وزارت خارجه روسیه به شدت از رفتار آمریکا در سوریه انتقاد کرد و واشنگتن را به حمایت از شورشیانی متهم کرد که علیه غیر نظامیان از گاز سمی استفاده کرده اند.

روسیه آمریکا را به حمایت از تروریست‌های سوری متهم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه در سخنانی، شورشیان و شبه نظامیانی را که مورد حمایت آمریکا در سوریه هستند، "حیوان" خطاب کرد و گفت: آمریکا و متحدانش با انجام حملات هوایی، صدها غیر نظامی را در خاک سوریه به قتل رسانده اند.
اظهارات زاخاروا بار دیگر اختلافات عمیق روسیه و آمریکا در قبال مسائل سوریه را نشان می دهد. مسکو از دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت می کند و آمریکا در مقابل از گروه های شورشی که هم با دولت سوریه و هم با داعش در حال جنگ هستند، حمایت کرده است.
در حالی که آمریکا و روسیه از احتمال مذاکره بر سر طرح صلح سوریه خبر داده اند، ولی درگیری ها در شرق حلب بار دیگر اختلافات دو طرف را نمایان کرده است.
زاخاروا از آمریکا به خاطر حادثه ای انتقاد کرده است که ارتش روسیه اعلام کرده 2 اوت در شرق حلب به وقوع پیوسته و شورشیان مورد حمایت آمریکا با استفاده از گاز سمی، حداقل 7 نفر را کشته اند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه از گروه نورالدین الزنکی وابسته به ارتش آزاد سوریه به خاطر این جنایت به شدت انتقاد کرده است. این گروه از حمایت نظامی آمریکا برخوردار است. این گروه همچنین ماه گذشته اعلام کرد که درباره بریده شدن سر یک کودک که ظاهرا یکی از اعضای آن مرتکب شده است، تحقیق می کند.
زاخاروا تاکید کرد: آمریکا از این حیوانها حمایت می کند که گاز سمی را علیه غیر نظامیان استفاده می کنند. متاسفانه این تنها تراژدی نیست که میانه روهای مورد حمایت آمریکا، عامل اصلی آن هستند.
وی همچنین نیروی هوایی آمریکا را به انجام بمباران بدون رعایت جوانب احتیاط آمیز در بخش هایی از منبیج در شمال سوریه متهم کرده است.
زاخاروا افزود: آمریکا و نیروهای ائتلاف اقداماتی را برای هشدار دادن به غیر نظامیان پیش از حملات هوایی، انجام نداده اند. برآوردهای محافظه کارانه نشان می دهد که صدها نفر در این حملات هوایی کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.