"اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان در گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان اعلام کرد که می خواهد در این باره تصمیم گیری کند که چگونه و در کدام مناسبت ها ارتش آلمان باید برای عملیات ضد تروریستی در داخل آماده باشد.

هشدار وزیر دفاع آلمان درباره حملات تروریستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ساعت ۲۴ ، وزیر دفاع آلمان ضمن هشدار درباره حملات تروریستی بیشتر در کشورش از تصمیمات خود برای استفاده از ارتش آلمان در عملیات ضد تروریستی داخلی خبر داد.

وی افزود: در اواخر تابستان ما با کنفرانس وزیران داخلی ایالت ها در این باره تصمیم می گیریم که کدام سناریوهای عملیاتی را باید تمرین کنیم.

"فون در لاین" در توضیح تصمیمات خود گفت: در موارد حاد پلیس تصمیم می گیرد که چه چیزی نیاز دارد تا برای یک شرایط ترور آماده شود. اما در اصل دادگاه قانون اساسی فدرال این مسئله را آشکار کرده است که در موارد حاد همچنین ارتش هم می تواند وارد عمل شود.

وی افزود: این مهم و درست است که آلمان درباره یک عملیات ضد تروریستی احتمالی ارتش آلمان سخن بگوید.

وزیر دفاع آلمان در عین حال گفت: ما همه  امیدواریم که هرگز یک سناریوی بزرگی اتفاق نیفتد که عملیات ارتش آلمان در داخل ضرورت پیدا کند. پاریس چشمان همه ما را باز کرده است.

فون در لاین با اشاره به حملات تروریستی اخیر در آلمان همچنین درباره حملات بیشتر هشدار داده و تاکید کرد که بزرگترین خطر از طرف مجرمان مقلد این گونه حملات وجود دارد. حملات تروریستی در آلمان نباید به روزمرگی تبدیل شوند. آلمان باید آماده باشد و همه اقدامات را انجام دهد تا از وقوع حملات تروریسنی بیشتر اجتناب کند.

وی این ایده را که مبارزه با تروریسم داعش دلیلی برای حملات تروریستی در آلمان است را رد کرده و گفت: آلمان در تیررس داعش بوده قبل از اینکه مبارزه با این تروریست ها را آغاز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.