نایب رئیس مجلس شورای اسلامی،بیان واقعیات جامعه و مشکلات مردم را از رسالت مهم خبرنگاران عنوان کرد و گفت: توسعه و پیشرفت کشور با وجود رسانه های واقع گرا و منطق مدار میسر خواهد بود.

پزشکیان:پیشرفت کشور در گرو رسانه های واقع گرا و منطق مدار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود پزشکیان روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات خبرنگاران با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به مشکلات عدیده پیش روی جامعه خبری کشور اظهار کرد: مجلس هر چه در توان دارد برای رفع مشکلات این قشر انجام خواهد داد.
وی افزود: چون مشکلات خبرنگاران و فعالان رسانه ای بسیار وسیع و متفاوت است، بهتر است تشکل ها و انجمن های صنفی روزنامه نگاری و رسانه ای این مسائل و مشکلات را جمع بندی کرده و موارد اولویت دار را به مراجع مربوطه اعلام و منتقل کنند. 
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بررسی و رفع مشکلات فوق در یک جلسه و به صورت تجمیع شده امکان پذیر نیست، بنابراین باید با رعایت اولویت بندی و موارد حساس و مهم اقدام به دنبال ارائه راهکارها و رفع مشکلات مربوطه بود. 
پزشکیان با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی هیچ کوتاهی در رفع مشکلات جامعه خبری نمی کند، از خبرنگاران خواست با وجود تمام کمبودها و کاستی ها با رعایت اصول حرفه ای همچنان به کار رسانه ای و مهم خود با صداقت و امانت داری ادامه دهند. 
وی، 
* مشکلات خبرنگاران ریشه ای است 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه مشکلات رسانه ای کشور و آذربایجان شرقی بسیار ریشه ای و عمیق است، گفت: این مشکلات بدون داشتن انجمن ها و اتحادیه های صنفی قوی و غیر سیاسی قابل رفع نخواهد بود. 
محمد اسماعیل سعیدی از مداحی و ثناگویی توسط رسانه های به عنوان سم مهلک یاد کرد و با تاکید بر اینکه رسانه های گروهی اعم از خبرگزاری ها و مطبوعات نباید به چنین سمتی حرکت کنند، افزود: باید توجه کنیم که بخشی از مشکلاتی که تاکنون حل نشده است، به دلیل سیاسی کاری هایی بوده است که انجمن های مربوطه را از پیگیری موضوعات صنفی باز داشته است. 
وی تلاش کمیسیون فرهنگی برای رفع مشکلات جامعه خبری و خبرنگاران کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در این راستا مباحثی همچون بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی، مسکن، یارانه های اختصاصی و سایر موارد مربوطه در نشستی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی وی، بررسی و تصمیماتی اتخاذ شده است. 
سعیدی از خبرنگاری به عنوان فعالان روشن سازی افکار عمومی جامعه یاد کرد و افزود: شغل خبرنگاری به دلیل شرایط خاص خود با سختی ها و مشقت های زیادی همراه است که با توجه به چنین وضعیتی باید حمایت های ویژه ای از این قشر به انجام برسد. 
وی از بی توجهی برخی مدیران رسانه ای به مساله بیمه کردن خبرنگاران انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه خود خبرنگاران باید به این موضوع در رسانه های خود پرداخت کنند، گفت: متاسفانه خودسانسوری گریبان بسیاری از رسانه ها را گرفته و بر این اساس خبرنگارانی با کمترین دستمزد و بدون بیمه تامین اجتماعی به فعالیت می پردازند که ادارات کل ارشاد باید در این رابطه محکم تر گام برداشته و اقدامات عاجلی کنند. 
سعیدی ادامه داد: خبرنگارانی که مضطرب و نگران از امنیت شغلی خود باشند، بدون تردید جامعه را نیز دچار استرس و نگرانی کرده و در چنین جوامعی نشاط و شادی معنی و مفهوم واقعی خود را از دست می دهد. 
* محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی خبرنگاران توسط وزارتخانه با جدیت دنبال می شود، گفت: اجرا و عملیاتی شدن این طرح که خبرنگاران را شناسنامه دار می کند، اهرم نظارتی بر فعالیت رسانه های گروهی اعم از خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های خبری را سهل تر می کند. 
در ابتدای این نشست از خانواده مرحوم مرتضی اعلمی روزنامه نگار فقید تبریزی با اهدای لوح تقدیر شد. 
17 مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان، در تقویم ملی کشورمان، روز خبرنگار نامگذاری شده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.