این کارشناس دینی اظهار کرد: درباره وحدت مسلمانان در کلام امام صادق(ع) و حضرت امیر(ع) موارد بسیاری وجود دارد و اصلاً دستور خود قرآن است که مسلمانان وحدت داشته باشند.

 دستور قرآن و عترت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی؛ کارشناس دینی، در مورد وحدت بین مذاهب اسلامی گفت: حضرت امام صادق(ع) به ما توصیه کرده‌اند که در نمازهای اهل سنت شرکت کنید و همچنین در مورد قرآن‌هایی که آن زمان بعضاً توسط حکام تنظیم شده بود می‌فرمودند آن‌طور که دیگران قرآن می‌خوانند شما نیز همانطور بخوانید یعنی خودتان را جدا نکنید.

وی در مورد وحدت میان شیعیان بیان کرد: امام صادق(ع) به مفضل بن عمر و بعضی از اصحاب، پول داده بودند تا هر موقع اختلاف، کدورت یا دعوایی بین دو قوم یا دو نفر به وجود آمد، از آن پول برای رفع کدورت استفاده کنند.

این کارشناس دینی در پایان اظهار کرد: درباره وحدت مسلمانان در کلام امام صادق(ع) و حضرت امیر(ع) موارد بسیاری وجود دارد و اصلاً این مطلب در خود قرآن است، وقتی دستور خود قرآن است که مسلمانان وحدت داشته باشند طبیعتاً ائمه(ع) نیز بیانگر همان مطالب قرآن هستند و موارد از این دست زیاد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.