رئیس سازمان دارالقرآن گفت: برنامه های قرآنی با حمایت مردمی بدون وابستگی به دولت موفقیت بیشتری دارند.

موفقیت بیشتر در جلسات قرآنی مردم نهاد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، مهدی قره شیخلو امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به گزارش عملکرد سازمان در 4 ماه اخیر گفت: از 14 خرداد افتتاحیه همایش های استانی حافظان قرآن کریم آغاز می شود که نخستین آن در مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲ هزار حافظ کل قرآن کریم موفق به دریافت مدرک تخصصی شدند بنابراین ماتلاش داریم که جلسات قرآنی را برگزار کرده و از ظرفیت چنین افرادی استفاده کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به دوره های قرآنی در سال جاری، عنوان کرد: در نخسیتن دوره اردوها حدود صد نوجوان قرآنی به صورت حضوری و غیرحضوری آموزش دیدند که امسال در تمام استان ها نیز برگزار می شود.

اردوی استعدادهای قرآنی 25 مرداد آغاز می شود

قره‌شیخلو با اشاره به اردوی استعدادهای درخشان قرآنی بیان داشت: این اردوها از 25 مرداد ماه با حضور مسؤولان و یک هزار و 325 نفر دارای سهمیه در سراسر کشور آغاز می‌شود که طی آن استعدادهای قرآنی شناسایی و سپس تربیت می شود.

وی با اشاره به اختصاص 150 میلیون تومان به جلسات قرآنی در سراسر کشور، ابراز کرد: از 29 شهریور سال جاری جلسات قرآنی با 400 جلسه برای حفظ قرآن و 600 جلسه خانگی برگزار خواهد شد.

برگزاری جلسات قرآنی با حمایت مردمی و خیران

رئیس سازمان دارالقرآن افزود: اگر چه ما از جلسات قرآنی حمایت خواهیم کرد اما قرار است که این جلسات به صورت مردمی و با کمک خیران برگزار شود چرا که عدم وابستگی به بودجه های دولتی سبب موفقیت بیشتر این جلسات می شود.

قره شیخلو با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، ابراز کرد: مرحله نخست این طرح با حضور 6 هزار و 770 نفر برگزار شد که 3 هزار و 314 نفر موفق به کسب حد نصاب نمره شدند و 2 هزار و  824 نفر برای شرکت در مرحله دوم اعلام آمادگی کردند که آزمون آنها در نیمه اول شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.

وی درباره پژوهش های قرآنی عنوان کرد: تا امروز ما در زمینه علوم قرآنی پژوهش علمی نداشتیم اما در حال حاضر طی همکاری با معاونت پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی قرار است که حدود هزار و 200 نفر از افراد جامعه قرآنی مورد سنجش قرار گیرند تا به عنوان الگوی قرآنی از آنها استفاده شود.

امسال 957 گواهی نامه تخصصی قرآن اعطا شد

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره اعطای 957 گواهی‌نامه تخصصی قرآنی، گفت: در سال جاری سازمان دالرقرآن 86 گواهی تجوید، 543 گواهی تربیت معلم روخوانی، 171 گواهی تربیت معلم پیش‌دبستانی، 40 گواهی تربیت معلم مفاهیم، 67 گواهی تربیت معلم حفظ و 50 گواهی تربیت معلم ابتهال، داور و مدرس قرآن کریم، صادر کرده است.

قره شیخلو با اشاره اینکه در سال جاری هزار معلم قرآن تربیت شدند اما هنوز در این زمینه کمبود داریم، عنوان کرد: ماه رمضان امسال 500 محفل انس با قرآن و در حدود 818 پایگاه قرآن مراسم جزء خوانی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری آخرین دوره مسابقات تفسیر قرآن نورالهدی گفت: در آخرین دوره این مسابقات 10 هزار نفر ثبت‌نام کردند که استان مازندران بیشترین تعداد و استان سیستان و بلوچستان کمترین تعداد متقاضی شرکت در این رقابت‌ها را داشتند.

289  پروانه فعالیت جدید موسسات فرهنگی قرآن و عترت صادر یا تمدید شد

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به جلسات هیأت رسیدگی به مؤسسات فرهنگی قرآن و  عترت بیان داشت: طی جلساتی با حضور اعضای هیات 289 پروانه فعالیت جدید صادر یا تمدید شده است.

قره‌شیخلو افزود: در راستای توسعه فرهنگ قرآنی دوره‌های تربیت معلم حفظ قرآن برای خواهران به مدت یک هفته برگزار شد، که در دوره ای دیگر با همکاری بنیاد خاتم‌الاوصیا مجدد برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب «زندگی با قرآن» تالیف ابوالفضل بهرام پور در 5 جلد چاپ شده در اختیار سازمان قرار گرفته تا به عنوان منبع درسی از آن استفاده شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.