فلاحت‌پیشه با بیان اینکه وزارت امورخارجه نقش بسزایی در مطالبه حقوق مردم بحرین در سازمان ملل دارد گفت: دستگاه دیپلماسی پیگیرحقوق ضایع شده مردم بحرین باشد.

 دستگاه دیپلماسی از حقوق مردم بحرین حمایت کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات اخیر بحرین و محاکمه شیخ عیسی قاسم توسط رژیم آل خلیفه، اظهار کرد: قیام مردم مظلوم بحرین که بخشی از آن توسط شیخ عیسی قاسم اداره می شود، بر مبنای عدم مشروعیت سیاسی رژیم آل خلیفه صورت گرفته است.

وی با توجه به عدم مشروعیت رژیم آل خلیفه، افزود: این رژیم نامشروع و جیره‌خوار عربستانیها  بداند که با محاکمه رهبر شیعی بحرین نه تنها ننگ همیشگی خود را پاک نخواهند کرد، بلکه موجب نفرت بیشترمردم بحرین و جهان اسلام خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف آل خلیفه از محاکمه شیخ عیسی قاسم و سرکوب اعتراضات مردمی لاپوشانی کردن واقعیات بحرین است که نگذارند دموکراسی از طریق مردم شکل بگیرد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس افزود: رژیم آل خلیفه نه تنها به مردم بحرین دموکراسی نمی‌دهد، بلکه خلاف منشور سازمان ملل متحد حق تابعیت یک شهروند را هم از خودش محروم می کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه به‌عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد نقش بسزایی در مطالبه حقوق مردم بحرین دارد، تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد با توجه به اختیارات قانونی خود در دفاع از حقوق ضایع شده ملت بحرین واردعمل شده و اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی خانه ملت با محکوم کردن خشونتها و جنایات رژیم آل خلیفه، تصریح کرد: سازمان ملل متحد که محلی برای مطالبه‌گری حقوق ملتها است باید در مقابل اقدامات رژیم نامشروع ال خلیفه بایستد و اجازه ندهد تا محاکمه شیخ عیسی قاسم صورت پذیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.