۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
کد خبر: 408399

چندی است که موضوع ترورهای بیولوژیکی در میان افکار عمومی و رسانه ها مطرح است. اینگونه ترور بدون استفاده از سلاح گرم انجام می شود.

زوایای پنهان پدیده مخوف «بیوتروریسم»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ، ترور و تروریسم، واژه و اقدامی است که از فرهنگ سیاسی غرب به دنیا عرضه شده و انواع گوناگونی دارد.

اکنون در کنار ترورهای مسلحانه، ترورهایی انجام می شود بدون صدا. ایجاد بیماری در فردی که قرار است از بین برود، یکی از شیوه های ترور است. 

ترور و از بین بردن فرد یا جامعه ای حتماً نباید مخفیانه باشد، بلکه آشکارا هم می توان دست به این کار زد. اما بی سر و صدا بدون جنجال و هیاهو.

سال هاست که سازمان های جاسوسی و امنیتی آمریکایی و غرب از این روش برای برداشتن موانع سر راه خود بهره می برند.

ترور بی صدا پس از سال ها، اکنون با شیوه های نوینی اجرا می شود. 

پیشرفت های علمی و پزشکی اکنون در آمریکا در خدمت نهادهایی قرار دارد که در زمینه بیوتروریسم فعالیت می کنند.

تولید ویروس های مرگبار و غیر قابل علاج و انتشار آنها در جوامع هدف، ترور شخصیت های سیاسی و اقتصادی با شیوه بیمار کردند آنها از طریق ویروس های مرگبار ساخت لابراتوارهای پنتاگون و سیا، تنها بخشی از اقداماتی است که اکنون اندکی آشکار شده است.

یکی از افرادی که بیشترین اقدام تروریستی علیه او به ثبت رسیده است فیدل کاسترو است. او که رهبر انقلاب کوبا است، در آمریکای لاتین یک چالش جدی برای آمریکایی ها ایجاد کرد.

مقامات آمریکا و به ویژه سازمان سیا، اعتقاد داشتند که انقلاب کوبا به وجود فیدل کاسترو بستگی دارد به همین خاطر هر طور شده باید حذف شود.

آمریکایی ها برای ترور فیدل کاسترو حتی از روش های بیولوژیکی هم استفاده کردند تا بتوانند از این طریق او را بیمار کنند تا مرگ به سراغش بیاید.

آلوده کردن غذا و مواد خوراکی به سموم کشنده، استنشاق مواد سمی و بهره گرفتن از عطر و ادکلن سمی، سیگارهای آلوده به مواد شیمیایی و میکروبی راه های ترور بیولوژیکی است.

رئیس سابق سرویس‌های امنیتی کوبا تعداد اقدام به ترور کاسترو را ۶۳۸ مورد ذکر کرده است. وی در کتابی با نام «۶۳۸ راه برای کشتن کاسترو»، تعدادی از این نقشه‌ها را توضیح داده است. معروف‌ترین تلاش برای ترور کاسترو همان سیگار برگ معروف او است، سیگار برگی که متخصصین سازمان سیا ساخته بودند و به جای تنباکو از مواد منفجره پر شده بود و قرار بود هنگامی که کاسترو آن را روشن می کند در صورت او منفجر شود، اما تیم محافظان کاسترو این طرح را کشف و خنثی کرد.

سال ها پیش به گمانم دوره چهارم مجلس شورای اسلامی بود که چند تن از نمایندگان مجلس برای شرکت در اجلاس بین المللی اقتصادی به آمریکا رفتند. 

یکی از نمایندگان مجلس که رئیس کمیسیون اقتصادی و دارایی مجلس بود دراین سفر در همان فرودگاه بازداشت می شود.

مرحوم حسینی شاهرودی که پیش از آن به عنوان نماینده رهبری در بنیاد علوی آمریکا انجام وظیفه می کرد، چند ماهی را در این کشور به اداره امور بنیاد پرداخت و سپس به تهران بازگشت تا زمینه ادامه کار خود را آماده کند.

دولت وقت آمریکا برای بازگشت او به نیویورک به او ویزا نمی دهد، اما چند ماه بعد او به همراه هیئتی از مجلس راهی آمریکا می شود.

مرحوم حسینی شاهرودی در بدو ورود بازداشت و به زندان منتقل می شود.

در مدت زمان تقریباً دو روزه بازداشت او، بازجویی های زیادی از نماینده مردم شاهرود می شود.

یک زندانی دیگر، هم سلول او بوده که از سوی او با تهدید و اذیت روبرو بوده است.

بنا بر گفته های مرحوم حسینی شاهرودی ابتدا غذاهای زندان را نمی خورده اما، طولانی شدن بازداشت باعث می شود تا یک وعده صبحانه را بخورد.

اما خوردن آن صبحانه باعث بیماری سختی می شود که جان او را می گیرد.

