تحلیلگر مسائل منطقه با بیان اینکه عربستان سعودی روی اسب بازنده سوار شده است، گفت: دیدار ابومازن و سرکرده منافقین تحت تاثیر سعودی هاست و ابومازن خواسته است در قبال وعده های سعودی ها، کاری کرده باشد.

اعتراض به دیدار ابومازن و سرکرده منافقین/سعودی ها روی اسب بازنده سوار شده اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازحسن لاسجردی با بیان اینکه سابقه فعالیت ها و اقدامات سازمان منافقین معلوم و روشن است، افزود: این گروه در بسیاری از کشورها و سازمان ها در لیست گروه های تروریستی قرار دارد و این سازمان اگر سازمان کارآمدی بود، قاعدتا نباید آواره و سرگردان می شد.

وی افزود: این سازمان بعد از تحولات عراق و نداشتن وجاهت، دچار استیصال شده و تلاش می کند به هر ابزاری دریوزگی و مزدوری کند تا به حیات خود ادامه دهد.
تحلیلگر مسائل خاورمیانه همچنین گفت: از سوی دیگرعربستان هم با شکست پروژه های منطقه ای خود ناچار شده به هر وسیله و ابزاری خود را برنده نشان دهد.
به گفته لاسجردی به نظر می رسد دیدار اخیر محمود عباس و مریم رجوی از سفارش هایی است که با هدف ایجاد فضای جدید، حیات تشکیلاتی منافقین را به چشم بیاورد و برای عربستان سعودی فرصت سازی کند.
وی با بیان اینکه عربستان سعودی از همه ابزارها و مخالفین ایران استفاده کرده است، تصریح کرد:عربستان سعودی بر اسب بازنده سوار است چرا که چنین سازمان هایی حتی در ادامه حیات سیاسی خود دچار مشکل هستند.
تحلیل گر مسائل خاورمیانه با اشاره به تحرکات عربستان سعودی در نهادهایی مانند شورای همکاری خلیج فارس،اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی که علیه ایران انجام می دهد، اظهار داشت: این سازمانها در ماهیت اولیه دچار مشکل هستند و بسیاری از اعضا برای حضور و هزینه کردن در این سازمانها دچار شک و تردید هستند.
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد:عربستان تلاش می کند که نشان دهد دیپلماسی فعالی دارد اما ظاهرا نتایج ملموس و راهگشایی نگرفته است.
به گفته وی، سعودی ها خیلی به آب و آتش می زنند تا از پیامدهای شکست های پیاپی در سوریه، عراق، یمن و لبنان بکاهند اما چنانکه گفته شد سعودی ها روی اسب بازنده سوار شده اند و هر چه بیشتر تلاش می کنند بیشتر در دام شکست ها گرفتار می شوند.
لاسجردی با اشاره به تلاش های عربستان سعودی برای همراه کردن قدرت های منطقه ای همچون ترکیه با خود اظهار داشت:سعودی ها تلاش کردند در منطقه جنگ مذهبی و طایفه ای راه بیندازند اما امروز این امر برای همه روشن شده است که چنین جنگ هایی به نفع هیچ مذهب و طایفه ای در منطقه نیست.
وی همچنین در خصوص رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال گروههای فلسطینی تصریح کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین شفاف و معلوم است،در فلسطین بین دو دیدگاه جریان مقاومت و جریان سازشکار، اختلافات بنیادینی در مسائل مختلف وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار جریان مقاومت قرار داشته و دارد.
این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه جریان سازشکار و میانه رو احساس کرده شاید نتواند امتیازی از ایران بگیرد، گفت: دیدار اخیر ابومازن با رجوی هم بیش از اینکه اقدام چالش برانگیزی باشد، متاثر از روابط ایران و عربستان سعودی است و ابومازن خواسته است در قبال وعده های سعودی کاری کرده باشد.
لاسجردی با بیان اینکه دیپلماسی، ادبیات خاص خود را دارد، اظهار داشت: دست منافقین به خون ملت ما و ملت های منطقه آلوده است و این گروه تروریستی کارنامه ننگینی دارد. حتما باید به این اقدام ابومازن اعتراض و واکنش مناسب نشان داده شود.
به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر خبرهایی از دیدار محمود عباس رییس تشکیلات خودگران فلسطین با مریم رجوی از سرکردگان گروهگ ترورریستی منافقین منتشر شده است که ناظران مسائل منطقه این اقدام را در راستای سیاست های تنش زای عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران ارزیابی می کنند.
چندی پیش نیز ترکی فیصل از شخصیت های سعودی که مناصب بلند پایه امنیتی داشته در اجتماع گروه تروریستی منافقین حضور یافت و از فعالیت های این گروهک تروریستی حمایت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.