تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: بدون شک برگزاری جشنواره امام رضا(ع) تاثیر فراوانی در فضاسازی معنوی در سطح جامعه به خصوص در جذب و همراهی گروه‌های مختلف به معارف اهل بیت(ع) دارد.

 جشنواره امام رضا(ع) می‌تواند پرده از دروغ بزرگ تکفیری‌ها بردارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی درباره تاثیر برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بر فضاسازی معنوی و ترویج آموزه‌های رضوی در جامعه اظهار کرد: با توجه به تعریف جشنواره که معمولا بر برنامه‌های فرهنگی، هنری و علمی اطلاق و برای بزرگداشت و معرفی یک شخصیت یا یک رویداد برگزار می‌شود، باید گفت بدون شک برگزاری جشنواره امام رضا(ع) تاثیر فراوانی در فضاسازی معنوی در سطح جامعه به خصوص در جذب و همراهی گروه‌های مختلف به معارف اهل بیت(ع) دارد.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که در جلد دوم از بحارالانوار نقل شده گفت: ایشان می‌فرمایند: «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا؛ خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیاء کند» راوی از امام(ع) پرسید: فقلت له کیف یحیی امرَکم؛ چگونه امر شما زنده نگاه داشته می شود؟ حضرت رضا(ع) فرمودند: «یتعلّم علومَنا و یُعَلِّمُها الناس؛ معارف و علوم ما را فرا بگیرند و به مردم آموزش دهند. » آنگاه امام(ع) ادامه دادند: «فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا؛ مردم اگر به زیبایی های کلام ما پی ببرند حتما از ما پیروی می کنند. »

سعیدی ادامه داد: امام رضا(ع) تعبیر «ناس» یعنی توده مردم را در نظر داشتند، گرچه در آن دوران اکثر مردم بر مسیری غیر از مسیر اهل بیت(ع) بودند و سپس تاثیر بدون قید و شرط کلام و معارف اهل بیت(ع) را بر مردم گوشزد کردند؛ یعنی اگر امثال ما مُبلغان و برگزارکنندگان این جشنواره‌ها بتوانیم کلام و معارف ائمه(ع) را آنگونه که هست با در نظر گرفتن شرایط و اقتضائات و ظرفیت‌ها و درک درست از زمان و مکان به مردم منتقل کنیم، شکی نیست که دل‌های مشتاقان زیادی به سوی ائمه(ع) هدایت خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) درباره نقش نخبگان در ورود آموزه‌های رضوی به سبک زندگی مردم بیان کرد: نقش نخبگان در این باره نقشی اصلی است چراکه آنها به دلیل موقعیت و جایگاه خاصشان، سرمشق و الگوی دیگران هستند. بنابراین، مردمی که اهل بیت(ع) را ندیده و از کلام و معارف ایشان بی اطلاع اند چشم و گوششان متوجه نخبگانی است که پرچمدار و پیشتاز در عمل به معارف ائمه(ع) هستند.

وی با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره هایی همچون جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بر مقابله با تصویر جعلی‌ای که گروه‌های تکفیری ارائه می‌کنند، تاکید کرد: اگر الزامات مذکور رعایت شود این تاثیر را خواهد داشت چراکه دشمنان قسم خورده اسلام تلاش می کنند شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) را یک جریان اقلیت تندرو، منزوی و ناسازگار در جهان معرفی کنند و خلق گروه‌های تروریستی و تکفیری از شگردهای آنان است و از جمله راه‌هایی که می‌تواند پرده از روی این دروغ و تهمت بزرگ بردارد برگزاری صحیح این جشنواره‌ها با محتوا و برنامه‌ای غنی و گویا است.

سعیدی با بیان اینکه مردم امروز تشنه معارفی‌اند که عطش روحشان را برطرف کند، گفت: به دلیل سازگاری معارف اهل بیت(ع) با فطرت انسان، اگر جشنواره‌ها به شیوه‌ای صحیح و جذاب این معارف را عرضه کنند طرفداران بسیاری در سطح جهان می‌یابند.

وی با تقدیر از متولیان برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: امید است با تجربه‌ای که اندوخته شده هر سال در شکل و محتوای بهتری این خدمت عظیم علمی و فرهنگی به بازار فرهنگ جهان عرضه شود و بی گمان مورد عنایت اهل بیت(ع) به ویژه حضرت رضا(ع) به ویژه امام عصر(عج) قرار می‌گیرید و روح مطهر امام و شهدا به ویژه شهیدان مدافع حرم و نیز رهبر معظم انقلاب از شما خرسند خواهند بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.