۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: 407170

روابط‌عمومی «وطن‌امروز» طی مطلبی به ادعای روزنامه دولتی درباره پرداخت‌های این روزنامه بابت اجازه‌های ساختمان پاسخ گفت

پاسخ وطن امروز به ادعای رسانه‌های دولتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، روابط‌عمومی «وطن‌امروز» طی مطلبی به ادعای روزنامه دولتی درباره پرداخت‌های این روزنامه بابت اجازه‌های ساختمان پاسخ گفت که متن آن به شرح زیر است:

جدول پرداختی‌ ما و به جدول زدن آنها

به دنبال اختلاف میان سازمان اوقاف با روزنامه «وطن‌امروز» بر سر رقم اجاره‌بهای ساختمان، خبرگزاری دولتی در گزارشی کذب ضمن تکرار دروغ‌پردازی‌ خبرگزاری دولت، عنوان کرد «وطن‌امروز» به‌صورت رایگان در ساختمان اوقاف استقرار داشته است. به همین سبب روابط‌عمومی «وطن‌امروز» جوابیه‌ای به این شرح برای روزنامه دولت ارسال کرده است.

1 - هر چند جوابیه اداره کل اوقاف استان تهران به خبرگزاری دولت، ادعای استقرار رایگان «وطن‌امروز» در ساختمان اوقاف را تکذیب کرده اما روزنامه ایران در حرکتی عجیب مجددا اقدام به بازنشر این خبر کذب کرده است! به هرحال، علاوه بر تکذیب اوقاف استان تهران در این باره، اسناد واریز اجاره‌بها به حساب اداره اوقاف، این ادعای کذب رسانه‌های دولت را رسوا می‌کند.

2 - روزنامه «وطن‌امروز» از سال 90 مستاجر اوقاف بوده و براساس نظر کارشناس دادگستری، مبلغ اجاره را تا پایان سال 93 پرداخت و تسویه کرده است. سند تسویه حساب در پایان سال 93 نیز توسط روزنامه منتشر شده است.

3 - ابتدای سال 94 مبلغ اجاره در اقدامی غیرمنتظره بیش از 60 درصد افزایش یافت که مبلغی غیرکارشناسی و محل اشکال بود. روزنامه «وطن‌امروز» تلاش زیادی جهت مذاکره و حل موضوع انجام داد و بارها جهت مذاکره و پرداخت بدهی یک ساله بر اساس نظر کارشناس دادگستری که در قرارداد اولیه لحاظ شده بود به اداره اوقاف مراجعه کرد اما مسؤولان مربوط حاضر به گفت‌وگو و حل مساله با نمایندگان روزنامه نشدند.

4ـ مسؤولان روزنامه ایران بخوبی می‌دانند جابه‌جایی روزنامه کار بسیار مشکلی است و بیش از 10 روز وقفه در اداره روزنامه ایجاد خواهد کرد. لذا به نظر می‌رسد افزایش بیش از حد و غیرکارشناسی اجاره، تلاشی برای ایجاد مزاحمت برای روزنامه بوده است. همچنین لازم به ذکر است قیمت اجاره توسط کارشناس محترم دادگستری در نامه‌ای به شماره 14655 در ابتدای استقرار روزنامه مشخص شده بود.

5 ـ در زیرتیتر گزارش صفحه اول خود اظهار داشته‌اید «وطن امروز» 5 سال اجاره نداده است! جهت اطلاع، جدول پرداخت‌های «وطن‌امروز» به اوقاف به شرح زیر است.

6 - نکته کلیدی اما این است که ما کلیت اکاذیب خبرگزاری دولت که روزنامه ایران اقدام به بازنشر آنها کرده و همچنین بیانیه اوقاف را تلاشی برای تحریف صورت مساله اصلی می‌دانیم؛ مساله اصلی این نیست که اختلافی میان «وطن‌امروز» و اوقاف بر سر اجاره‌بها وجود داشته، بلکه مساله اصلی اهانت ماموران اوقاف به یک نهاد فرهنگی، قشون‌کشی و ارعاب و ریختن وسایل کار روزنامه‌نگاران به خیابان و برخوردهای توهین‌آمیز است که آشکارا در گزارش‌های دولتی و بیانیه اوقاف تلاش شده هیچ اشاره‌ای به آن نشود. مساله اجاره شاید حل شود اما این بی‌حرمتی حل نشده و فراموش نخواهد شد.

7 - با گذاشتن نکات فوق کنار هم، مع‌الاسف این ظن تقویت می‌شود که تمام اتفاقات اخیر و هماهنگی اقدامات اوقاف و رسانه‌های دولتی با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته و از قرار، روزنامه «وطن‌امروز» مشغول پرداخت هزینه انتقاد از دولت به‌خصوص در موضوع فیش‌های نجومی است.

8 - در پایان پیشنهاد می‌کنیم دولت محترم به جای مانع‌تراشی بر سر راه رسانه‌های منتقد، مساله حقوق‌های نجومی و فساد کلان اقتصادی وابستگان خود از جمله پرونده 800 میلیارد تومانی بانک ملت را تا حصول نتیجه و مجازات متخلفان و نزدیکان پیگیری کند و الا منحرف کردن اذهان با طرح اکاذیب، حاصلی جز نابودی اعتماد مردم نخواهد داشت.

تصویر جدول در کانال #روزنامه_وطن_امروز:

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.