مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون سه استان برای برگزاری مسابقات بین المللی قرآنی اعلام آمادگی کردند که همدان نیز ظرفیت برگزاری این دوره از مسابقه ها را دارد.

توزیع کتاب با موضوعات قرآنی در مدارس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش شب گذشته(9 مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: وزارت آموزش و پرورش برنامه ها و مسابقات مختلف اعم از پرورشی، فرهنگی، هنری و ورزشی را برگزار می کند که سه اصل با محوریت مدرسه، اثربخشی و فراگیری در برنامه ها و توسعه مشارکت پذیری مدنظر دارد.

 

وی افزود: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در دو بخش پژوهشی و آوایی در رشته های نهج البلاغه، صحیفیه سجادیه، احکام و انشاء نماز، تفسیر قرآن، مداحی ، اذان، قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم برگزار شده است.

 

وی تصریح کرد: برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی نقطه عطفی در تاریخ استان همدان بوده است و وسیله ای برای رسیدن تربیت قرآنی، انس و الفت و رفاقت بین دانش آموزان است.

 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دو برنامه پنج ساله برای برگزاری مسابقه های قرآنی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: پس از همدان این دوره از مسابقات به ترتیب در استان های اردبیل، تهران و زنجان برگزار می شود.

 

مسیب زاده خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش برای تربیت میلیون ها حافظ قرآن، فعالیتی را از سال 92 با عنوان حفظ ترتیبی قرآن در قالب طرح حفظ نور شروع کرد که در این راستا یک سامانه ملی نیز راه اندازی شد و سه میلیون و 600 هزار نفر در این سامانه  در هفت سطح یک جزء (جزء اول یا سی ام)، سه، هفت، 10، 15، 20، 30 جزء ثبت نام کردند.

 

وی گفت: از تعداد افراد ثبت نام شده یک میلیون و 400 هزار نفر آماده حضور در آزمون پایانی شدند و پس از برگزاری آزمون یک میلیون و پنج هزار نفر از شرکت کنندگان حداقل امتیاز را کسب کرده که از این تعداد 900 هزار نفر در حافظ یک جزء و مابقی در 6 سطح دیگر قرار داشتند.

 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری طرح حفظ موضوعی قرآن،ر ابراز داشت: این طرح از سه سال پیش آغاز شد و در سال نخست اجرای این طرح 6 کتاب تدوین و برای هر پایه یک کتاب با 11 عنوان در نظر گرفته شد.

 

مسیب زاده عنوان کرد: سال تحصیلی گذشته یک میلیون و 200 هزار جلد کتاب با موضوعات قرآنی در مدارس کشور توزیع شد که امسال نیز این رویه ادامه دارد.

 

وی گفت: همچنین وزارت آموزش و پرورش  14 عنوان کتاب با عنوان مصباح الهدی در راستای امام شناسی و الگوی عملی سبک زندگی اسلامی را در یک میلیون نسخه چاپ و در مدارس توزیع کرده است.

 

وی در خصوص تولیدات نرم افزای قرآنی وزارت آموزش و پرورش، افزود: چاپ قرآن حکیم دانش آموزی برای نخستین بار، توزیع 60 هزار نرم افزار قرآنی در مدارس، چاپ قرآن با خط بریل و قرآن همراه از اهم تولیدات آموزش و پرورش است.

 

مسیب زاده از برگزاری طرح الگوی تلاوت برای نخستین بار در وزارت آموزش و پرورش خبرداد و گفت: این طرح در راستای نخستین مسیر حرکت در امر تقلید قرائت و حفظ است و بدین وسیله استعدادهای ناب به ویژه در رستائیان بروز می یابد.

 

وی تاکید کرد: پس از گذشته 37 سال از عمر انقلاب امسال برای نخستین بار مسابقه های قرآنی فرهنگیان نیز در چهار رشته نهج البلاغه، حفظ، قرائت و روش تدریس احکام برگزار می شود.

 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مسابقات بین المللی قرآنی ویژه دانش آموزان خبرداد و افزود: این دوره از مسابقات پس از 19 سال وقفه دوباره احیا می شود.

 

وی ابراز کرد: سال 78 مسابقات قرآنی بین المللی ویژه دانش آموزان برگزار شد و پس از آن به دلیل عزم راسخ مسئولین وقت و کمبود اعتبار به تعویق افتاد.

 

وی بیان داشت: 30 تا 50 کشور مسلمان جهان در این دوره از مسابقه های بین المللی قرآن در رشته های قرائت و حفظ در ایران حضور می یابند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.