یک کارشناس اقتصادی گفت: باید اقتصاد کشور متکی به درون و تولیدات داخلی باشد و اگر سیاست‌ها را به درستی اعمال کنیم می‌توانیم رتبه‌های بالای جهانی را نیز در این زمینه بدست بیاوریم.

اقتصاد کشور باید متکی به درون و تولید داخل باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، گردهمایی اصناف و بازاریان صبح امروز (دوشنبه) در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور محمد ناظمی اردکانی، معاون فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.
وی با توجه به سفر اخیر هیئت اعزامی از طرف مجمع جهانی تقریب مذاهب به ریاست حضرت آیت‌الله اراکی دبیر کل مرکز به کشور سوریه، اظهار داشت: هدف از سفر به کشور سوریه گشودن یک جبهه فرهنگی در کنار جبهه نظامی بود و در این دیدار با نخست وزیر، وزیر امور خارجه، وزیر اوقاف و همچنین علمای روسیه دیدارهای خوبی انجام شد.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه وضعیت سوریه به گفته فرمانده میدانی سپاه قدس، در وضعیت نا‌امنی به سر می‌برد، گفت: مرزهای عراق و ترکیه کاملاً در دست داعش است که البته 14% این مناطق با تلاش رزمندگان، آزاد شده و این مقدار منفذی است برای آزادی کل این مناطق.

معاون فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: در شهر دمشق نیز این ناامنی‌ها به چشم می‌خورد زیرا شهرک‌های اطراف شهر و حتی برخی از مناطقی که بصورت جنگلی در اطراف فرودگاه دمشق است، در اختیار نیروهای داعش قرار دارد و بطور پراکنده به شهر خمپاره شلیک می‌شود و حتی پروازها در شب و با چراغ خاموش صورت می‌پذیرد و حضور هیئت اعزامی ما هم در هنگام زیارت حضرت رقیه(س) مورد تهدید قرار گرفت.

وی تصریح کرد:‌ به گفته فرماندهان نظامی منطقه اگر مقایسه‌ای بین وضعیت سوریه و عراق صورت گیرد، شاهد هستیم که در عراق به سبب پشتیبانی مرجعیت و انسجام ارتش عراق، ایستادگی در برابر داعش بسیار آسان‌تر و باز پس‌گیری مناطق تسخیر شده راحت‌تر انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عملیات روانی داعش اشاره و اظهار کرد: داعش با رعب و وحشتی که در دل مردم منطقه و به خصوص سوریه ایجاد کرده به راحتی در آن کشور و ظرف 24 ساعت یک شهر را بدست می آورد بنابراین باز پس‌گیری آن شهر به همان دلایل ذکر شده شاید بیش از یکسال طول بکشد.

وی وضعیت سوریه از لحاظ جغرافیایی یک کشور استراتژیک دانست و گفت: هم مرز بودن این کشور با لبنان بخشی از مقاومت حزب‌الله لبنان بستگی به لجستیک این معبر دارد.

ناظمی اردکانی تاکید کرد: تمام دولت‌های عربی منطقه با همدستی دولتهای اروپایی و آمریکا و همچنین اسرائیل بصورت متحد در پی سقوط حکومت سوریه هستند. البته چنین اعمالی از سوی این دولت‌ها قبلا نیز سابقه داشته و در 8 سال دفاع مقدس نیز شاهد چنین اتحادی از سوی چنین دولت‌هایی بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعتماد مردم کشور سوریه به دولت خود را یکی از عوامل موثر در پایداری سوریه دانست و گفت: اقبال عمومی در سوریه با حکومت بشاراسد است و این اعتماد در سوریه یک سرمایه ارزشمند برشمرده می‌شود و دلیل اصلی آن رفتارهای مردمی رئیس جمهور و عدم توجه به اشرافی‌گری از سوی ایشان است.

وی ادامه داد: به اعتقاد من دولت سوریه از لحاظ فرهنگی گرایش لائیک دارد و دین را در مسائل حکومتی دخالت نمی‌دهد اما جو عمومی در سوریه مذهبی هستند بطوری که در دمشق شاهد مساجد بسیار زیاد و فاخری هستیم که در این میان علما نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

وی علمای حاضر در سوریه را به سه گروه تقسیم و تصریح کرد: نخست علمایی که گرایش به معارضین دارند و با عربستان در تماس هستند و ارتباط کاملی دارند، گروه بعد علمایی که صد در صد دولت را تائید می‌کنند که هیئت اعزامی ایران با این گروه دیدار کاملی داشت و سوم علمایی که با دولت تعارضی ندارند اما حامی دولت نیز نیستند.

