نتایج جدیدترین نظرسنجی از کاهش چشمگیر محبوبیت صدر اعظم آلمان در بین شهروندان آلمانی و ترس اکثریت شهروندان از حملات تروریستی بیشتر در کشورشان خبر می‌دهد.

کاهش چشمگیر محبوبیت خانم صدراعظم /  ترس آلمانی‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس جدیدترین نظر سنجی محبوبیت  "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در بین شهروندان این کشور به شدت کاهش پیدا کرده است.

بر اساس نظرسنجی شبکه "آ ار دی" آلمان "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان تنها 47 درصد رضایتمندی شهروندان را کسب کرده که دوازده درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.  این بدترین ارزیابی در این دوره قانونگذاری بعد از فوریه 2016 (46 درصد میزان رضایتمندی) برای مرکل است.

همچنین میزان موافقت با سیاست پناهندگان مرکل نیز بسیار کاهش پیدا کرده است. بر اساس این نظر سنجی 65 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی از سیاست پناهندگان مرکل ناراضی بوده اند.

نتایج این نظر سنجی نشان می‌دهد که رئیس حزب سوسیال مسیحی که از مخالفان سرسخت سیاست های مهاجرت مرکل در دولت ائتلافی است با صعود 11 درصدی روبرو بوده و 44 درصد میزان رضایتمندی شهروندان را کسب کرده است.

البته با وجود اینکه محبوبیت "زیهوفر" به شدت افزایش پیدا کرده است شرکت کنندگان در این نظر سنجی مناقشات طولانی مدت در ائتلاف بزرگ و به ویژه نقش حزب سوسیال مسیحی را با دید انتقادی می نگرند.

بر این اساس 91 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی بر این عقیده‌اند که  احزاب شریک در دولت ائتلافی باید به صورت قدرتمندانه تر به دنبال راه حل مشترکی برای مسائل بگردند. 64 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی بر این عقیده اند که برای حزب سوسیال مسیحی علایق شخصی مهم تر از موفقیت دولت است.

بر اساس این نظر سنجی محبوبترین سیاستمداران  در بین شهروندان آلمانی "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان با 71 درصد میزان رضایتمندی و بعد از آن وزیر دارایی آلمان با 60 درصد میزان رضایتمندی و سپس نخست وزیر ایالت بادن-وورتمبرگ با 51 درصد میزان رضایتمندی قرار گرفته است.
نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که  بعد از حملات تروریستی اخیر در آلمان 76 درصد شهروندان آلمانی می ترسند که در آینده همچنین حملات تروریستی دیگری در کشورشان به وقوع بپیوندد که تعداد این شهروندان 9 درصد بیشتر از ماه آوریل است.

با این حال 55 درصد شهروندان آلمانی بر این عقیده اند که کشورشان به خوبی علیه حملات تروریستی حفاظت می شود. 41 درصد شهروندان نیز بعد از حملات تروریستی اخیر از حضور در اماکن شلوغ از جمله فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن اجتناب می کنند و 58 درصد نیز مخالف این اقدام هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.