شنزو آبه نخست‌وزیر ژاپن امروز (شنبه) در مراسم هفتاد و یکمین سالروز بمباران اتمی هیروشیما گفت، ژاپن برای دستیابی به خلع سلاح اتمی جهان تلاش می‌کند.

تلاش ژاپن برای جهان عاری از سلاح هسته‌ای

در بیانیه مراسم هفتاد و یکمین سالروز بمباران اتمی هیروشیما آمده است، ژاپن به شدت در تلاش است تا به خلع سلاح هسته‌ای جهانی دست یابد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، او افزود: ما تلاش‌هایمان را به سمت دستیابی به جهانی عاری از تسلیحات هسته‌ای متمرکز می‌کنیم.

کازومی ماتسوئی، شهردار هیروشیما نیز با اشاره به سخنرانی سال گذشته باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، از قدرت‌های جهانی خواست تا جهانی عاری از تسلیحات هسته‌ای را پیگیری کنند.

ماتسوئی گفت، لازم است تا اقداماتی برای نجات جهان از "اهریمن مطلق" تسلیحات هسته‌ای انجام شود.

این مراسم در پارک "یادبود صلح هیروشیما" با حضور ۵۰ هزار تن از ۹۱ کشور برگزار شد.

ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۴۵ دو بمب اتمی روی شهرهای هیروشیما و ناگازاکی انداخت. بمباران هیروشیما حدود ۱۵۰ هزار کشته بر جای گذاشت و حمله به ناگازاکی هم جان حدود ۷۰ هزار تن را گرفت. این بمباران‌ها در کنار عملیات موفقیت‌آمیز شوروی علیه ارتش کوانتونگ (واحدی از ارتش سلطنتی ژاپن) موجب شد تا ژاپن در جنگ جهانی دوم تسلیم شود و این جنگ به پایان برسد.

امروزه کشورهای اندکی تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارند؛ از جمله ایالات متحده، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان و کره‌شمالی.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.