مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی و گردشگری به ترکیه همچنان پابرجا بوده و هیچ مصوبه‌ای برای لغو این تصمیم نداشتیم.

ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی به ترکیه همچنان پابرجا است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از برنا، مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در گفت‌وگویی، در واکنش به سخنان اخیر سرکنسول ترکیه در تبریز که گفته بود ممنوعیت تورهای مسافرتی ایران به ترکیه لغو شده است، اظهار داشت: لغو ممنوعیت تورهای مسافرتی ایران به ترکیه صحت ندارد.

وی افزود: همچنین هیچ مصوبه‌ای پیرامون این موضوع در هیأت وزیران نبوده و اصلا این موضوع نیاز به مصوبه ندارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ادامه داد: لغو ممنوعیت تورهای مسافرتی از اختیارات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که سیاست‌گذاری تورها را بر عهده دارد که با تعامل با وزارت خارجه و بر اساس شرایط خاص یک کشور مقصد، تصمیمات لازم مانند محدود کردن و یا ممنوعیت اعزام گردشگران تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

آقابابایی تاکید کرد: تا الان هم این سازمان دستور قبلی خود به دفاتر گردشگری را در خصوص عدم ثبت‌نام و اعزام تورهای گردشگری به کشور ترکیه را لغو نکرده و این ممنوعیت همچنان پابرجا است.

گفتنی است، روز گذشته چاغلار فاحری چاکرآلپ سرکنسول ترکیه در تبریز روز گذشته از لغو ممنوعیت تورهای مسافرتی ایران به ترکیه از طرف ایران بر اساس مصوبه جلسه هیات وزیران خبر داده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.