مرحوم حسینی شاهرودی گفته است که در آخرین صبحانه ای که برایم آوردند با توجه به اینکه نمی دانستم بالاخره تا کی قرار است در بازداشت بمانم و همچنین گرسنگی نیز بر من فشار آورده بود تصمیم گرفتم از شیر پاکتی که در کنار صبحانه بود، بنوشم . لذا با دقت پاکت شیر را کنترل کرده و چون از بسته بندی کارخانه ای آن به زعم خودم مطمئن شدم آنرا نوشیدم، ساعتی نگذشت که مأموران به زندان آمده و از آنجا مرا مستقیم به فرودگاه برده و در هواپیمای آماده حرکتی که نمی دانستم مقصد آن کجاست سوار کرده و در آخرین لحظات قبل از حرکت کیف و لوازمم را به من برگرداندند. به وین که رسیدیم با حال بیمار خود را به پلیس فرودگاه رسانده و با نشان دادن پاسپورت دیپلماتیک خود به آنان از آنها خواستم تا با سفارت ایران تماس بگیرند که با کمک آنان به فرانکفورت رفته و از آنجا به ایران مراجعت کردم . 

مرحوم حسینی پس از مراجعت به ایران بدلیل قطع نشدن تب شدید تحت معالجه پزشکان متخصص قرار گرفته و در آزمایش هایی که از وی انجام شد عارضه ای مشاهده نشد پس از گذشت سه ماه و با تداوم درد و تب و بی خوابی های شبانه به درخواست یکی از پزشکان سی تی اسکن از او انجام شد که در عکس توده ای در ناحیه شکم دید شد و همین توده علیرغم درمان، باعث مرگ او شد. 

مرگ این نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم پس از بازگشت از آمریکا در کمترین زمان ممکن اتفاق افتاد در حالی او پیش از سفر به این کشور هیچگونه نشانه بیماری در خود نداشت.

ترورهای فردی بخشی از اقدامات آمریکا است در حالی که ترورهای جمعی بیولوژیک هم در دستور کار آنها قرار دارد.

انتشار ویروس های مرگبار در دنیا یکی دیگر از کارهایی است که آمریکا در جهان انجام می دهد.

ویروس هایی که اکنون باعث بیماری های سخت و لاعلاج می شود، از اقداماتی است که آمریکایی ها برای نفوذ و سلطه بیشتر به کار می برند.

استفاده از بمب های ضعیف شده رادیو اکتیو در برخی از جنگ ها از جمله عراق، هم اکنون باعث بیماری کودکانی شده است که تازه به دنیا می آیند.

تأثیر اینگونه سلاح ها سال های طولانی بر مردم و سرزمینی که با این سلاح های میکروبی آلوده شده اند، باقی می ماند.

انتشار گونه های ویروسی در دنیا از جمله ویروس اچ آی وی یا همان ایدز و حتی «زیکا» که باعث شده بازی های المپیک در برزیل تخت تأثیر آن قرار گیرد، تنها یک بیماری ساده نیست بلکه اقدامات بیوتروریسم است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور انقلابی که باعث شده است منافع آمریکا به خطر بیفتد و چالش های جدی برای این رژیم سلطه گر ایجاد شود، همواره از سوی سران این کشور با تهدید روبرو بوده است.

ایران اسلامی و در کل، جهان اسلام برای آمریکایی ها ناخوشایند می نماید چرا که آن را مانعی بر سر راه رسیدن به اهداف اش می بیند.

برای نابودی این آیین بزرگ و سرنوشت ساز، گاهی از جنگ های سخت بهره می برد و گاهی از جنگ نرم.

اکنون برای نابودی و کاهش جمعیت مسلمانان جهان بحران غرب آسیا را به وجود آورده است. در همین مدت زمان 5 سال گذشته تاکنون صدها هزار نفر در سوریه، عراق و یمن کشته شده اند که همگی آنها مسلمان هستند.

در کنار این اقدامات سخت، بیوتروریسم هم به کار آمده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده بهترین زمان برای ایجام مسمومیت موسم حج است که چند میلیون مسلمان در مکه و مدینه گرد هم می آیند تا مناسک حج را بجا آورند.

در چنین فرصت طلایی که برای دشمنان مسلمانان و جهان اسلام به وجود می آید کافی است تا یک ویروس بیماری زا به آب تزریق شود آنگاه همه مسلمانانی که در مراسم حج حضور دارند بیمار خواهند شد.

نادر طالب زاده که خود قربانی بیماری حاصل از اقدام بیوتروریسم است، می گوید، ۲۰ سال است که در ایام حج عده‌ای در مکه بیمار می شوند و وقتی به کشورهای خود برمی‌گردند عده دیگری را بیمار می‌کنند و به این ترتیب حال عبادت و خداجویی را از مسلمانان می گیرند.

این مستند ساز گفته است؛ این طرح متعلق به «پنتاگون» وزارت دفاع ایالات متحده است، که با حمایت اسرائیل از سوی عربستان سعودی اجرا می‌شود.

برای جلوگیری و مقابله با روش های بیوتروریسم اقدامات پیشگیرانه لازم است. سازمان پدافند غیر عامل یکی از سازمان های مهمی است که با تأسیس آن بسیاری از چنین مواردی خنثی شده یا تبعات آن کاهش پیدا کرده است.

اگر سریال «شیوع» یادتان باشد، در این سریال به یک بخش کوچک از اقدامات بیوتروریسم از سوی آمریکا اشاره می شود. 

بیوتروریسم واقعیتی است که نمی توان آن را کتمان یا پنهان کرد. این روش با کمترین هزینه برای دشمنان فضایی را مهیا می سازد که بتوانند با عملیاتی کردن آن ضربه آخر را بزنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.