به اعتقاد معاون فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یکی از مواردی که داعش توانسته در کشور سوریه و دیگر کشورهای متحدش، جذابیت ایجاد کند، استفاده از گرایش دینی مردم در این کشورهاست ،مسئله ای که دولت سوریه از آن غافل مانده است.

ناظمی اردکانی «بحث حیات مجدد حکومت اموی و برگرداندن عزت مسلمانان»، استفاده از آیات قرآن»، «پیگیری جهاد نهایی و پیروزی بر کفار و تجدید حیات حکومت اموی» و «بوجود آوردن امت اسلامی یکپارچه و مقابله با حکومتهای غربی» را چهار عامل اصلی پیوستن برخی جوانان به داعش دانست.

وی افزود: بدیهی است انقلاب اسلامی ایران یک پدیده بسیار بزرگ در سطح جهان است، این انقلاب موجب شد که سیاست‌های شرق و غرب نفی و نظم نوینی در جهان ایجاد شود، این چنین بود که حکومت‌های غاصب این انقلاب را بر نتابیدند و از هر راهی برای ضربه زدن به آن استفاده می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه توطئه‌های داخلی و خارجی بر علیه ایران نشان می‌دهد که استکبار عزم خود را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی جزم کرده است، گفت: بحث تحریم‌ها برای ایجاد نارضایتی عمومی از اصلی‌ترین حملاتی بود که به سمت ایران روا داشته‌اند. در این میان عده‌ای از مسئولین نیز در برخی از زمان‌ها در برابر آنها کوتاه آمدند و این سازش می‌تواند بزرگترین تخریب را بر علیه انقلاب ایران انجام دهد.

ناظمی اردکانی بر این باور است که دشمنان در بیرون از مرزها با قرار دادن اسلام در برابر اسلام بنا دارند از پیشرفت انقلاب اسلامی جلوگیری کنند، بنابراین اسلام هراسی، اسلام ستیزی و قرآن سوزی را با جدیت دنبال می‌کنند اما امروز در جای جای جهان شاهد پیشرفت اسلام هستیم و رونق مسجدسازی در جهان موید این گفته است.

وی با تاکید بر اینکه داعش در زمان کنونی در حال ضعف شدید است، تصریح کرد: بسیاری از فرماندهان ارشد داعش کشته شده‌اند و در سوریه نیز شاهد هستیم گروه‌های معترض فقط داعش نیستند و گروه‌های متعددی هستند که یکدیگر را نیز قبول ندارند.

«فتاوا و عملکرد داعش در زمان کنونی موجب روی‌گرداندن بسیاری از اعضا شده و طبق نظر‌سنجی‌ها در منطقه و در جهان اکثریت قریب به اتفاق مردم با داعش در ضدیت کامل هستند. داعش در زمینه فعالیت در فضای مجازی بسیار خوب عمل کرده و در بیشتر کشورها داری صفحات بیشماری است. بیشترین کمک‌های انسانی به آنها از طریق تونس و عربستان سعودی انجام می شود.»

ناظمی اردکانی اظهار داشت: وجود امنیت کامل در کشور ،حاصل یک مقبولیت عمومی حکومت در نزد مردم است و باید این امنیت را قدر نهیم و نباید بگذاریم این امنیت خدشه دار شود و از لحاظ فرهنگی باید حواسمان جمع باشد و اساس را بر حفظ دستاوردهای انقلاب قرار دهیم. از لحاظ سیاسی باید توجه داشته باشیم که هر کدام از دولت‌هایی که در برابر استکبار مقاومت کردند پیروز بودند و سازش با دشمنان برابر است با تقدیم کشور و نظام به آنها.

وی ادامه داد:‌ باید مقبولیت عمومی مردم را ارج نهاد و نباید این اعتماد از بین برود و مسئولین باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند

معاون فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه ظرفیت اقتصادی کشور بسیار بالاست، گفت: باید اقتصاد کشور متکی به درون و تولیدات داخلی باشد و اگر سیاست‌ها را به درستی اعمال کنیم می‌توانیم رتبه‌های بالای جهانی را نیز در این زمینه بدست بیاوریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.