قدس آنلاین - ایلام: فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در تلاش هستیم تا امسال با تدبیر و تلاش مضاعف و خدمات بیشتر، بستر مناسب برای زائران عتبات عالیات در حوزه استان ایلام فراهم شود.

فراهم کردن بستر مناسب برای زائران اربعین در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار نورعلی یاری در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره 244 خبرنگار شهید کشور بیان اینکه تأمین نظم، امنیت و آرامش در گوشه ‌کنار کشور به‌ویژه در استان مرزی ایلام از وظایف و رسالت‌های نیروی انتظامی است، اظهارداشت: نقش نیروی انتظامی در استان ایلام نقش بارز و ممتازی برای تأمین آرامش و امنیت مردم است و در حوزه‌های مختلف امنیتی، اطلاعاتی،  انتظامی و ترافیکی همکاران این مجموعه کماکان به تلاش خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در خارج از کشور به عنوان یک کشور قدرتمند شناخته می شود، افزود: قدرت دفاعی ایران همه دشمنان را مات و مبهوت کرده است و دشمنان در برابر قدرت ما زمین گیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام قدرت دیپلماسی ایران را فوق العاده قوی و کارساز دانست و بیان داشت: قدرت دیپلماسی ایران در برنامه برجام به خوبی به نمایش درآمد، اما آنان دبه کرده و بد عهدی کردند.

سردار نورعلی یاری با بیان این مطلب که بهترین راهکار مقابله با تهدیدات دشمنان تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر انقلاب است، خاطرنشان ساخت: نا امنی اطراف و اکناف ایران اسلامی به وضوح قابل مشاهده است، این در حالی است که ایران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری در آرامش به سر می برد.

وی به جبهه مستحکم و عظیم رسانه ها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: رسالت خبرنگاران رسالت بسیار سنگینی بوده و خدمات و زحمات شان ستودنی است.

فرمانده انتظامی استان ایلام، بابیان اینکه تمام توان و امکانات خودمان را برای برگزاری باشکوه برنامه اربعین حسینی در استان ایلام به کار می‌گیریم، ابراز داشت: به فضل الهی با جلسات متعدد با دستگاه‌های مختلف استان و با استاندار محترم ایلام، بناست که امسال با تدبیر و تلاش مضاعف و خدمات بیشتر، بستر مناسب برای زائران عتبات عالیات در حوزه استان ایلام فراهم شود.

سردار نورعلی یاری به تشکیل قرارگاه امام علی(ع) در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان ایلام در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: کمیته‌ها و وظایف این ستاد مشخص‌شده و طرح امنیتی، اطلاعاتی و ترافیکی تدوین‌شده و از تمام دستگاه‌های اجرایی استان خواسته‌ایم که در یک برنامه مدون و چارچوب مشخص حرکت کرده  تا نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که مردم و مسئولان استان در سال گذشته داشتند در سال جاری نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری از سوی فرماندهی نیروی انتظامی کشور اختیارات لازم در حوزه استان به نیروی انتظامی استان تفویض شده است، گفت: مراسم اربعین حسینی، یک برنامه کلان، عمده و ملی است و همه باید در این حوزه تلاش کنند که پیام اربعین حسینی که یک پیام بزرگی است در سال جاری بیش از سال گذشته این پیام به گوش همه مردم جهان برسد.

فرمانده انتظامی استان ایلام مبارزه با قاچاق در سال جاری که مورد تأکید مقام معظم رهبری است را سرلوحه کار ناجای استان ایلام دانست و تأکید کرد: قاچاق کالا، بزرگ ‌ترین ضربه به تولید داخلی کشور است که طرح جامعی در این زمینه در استان ایلام انجام‌ شده و نسبت به سال گذشته درصد قابل‌توجهی کشفیات کالای قاچاق در استان صورت گرفته که بر اساس آن، تمام مدخل‌های ورودی کالای قاچاق استان بسته می‌شود و کالای قاچاق به استان خط قرمز ماست.

سردار نورعلی یاری همچنین به مبارزه جدی با مواد مخدر در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در سال‌های گذشته تعداد زیادی جوانان به دام این بلای خانمان‌سوز گرفتارشده‌اند که یکی از دغدغه‌های جدی ماست که باید دستگاه‌های فرهنگی ما پای‌کار باشند و با همکاری نیروی انتظامی در این زمینه وارد عمل شوند که خوشبختانه در روزهای اخیر با مشارکت استان‌های هم‌جوار یک باند کالای قاچاق مواد مخدر متلاشی‌شده و 50 کیلو مواد مخدر در یک عملیات کشف‌شده است و تلاش شبانه‌روزی همکاران بر این است که در زمینه کشف مواد مخدر بیش از گذشته تلاش کنند.

وی با بیان اینکه جاده‌های استان ایلام جاده‌های استانداردی نیستند و مواصلاتی و کوهستانی هستند و به ‌طور طبیعی تصادفات در این جاده‌ها ایجاد خواهد شد که در این زمینه پلیس‌راه و راهور کاملاً بسیج شده‌اند، گفت: میزان متوفیان سوانح جاده‌ای در استان در سال گذشته 55 نفر بوده که امسال به 45 نفر کاهش ‌یافته و یعنی حدود 18 درصد در این زمینه کاهش داشته‌ایم. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.