۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: 408747

مراسم هفتمین روز درگذشت مرحوم «شهربانو شجاعی»، مادر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش با حضور جمعی از فرماندهان و امیران برگزار شد.

صدیقی:ارتش مانند مدرسه فیضیه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، «حجت‌الاسلام کاظم صدیقی» گفت: هنگامی که وارد محیط ارتش می‌شویم، گویا به محیط طلبگی وارد شده‌ایم و این نشان می‌دهد که اکنون ارتش ما مکتبی است.

در این مراسم که سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش حضور داشت، «حجت‌الاسلام سیدکاظم صدیقی» در سخنانی بیان کرد: حضور در مراکز نظامی مانند ستاد ارتش، جهاد مستمر در راه خداوند است و باید قدردان چنین حضوری باشیم. امروز خانواده ارتش داغدار مادر شهید صیاد شیرازی است. این مادر، فرزندی مانند صیاد شیرازی را تربیت کرد که توانست با شهادت‌اش رنگ و بوی دیگری به شهادت بدهد و در حقیقت در فضای حاکم آن زمان از کشور صیاد قبل از عاشورا، عاشورای دیگری به پا کرد.

وی ادامه داد: تمامی شهدا بدهکار مادران‌شان هستند، چرا که از دامن زنان است که مردان به معراج می‌روند. شهید صیاد ویژگی‌های خاصی داشت که ویژگی‌های انسان مومن هستند. او چهره‌ای گشاده، دلی مهربان، دستی گره‌گشا و زبان فصیح و لطیفی داشت.

صدیقی با اشاره به فعالیت پرسنل ارتش تأکید کرد:‌ شما سبب ایجاد چنین امنیتی در کشور هستید. ما توانستیم به واسطه فداکاری رزمندگان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی 10 سال با دشمن بجنگیم و به توفیق الهی دست یابیم. ارتش امروز مانند مدرسه فیضیه است به گونه‌ای که وقتی وارد محیط آن می‌شویم، انگار وارد محیط طلبگی شده‌ایم. امیران شما هیچ‌گاه ژست امیری به خود نمی‌گیرند و این نشان دهنده یک ارتش مکتبی است. ما باید به شهدای مدافع حرم ارتشی نیز غبطه بخوریم. ارتش مکتبی ما خدایی است.

خطیب موقت نماز جمعه خاطرنشان کرد: آمریکا و کشورهای غربی صفات ضدخدایی دارند و کارهایشان آن‌ها را شبیه دیو کرده است و بی‌شک در روز قیامت با وحشی‌ها محشور خواهند شد. متأسفانه اکنون برخی از نفوذی‌ها حساسیتی از خودشان در رابطه با مسائل نشان نمی‌دهند. یکی از آن مسائل نیز همین پول است. مگر پول آنقدر باارزش است که بخواهند احساسات مردم ما را به واسطه آن جریحه‌دار کنند؟

وی در پایان گفت: سه پایگاه حوزه، دفاع و عفاف و حجاب بانوان موجب می‌شود که هیچ‌گاه نفس ما رها نشود. بنابراین باید از این پایگاه‌ها مراقبت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.