۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: 407162

یک کارشناس مسائل بین‌المللی با انحرافی خواندن ادعای افراطی بودن مردم کشمیر گفت: کشمیری‌ها تنها خواهان حقوق‌ اولیه خود هستند.

 افراطی خواندن مردم کشمیر انحرافی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سعدالله زارعی کارشناس خاورمیانه با حضور در میزگرد "حقوق بشر و کشورهای مسلمان" که عصر امروز یکشنبه با حضور وی و حسین‌ شیخ‌الاسلام مشاور وزیر خارجه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با اشاره به اختلاف ساختاری در تعریف حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر غربی، گفت: اسلام انسان‌ها را آزاده می‌داند و برای هویت آزاد انسان احترام بالایی قائل است، اما در غرب انسان‌ها در خدمت صنعت مدرن هستند و احترام‌شان بر اساس نزدیکی به صنعت مدرن محفوظ است.

وی با بیان اینکه اسلام معتقد است که اگر آزادی از انسان سلب شود، انسانیت او سلب خواهد شد، تصریح کرد: در دین اسلام، انسان براساس آزادگی و مسئولیتی که دارد تکالیفی نیز دارد که حقوق بشر اسلامی براساس این مبانی ترسیم می‌شود، اما در غرب آزادگی انسان محل تامل است؛ آنها انسان را در خدمت صعنت مدرن می‌دانند و هر زمان که انسان در چارچوب صنعت مدرن نباشد کرامت و حرمتش دیگر اهمیت نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل بین‌‌المللی معیارهای دوگانه غربی در مواجهه با تروریسم را حاصل تعریف آنها از حقوق بشر دانست و گفت: غربی‌ها به صراحت تروریسم را به خوب و بد تقسیم می‌کنند و از نظر آنها تروریسم که در خدمت صنعت مدرن باشد، خوب است و اگر خارج از صنعت مدرن باشد بد. در گذشته اینها تروریسم را به خوب و بد تعریف می‌کردند، اما اکنون قربانیان را هم به قربانی خوب و بد تقسیم می‌کنند.

زارعی با اشاره به وجود 17 زندان مخفی در اروپا، گفت: در اروپا که می‌‌گویند مهد آزادی است، 17 زندان مخفی وجود دارد که آمریکایی‌ها عده‌ای را بدون اینکه اسم و مشخصات‌شان در جایی ثبت شده باشد در این زندان‌ها نگهداری می‌کنند و در عین حال از آزادی و حقوق بشر سخن می‌گویند؛ مدعیان آزادی و حقوق بشر هم در کل دنیا سکوت می‌کنند، چرا که در تعریفی که غربی‌ها از حقوق‌ بشر دارند زندانیان که در زندان‌های مخفی غرب زندانی هستند، انسان نیستند.

وی با اشاره به وضعیت کشمیر، گفت: وضعیت کشمیر کاملا روشن و مشخص است؛ 20 میلیون نفر مسلمان در کشمیر زندگی می‌کنند و حدود 68 سال است که از حقوق اولیه برای انتخاب سرنوشت خود محروم هستند؛ طبق آمارهای رسمی هزار نفر در کشمیر قربانی شده‌اند، اما مدعیان حقوق بشر هیچ اعتراضی ندارند، چرا که در کشمیر جنگ بین مسلمان و غیرمسلمان است و آنها ترجیح می‌دهند سکوت کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه مردم کشمیر از حقوق اولیه محروم هستند، گفت: در حالی مردم کشمیر در شدیدترین وضعیت معیشتی و اقتصادی هستند که کشور هند جزو 4 یا 5 اقتصاد برتر دنیاست و تبعیض علیه مردم کشمیر آشکار است.

زارعی با اشاره به مسئله کشتار مسلمانان کشمیر، گفت: اینکه عده‌ای بگویند مردم کشمیر افراطی هستند از اساس یک بحث انحرافی است، چرا که مردم کشمیر هیچ چیز فراتر از حقوق‌ اولیه خود نمی‌خواهند و همگان باید به حقوق مردم کشمیر احترام بگذارند.

" فرض که مردم کشمیر افراطی هستند؛ خب کسانی که کشور اینها را اشغال کرده و به تعهدات خود پایبند نیستند افراطی‌تر هستند".

وی در پایان گفت: کسانی هستند که عمداً می‌خواهند بخش‌هایی از جهان اسلام در استضعاف باشد تا به آسانی بتوانند بر کشورهای اسلامی مسلط باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.