطقه پنجوین در عملیات کربلای 4 به فیض عظیم شهادت نائل آمده است و دیگر شهید که 20 ساله است، در عملیات خیبر در منطقه مجنون به شهادت رسیده است.

همچنین شب گذشته محفل شبی با شهدای گمنام در کنار پیکر این دو شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس با حضور گسترده مردم در حوزه مقاومت بسیج بیران‎شهر خرم آباد برگزار شد.

مردم شهید پرور و مومن بیران‎شهر خرم آباد با استقبال مثال‎زدنی خود از پیکر این دو شهید والا مقام در هنگام ورود و حضور گسترده در مراسم تشییع و تدفین این دو شهید یک بار دیگر پشتیبانی خود را از نظام، انقلاب و ولایت فقیه نشان دادند.

* تشییع پیکر مطهر 7 پرستوی خونین‌بال در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز مراسم تشییع پیکر مطهر هفت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در دارالمومنین همدان برگزار شد.

مراسم از امامزاده عبدالله(ع) همدان با حضور اقشار مختلف مردم و عاشقان راه شهید و شهادت آغاز شد و تا میدان امام خمینی(ره) ادامه یافت.

امام جمعه همدان بر پیکر مطهر این شهدای والامقام نماز خواند، انجام تشریفات نظامی و برگزاری مراسم عزدارای به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) از دیگر بخش‎های این مراسم بود.

پیکر مطهر یکی از شهدا در حوزه علمیه خواهران شهرستان نهاوند، دو شهید در گلزار شهدای همدان، یک شهید در ستاد فرماندهی ناجا و دو شهید در اردوگاه فرهنگی ـ تربیتی ابوذر به خاک سپرده می‌شوند.

* درِ باغ شهادت، باز، باز است...

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همین روزها بود که هشت سال دفاع مقدس ملت ایران به پایان رسید؛ اما امام(ره) در پیامی ماندگار چنین فرمود: «من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان، کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته‌اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نموده‌اند، می‌بوسم و سلام و درودهای خالصانه خود را به همه غنچه‌های آزادی و کمال نثار می کنم ...

امروز خمینی آغوش و سینه خویش را برای تیرهای بلا و حوادث سخت و برابر همه توپ‌ها و موشک‌های دشمنان باز کرده است و همچون همه عاشقان شهادت، برای درک شهادت روزشماری می‌کند...

ما می گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.»

اینگونه بود که دفاع مقدس، تمام نشد و تا ظلم هست، تلاش برای رسیدن به عدل هم هست و تا حمله هست، دفاع هم ادامه دارد.

چنین بود که دفتر شهادت و باغ شهادت باز ماند و مبارزه ادامه یافت و البته هر از چندی، مبارزان دیروز به میهن باز می‌گردند و فضای ایران عزیز را مجددا به عطر ایثار و شهادت معطر می‌سازند.

و این روزها، باز هم نغمه شهید و شهادت و شهود، در ایران پیچیده است و کشور، از جمعی دیگر از لاله‌های سرخ خود میزبانی می‌کند. سهم شهر ما هم، هشت لاله سربلند است که صفایی دیدنی به این دیار کریمه اهل بیت(س) آورده‌اند.

از این تعداد، چهار تن، گمنامند و البته آشناترین:

از نام و نشان فراتری تو

گمنام منم؛ اسیر یک نام.

و هر چهار تن، نوجوانند و جوان؛ یکی 15 ساله است از «جزیره مجنون» که به اردوگاه ولایت میدان هفتاد و دو تن قم می‌رود:

یک جزیره چون شفق غرق در خون گشته بود

یک به یک، نی‌های مستی، همچو مجنون گشته بود.

دیگری جوانی است 20 ساله از منطقه «فاو» که پادگان شهید مصطفی خمینی میزبان اوست.

* تشییع پیکر مطهر 2 شهید گمنام در ندوشن

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس پیش از ظهر امروز بر دستان مردم شهیدپرور ندوشن تشییع و خاکسپاری شد.

مردم ندوشن از ساعات اولیه صبح امروز در حسینیه علیا ندوشن گردهم آمدند تا پیکر دو شهید گمنام را بر دستان خود تا آرامگاه ابدیشان بدرقه کنند.

مراسم تشییع و خاکسپاری با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، مسؤولان و اقشار مختلف مردم ندوشن برگزار شد و مردم پیکر مطهر شهدا را تا تپه نورالشهدا بدرقه کردند.

زمزمه «کجایید ای شهیدان خدایی» در طول مسیر فضایی معنوی به مراسم تشییع پیکر شهدا بخشیده بود.

تشییع‌کنندگان امروز همچنین در مسیر در عزای ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و عزاداری کردند.

بوی اسفند و عطر گلاب در طول مسیر تشییع پیکر این دو شهید بزرگوار فضا را عطرآگین کرده بود.

مردم ندوشن همچنین در پارک سرچشمه بلوار حضرت ابوالفضل (ع) بر پیکر دو شهید بزرگوار نماز اقامه کردند.

پیکر این دو شهید بزرگوار پس از تشییع باشکوهی بر فراز تپه نورالشهدای ندوشن به خاک سپرده شد.

پیکر این دو شهید بزرگوار به همراه یک شهید دیگر روز چهارشنبه هفته گذشته وارد استان یزد شده بود و پس از شرکت در مراسم‌های مختلف امروز در آرامگاه ابدی آنها آرام گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.