قدس ‌آنلاین- بیرجند : معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:همایش علمی «دختران، حمایتهای روانی، اجتماعی و توسعه پایدار خراسان جنوبی» در ۱۹ مردادماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود.

همایش علمی دختران، حمایت‌های روانی، اجتماعی و توسعه پایدار در خراسان جنوبی برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، علیرضا موهبتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین همایش علمی دختران، حمایتهای روانی، اجتماعی و توسعه پایدار خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر در نیمه دوم مردادماه امسال هم‌زمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: محورهای اصلی این همایش شامل نقش آموزش در حمایتهای روانی، اجتماعی دختران شامل مهارتهای زندگی، سبک زندگی، آموزه‌های دینی، ارزشهای اخلاقی و سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

موهبتی افزود: نقش ابعاد کلی سلامت دختران نیز در راستای توسعه پایدار شامل سلامت روانی، جسمی و اجتماعی است و سومین هدف راهکارهای توانمندسازی دختران در راستای توسعه پایدار شامل توانمندسازی شغلی، ایجاد شغل پایدار، خلاقیت و هوش هیجانی و ارتباط بین فردی است.

وی با اشاره به چهارمین هدف برگزاری همایش اظهار داشت: دختران به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه محسوب می‌شوند که ابعاد این همایش در این راستا شامل حمایت‌طلبی، پیوندهای اجتماعی است و قوانین حقوقی در حمایتهای روانی، اجتماعی شامل آسیب‌شناسی قوانین، اعتدال و پرهیز افراطی‌گری نسبت به دختران و سیاست‌گذاری برای ایجاد ظرفیتهای قانونی از دیگر محورهای این همایش است.

به گفته وی دبیرخانه همایش، دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی است که در این همایش از مسئولان، اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان دعوت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.