گروه «سیاست» قدس آنلاین: عملیات بزرگ گروه تروریستی تکفیری «جبهه فتح شام» یا همان جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) به همراه گروه‌های تروریستی هم‌پیمان او که همگی در قالب ائتلاف جیش الفتح فعالیت می‌کنند، برای سومین روز متوالی راه به جایی نبرد و آنها نتوانستند خطوط دفاعی ارتش سوریه و محاصره حلب را بشکنند.

ناکامی تروریست‌ها در شکستن دیوار محاصره ارتش سوریه در حلب

این تروریست‌ها از روز یکشنبه عملیاتی را علیه ارتش سوریه برای شکستن محاصره مناطق تحت سیطره خود در شرق حلب آغاز کرده‌اند. «الاخبار» گزارش داد که تلاش گروه‌های تروریستی برای باز‌کردن راهی برای امداد و کمک‌رسانی از جنوب حلب همچنان با موانع بسیاری مواجه است. گزارش‌ها تأکید می‌کنند که در 48 ساعت گذشته با وجود فشار سنگین وارده بر خطوط دفاعی نیروهای سوری و مقاومت، تغییری در نقشه میدانی ایجاد نشده است.

 

تلفات سنگین ترویست‌ها

جبهه فتح شام اعلام کرده بود که حدود 4 هزار نیروی خود را با ادوات نظامی سنگین برای عقب‌راندن ارتش سوریه و شکستن محاصره حلب به کار خواهد گرفت. اما به نظر می‌رسد قرار‌داشتن آنها در محاصره و قطع راه‌های ارتباطی و عدم ارسال تجهیزات و مهمات، توان مقابله تروریست‌ها در حلب را به‌شدت تضعیف کرده ‌است. به گفته سرگئی رودسکوی، رئیس فرماندهی عملیات ستاد روسیه در سوریه، بیش از 800 نفر از نیروهای جبهه فتح شام در این حملات کشته شده‌اند که 7 فرمانده ارشد این گروه در میان آنها هستند.

 به نوشته «الاخبار»، ناکامی گروه‌های تروریستی در شکست محاصره حلب آنها را واداشت تا اذعان کنند که شکستن محاصره با این تاکتیک و تلاش برای عقب‌راندن نیروهای ارتش سوریه امکان‌پذیر نیست و آنها نیاز دارند تا معبری برای دریافت کمک و انتقال مجروحانشان ایجاد شود؛ خواسته‌ای که به نظر نمی‌رسد امکان اجرای آن برای این گروه و حامیانشان در ببیرون از حلب وجود داشته باشد. حداقل 12 گروه تروریستی که تعدادشان بیش از 3 هزار نفر است، در عملیات جنوب غرب شهر حلب شرکت کرده‌اند و تلاششان این است که محاصره بیش از 10 هزار تروریست در محلات شرقی حلب شکسته شود.

 

کشتار غیرنظامیان به دست تروریست‌ها

در حالی که جنگ میان 2 طرف در حلب به شدت جریان دارد، نیروهای جبهه فتح شام محله‌های غربی شهر را با خمپاره و راکت هدف قرار می‌دهند تا معابر امن ایجادشده برای خروج مردم را مسدود کنند. بر اثر این حملات در منطقه «الحمدانیة و الکرمه» 33 تن شهید و 219 نفر زخمی شدند. دیده‎بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که بیشتر این کشته و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند. در همین حال، فرحان حق سخنگوی دبیر کل سازمان ملل از خطر وقوع فاجعه انسانی در حلب ابراز نگرانی کرده و خواستار تعهد همه طرف‌ها و جامعه جهانی به تضمین گذرگاه‌های امن و امکان خروج اختیاری مردم حلب شده است.

 

جلسه اضطراری مخالفات در ترکیه

شرایط بحرانی مخالفان مسلح و تروریست‌ها در حلب سران آنها را واداشت تا در ترکیه گرد ‌هم آیند و بار دیگر دست به دامان دولت این کشور شوند تا راه حلی برای خروج از این وضعیت بیابند. به گزارش «رأی الیوم»، مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه با ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت عالی مخالفان سوریه در مذاکرات صلح و انس العبده رئیس ائتلاف مخالفان در آنکارا دیدار نموده و درباره اوضاع حلب رایزنی کرده ‌است. ریاض حجاب گفت که در این نشست درباره یکپارچه‌سازی دیدگاه‌ها و تلاش‌ها در سطح سیاسی و نظامی بحث و گفت‌وگو شد و مخالفان سوریه در جنگ بویژه در عملیات شهر حلب به نتایجی رسیده‌اند.

از سوی دیگر محمد علوش، عضو دفتر سیاسی گروه جیش الاسلام، از تمامی گروه‌های مسلح خواست در حالت آماده‌باش قرار بگیرند و برای دستیابی به نتایج مثبت در عملیات حلب تجهیزات را به جبهه‌های جنگ بفرستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.