قدس آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیتی که در حوزه سنگ‌های قیمتی وجود دارد باید بتوان آنها را جایگزین سوغات‌های کنونی مشهد کرد.

سنگ هاي قيمتي انتقال دهنده مفاهيم ديني است
خحت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین،  اظهار داشت: در واقع سوغات کنونی مشهد بیشتر مصرفي بوده و نشانی از آن در خاطر زائران باقی نمی‌ماند اما اگر سنگهای قیمتی مانند فیروزه و یا عقیق که شهرت جهانی نیز دارند جایگزین شوند خاطره مناسبی از سفر به مشهد در ذهن افراد باقی می‌ماند و در واقع یک یادگار ماندگار از زیارت امام رضا (ع) است.
وی ادامه داد: همچنین می‌توان با استفاده از هنرهایی که در این بخش به کار گرفته می‌شود تعالیم دینی را به نوعی نشان داده و به نوعی این سنگ‌ها می‌توانند نشان دهنده هنر و فرهنگ مذهبی شهر مشهد شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت زیادی در این صنعت برای تولید ارزش افزوده وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروزه جواهرسازی یکی از مشاغل پردرآمد در تمام دنیا به حساب می‌آید که به وجود آمدن فرصتی که مشهد را به عنوان شهر گوهرسنگهای قیمتی معرفی می‌کند می‌تواند در نشان دادن ظرفیت‌های خراسان رضوی در این حوزه بسیار کمک دهنده باشد.
پژمانفر بیان کرد: در واقع جواهر سازی به نوعی هنر و صنایع دستی به حساب می‌آید که می‌تواند درآمد زیادی را برای فعالان این حوزه فراهم کند اما تا کنون به آن ورود زیادی نشده و پس از این با توجه به انتخاب مشهد در این حوزه باید اهتمام بیشتری به آن داشت.
وی تصریح کرد: اقدام در این حوزه می‌تواند به افزایش گردشگر، بالاتر رفتن گردش مالی بازار سوغات مشهد و ایجاد اشتغال در خراسان رضوی منتج شود که به بدنه اقتصاد کمک زیادی می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.