حسن هانی زاده گفت: نگرش دولت ترکیه اکنون نسبت به رخدادهای منطقه و جهان تغییر کرده و شاهدیم که این دولت سعی دارد به محور ایران، روسیه و سوریه نزدیک شود و از عربستان فاصله بگیرد.

نقش نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه اینجرلیک در کودتای ترکیه/ اردوغان سعی دارد به محور ایران، روسیه و سوریه نزدیک شود

به گزارش قدس آنلاین،حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه کودتای نافرجام علیه دولت رجب طیب اردوغان بدون کمک آمریکا و همچنین کمک مالی عربستان امکان وقوع نداشت اظهار کرد: برآیند گزارش ها و اسناد موجود نشان دهنده آن است که نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه اینجرلیک ترکیه در سازماندهی این کودتا نقش داشتند.
وی با بیان اینکه اکنون اردوغان احساس می کند قربانی توطئه مشترک عربستان و آمریکا شده است عنوان کرد: نگرش دولت ترکیه اکنون نسبت به رخدادهای منطقه و جهان تغییر کرده و شاهدیم که این دولت سعی دارد به محور ایران، روسیه و سوریه نزدیک شود و از عربستان فاصله بگیرد.
هانی زاده با بیان اینکه دولت ترکیه در 5 سال گذشته یک مثلث تخریبی با همراهی قطر و عربستان سعودی علیه دولت بشار اسد در سوریه ایجاد کرد و در طول این مدت انواع کمک های مادی، لجستیکی و اطلاعاتی را در اختیار گروههای تروریستی قرار داد تاکید کرد: با مشخص شدن توطئه کودتا که با مشارکت آمریکا و عربستان صورت گرفته، اردوغان در صدد نزدیک شدن به دمشق از دروازه های تهران است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.