قدس آنلاین –اراک : نماینده صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی استان مرکزی گفت: بنای تاریخی کاروانسرای دودهک در شهرستان دلیجان به منظور توسعه گردشگری و تحقق اصل اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی واگذار شد.

واگذاری  بنای تاریخی کاروانسرای دودهک دلیجان از یادگاران دوره صفویه به بخش خصوصی 

سید مهدی حسینی افزود: این بنای ارزشمند تاریخی از یادگاران دوره صفویه به مدت 30 سال به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد تا با سرمایه گذاری 15 میلیارد ریالی مرمت و احیا شود.
وی اظهارکرد: با واگذاری و مدیریت کاروانسرای دودهک دلیجان به بخش خصوصی کاربری تفریحی، رفاهی و اقامتی برای این کاروانسرا با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی پیش بینی شده است.
وی افزود: واگذاری این بنا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به صورت اجاره است و مالکیت آن در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد
حسینی تصریح کرد: بنای تاریخی کاروانسرای دودهک دلیجان بر اساس یافته های باستان شناسی دارای ویژگی های منحصر به فرد تاریخی و معماری کهن ایرانی است و در زمره نهصد و 99 کاروانسرایی است که در دوره شاه عباس صفوی در کشور بنا شده است.
وی افزود: واگذاری و مدیریت بناهای تاریخی به بخش خصوصی در راستای سیاست های مشارکتی سازمان میراث فرهنگی، تقویت بخش خصوصی و اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی است.
حسینی اظهار کرد: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از تخریب این بناها دارد.
وی گفت: ساز و کار واگذاری بنای تاریخی عمارت امیر مفخم بختیاری، از یادگارهای دوران صفویه در روستای شهابیه خمین نیز در دستور کار است.
حسینی افزود: با واگذاری این بنا به بخش خصوصی حجره های این بنا احیا و هتل سنتی در آن راه اندازی می شود.
وی تصریح کرد: مرمت و احیای بنای تاریخی امیر مفخم بختیاری به 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و امکان سنجی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بنا نیز در دستور کار قرار گرفته است
نماینده صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی استان مرکزی بیان کرد: سیاست دولت تدبیر و امید توسعه گردشگری داخلی است تا از خروج ارز از کشورجلوگیری و اقتصاد بومی هر منطقه شکوفا شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.