قدس آنلاین:امام جمعه بجنورد گفت: زبان هنر ماندگارترین و ژرف ترین زبان است

زبان هنر ماندگارترین و ژرف ترین زبان است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در دیدار با اعضای ستاد اجرایی یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: یکی از بهترین راه های انتقال فرهنگ هنر متعالی است، هنر قالب هنر بسیار عمیق و صریحی است که می تواند کلیات را به محسوسات تبدیل کند.

وی تاکید کرد: ماندگاری پیام هنری بهتر از سخن گفتن و سخن وری است چرا که حوزه هنر به ایده ها تجسم می دهد.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: تئاتر در فرهنگ ما ایرانی ها ریشه دار بوده است و قدمتی طولانی داشته و هر چه جلوتر رفته رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اذعان براینکه باید به جشنواره ها عمق ببخشیم ، اظهار کرد: رسالتی که بردوش دست اندرکاران جشنواره تئاتر رضوی  است این است که باید هنرمندان متعهد و قابلیت ها و ظرفیت های استان را به نحو شایسته ای معرفی نمایند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: وظیفه و رسالت ما به عنوان یک شیعه این است که محاسن کلام ائمه را برجسته کنیم و زیبایی ها را هنرمندانه مطرح نماییم.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: درجشنواره تئاتر رضوی که به نام امام رضا(ع) است باید زوایای سیره رضوی را که می تواند سوژه های ماندگار برای معرفت مردم نسبت به امام رضا (ع) باشد را به همه منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: جشنواره تئاتر رضوی بهانه و فرصت بسیار مناسبی برای گشودن راهی نو به روی دین است.

حجت الاسلام یعقوبی در خاتمه با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی بزرگترین رویداد هنری استان است بر تلاش در جهت هرچه بهتر برگزاری این جشنواره تاکید و از برگزارکنندگان این جشنواره دراستان تقدیر وتشکر کرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی هم درادامه این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده برای جشنواره تئاتر رضوی اشاره کرد و گفت: همه بسترها برای برگزاری جشنواره ای مطلوب و در خور شأن امام رضا(ع) در استان فراهم است.

حسین ثابت قدم وحید با بیان اینکه تمام تلاش ما در برگزاری جشنواره تئاتر رضوی این است که استان را به پایگاه تئاتر دینی کشور تبدیل کنیم، گفت: برگزاری موفق و شایسته جشنواره یازدهم می تواند ما را در راستای برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری به ویژه جشنواره دوازدهم تئاتر رضوی یاری رساند.

وی از امام حمعه بجنورد به عنوان یک شخصیت دینی با نگاه عمیق فرهنگی یاد کرد و گفت:رهنمودهای امام جمعه بجنورد می تواند انگیزه و امیدی مضاعف در برگزاری هر چه باشکوه تر جشنواره تئاتر رضوی باشد.

یازدهمین جشنواره سراسری تئاتررضوی از ١٥ تا ٢٠ مردادماه جاری در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.